hallo leden
ik heb een probleem met mijn nsr
er zat een variabele toerenbegrenzer op toen ik hem kocht en heeft nooit gewerkt. (werkt met een pinnetje die je in/uit kan trekken)
op een gegeven moment is hij op de een of andere manier gaan werken
(met het pinnetje erin)
hij stotterde bij de 6000 toeren en kwam er niet over heen)
toen ik hem eruit trok, toen liep hij een stuk beter.
toen zo maar eens een tijd mee rond gehobbeld.
laatst de zuigerveren vervangen, en nu stottert hij tussen de 5500 en 8000 toeren. (hij trok hem er wel door heen maar toch)
met het pinnetje erin stotterde hij bij de 5000 en kwam er niet overheen.
nu dacht ik vanavond, dan ga je de begrenzer er maar tussenuit halen, en dan loopt ie weer goed.
nu is het zo dat hij hetzelfde loopt als met het pinnetje erin.
************hoe de begrenzer is aangesloten**************
er loopt een kabel het kastje(variabele begrenzer) richting het pinnetje wat ik aan het stuur heb.
die loopt verder van het "pinnetje" naar de massa
van het kastje uit loopt nog een kabel naar de blauw/gele kabel die naar de cdi loopt
nu ben ik er al achter dat die blauw gele kabel is geschakeld naar het contactslot.
hier de link van de elect schema:
http://www.brommer-f...32/nsrbedrschema.jpg
als ik een kabel verbond met de blauw/gele kabel aan de massa, dan valt de brommer in 1x uit..
ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, en hoe ik dit kan verhelpen.
sorry dat het zo'n lap tekst is, maar met minder kan ik het niet direct verwoorden.
gr kevin