Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - De manier om je Honda CB50 zo snel mogelijk te laten lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54549 - De manier om je Honda CB50 zo snel ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Coole 8-2-2009 12:34 Print topicpost

Posts: 423
Wat is nou de beste manier om je Honda CB50 zo snel mogelijk te laten lopen? Er was al iemand die heeft ongeveer zo'n topic als dit geplaatst alleen die wilde niet aan een ander blok of meer dan 50cc, waar ik geen problemen mee heb. Het liefst alleen reacties als je ervaring hebt met wat je zegt.
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou

Viertakt 8-2-2009 12:51 Print reply

Posts: 3586
Als je lomp wil doen gooi je er een 125cc 1cilinder blok van een CB of een XL onder

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-2-2009 om 12:52 uur.
 
Viertakt uber alles.
TubeLess-90 8-2-2009 12:53 Print reply

Posts: 629
Hallo Coole,

Er zijn genoeg manieren om een viertakt wat sneller te laten lopen.
Je hoeft niet met een vijl de poorten gaan verhogen van de cilnider of iets dergelijks want die heeft hij gelukkig niet.

http://www.onlinemcp...;m=cb50&g=engine


Op deze site en vast nog wel meerdere kun je leuke onderdelen kopen.
Je kunt je 50cc o.a. opvoeren door een grotere cilinder te nemen en het inlaat + uitlaat systeem te veranderen.

Een snellere nokkenas & carburateur zal wel een redelijk goedkope manier zijn om hem wat sneller te laten gaan. Je kunt die in combinatie doen met een andere cilinder.
Ik weet niet hoe de uitlaat van een originele CB50 is maar deze veranderen zal minder invloed hebben dan bij voorbeeld een uitlaat veranderen met een 2 takt.
Het kan natuurlijk zijn dat deze geknepen is.


Ga gewoon eens goed zoeken op internet naar opvoer onderdelen voor een CB en kijk hoeveel geld je er voor over hebt.

Succes
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Viertakt 8-2-2009 12:57 Print reply

Posts: 3586
Als je wil beginnen met opvoeren van je originele blok, raad ik aan om eerst je vliegwiel om te bouwen van verlating naar vervroeging, en een andere uitlaat te pakken want deze is origineel erg geknepen.
 
Viertakt uber alles.
RM-sm 8-2-2009 13:03 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je wil beginnen met opvoeren van je originele blok, raad ik aan om eerst je vliegwiel om te bouwen van verlating naar vervroeging, en een andere uitlaat te pakken want deze is origineel erg geknepen.



dan eventjes netjes alles afstellen en kijken hoe hard die loop.

is het dan nog te zacht kan je nog een grotere carb nemen en andere tandwielen.

wil je serieus sneller dan kom je al snel op andere ontsteking/nokke as ect..
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Coole 8-2-2009 13:21 Print reply

Posts: 423
Zou zo'n XL 125 blok er goed onder passen? als ik zo'n beetje rondkijk is dat een snelle maar toch in verhouding goedkope oplossing. Een volledig XL 125 blok is zo'n 200 euro terwijl je voor een 80cc cilinder voor een cb50 blok 189 euro betaalt. Zitten de bevestigingspunten van zo'n XL 125 blok op dezelfde plek. Hoe hard zou dat dan ongeveer gaan?
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
Viertakt 8-2-2009 13:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coole
Zou zo'n XL 125 blok er goed onder passen? als ik zo'n beetje rondkijk is dat een snelle maar toch in verhouding goedkope oplossing. Een volledig XL 125 blok is zo'n 200 euro terwijl je voor een 80cc cilinder voor een cb50 blok 189 euro betaalt. Zitten de bevestigingspunten van zo'n XL 125 blok op dezelfde plek. Hoe hard zou dat dan ongeveer gaan?


Is wel anders, je zal wel een paar beugels moeten maken om het blok goed passend te krijgen, maar ik heb op een duits forum (cy50.de) gezien dat ze een XL125 blok pas maakten op een Honda CY50, nu heeft de CY50 het zelfde blok als een CB, dus het zou mogelijk moeten zijn.
 
Viertakt uber alles.
pk 50-s joris 8-2-2009 15:38 Print reply

Posts: 108
ik heb zelf een keer ergens gelezen dat een duitser een cy185 blok onder zn cy50 had gehangen. maar volgens mij is er bij een cy meer ruimte tussen de tank en het blok dan bij een cb50.. dus dit zal wel niet lukken bij een cb50.

op marktplaats staat btw een cb80 blokje te koop voor ยค200!

verder doen een grotere carb, ongrensde uitlaat en vvv al wel wat!
 
beter 1 vogel in de hand dan geen hand

Dit topic is 4679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved