Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Honda mtx-sh ontsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #54534 - Honda mtx-sh ontsteking afstellen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gust19 11-2-2009 22:15 Print reply
Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bolo
ik zie op motoimport dat ik een vliegwiel van een mb heb? of zijn die hetzelfde bij een mtx-sh en mb? andrs kan het misschien zijn dat ik gewoon een verkeerde ontsteking erop heb?


Een onsteking van een MB is wel niet hetzeflde als een MTX geloof ik.
Ik denk dat je gewoon de verkeerde onsteking hebt.

Groetjes Gust

 
Saknet 11-2-2009 22:22 Print reply

Posts: 10355
ik denk dat je gewoon een ander vliegwiel nodig bent
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ToMB5 11-2-2009 22:53 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gust19
[...]


Een onsteking van een MB is wel niet hetzeflde als een MTX geloof ik.
Ik denk dat je gewoon de verkeerde onsteking hebt.

Groetjes Gust



Is het nou wel of niet hetzelfde?!
 
mtx-motard 11-2-2009 23:01 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ToMB5
[...]


Is het nou wel of niet hetzelfde?!

niet hetzeldfde maar het is volgens mij gewoon uitwisselbaar
sommige zeggen van niet,
maar sypie_honda reed vele duizenden km op z'n MT met nsr vliegwiel

dus...
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Bolo 13-2-2009 10:23 Print reply

Posts: 234
vliegwiel van mb en mtx-sh is het zelfde dus daar zit het probleem niet in zal waarschijnlijk ergens in de kabelboom zitten denk ik dus ik ga van het weekend maar eens de hele kabelboom door meten.
of kan het nog in andere dingen zitten?
 
-wokkel- 13-2-2009 12:34 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

niet hetzeldfde maar het is volgens mij gewoon uitwisselbaar
sommige zeggen van niet,
maar sypie_honda reed vele duizenden km op z'n MT met nsr vliegwiel

dus...


mijn mtx kreeg ik niet afgesteld toen een ander vliegwiel dr op en hij starte meteen.

maar kan het niet zo zijn dat gewoon de timingen anders zijndan, dus dat as je een mt vliegwiel op een nsr zet die veel te vroeg of te laat staat? want dan kun je het wel afstelle
 
Bolo 13-2-2009 16:23 Print reply

Posts: 234
mijn vlieg wiel is gewoon van honda mtx dus daar ligt het niet aan.

 
Saknet 13-2-2009 16:53 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bolo
vliegwiel van mb en mtx-sh is het zelfde dus daar zit het probleem niet in zal waarschijnlijk ergens in de kabelboom zitten denk ik dus ik ga van het weekend maar eens de hele kabelboom door meten.
of kan het nog in andere dingen zitten?

ik heb hier een vliegwiel van een honda mbx/nsr/mtx-sh
en van mb/mt/mtx-oud type(geen sh) heb ik er een stuk of 7
zit toch echt verschil in

in de ontsteking echter zit geen enkel zichtbaar verschil. Alleen de ene zit 1 grote stekker op de andere allemaal losse mannetjes/vrouwtjes.

verder kan het geen kwaad om ook eens een cdi te proberen waarvan je zeker bent dat die voor nsr etc is.

alhoewel, als ik hier kijk
http://www.vdhparts....ibe&inpages=45#0

zou je toch echt zeggen dat dat gewoon uitwisselbaar moet zijn

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-2-2009 om 17:01 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Bolo 14-2-2009 18:38 Print reply

Posts: 234
heb vandaag een nieuwe gelijkrichter gekocht en een nieuwe bobine maar als ik hem nu aanloop dan hoor je wel dat die wil maar hij neemt het zelf niet over. waar kan dit aan liggen?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 18:41 Print reply

Posts: 9841
ontstekingstijdstip

of je mengsel natuurlijk.

 
Too cool for school!
Bolo 14-2-2009 18:48 Print reply

Posts: 234
moet het ontstekingstijdstip dan vroeger of later?
 
Saknet 14-2-2009 19:30 Print reply

Posts: 10355
nou aangezien jij een vliegwiel van een blok erop hebt zitten waarbij de cilinder verder voorover staat, dan het blok wat er op je brommer zit, en je vliegwiel linksom draait.
Staat je ontsteking nu waarschijnlijk veel te laat, en kan je beter je spie er nie tussen doen en je vliegwiel zo vast bouten. Immers een spie doet niets ter bevordering van het vasthouden van het vliegwiel tijdens het lopen van de motor. vroeger hadden ze geen eens een spie.

Maar dan moet je daarbij eens proberen om het vliegwiel wat verder rechtsom te draaien. telkens iets verder tot ie goed loopt, en dan ff paar merktekentjes aanleggen :P
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Bolo 14-2-2009 20:05 Print reply

Posts: 234
nouw nee lijkt me niet echt een lekker plan ontsteking stond op zijn vroegst heb hem wat later gezet en hij loopt nu weer iedereen bedankt enige is dat die alleen lekker loopt als de choke open staat dus is mijn conclusie de sproeier is te klein. klopt dit want zodra ik de choke uitzet valt de brommer ook uit. sproier is nu 85 en eidereen zegt dat dat te klein in dus toch maar een grotere erin welke maat denken jullie ongeveer dan het best is?
 
Saknet 14-2-2009 20:28 Print reply

Posts: 10355
vreemd, ik had gister mn ontsteking van mn honda mb met merktekens op carter uitsparing staan... en vandaag eventjes op zn allervroegst gezet (grondplaat tegen vliegwiel draairichting in gedraaid), maar mijn brommer wou gewoon starten hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-2-2009 om 20:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Bolo 14-2-2009 21:17 Print reply

Posts: 234
zal wel voor iedere brommer andrs zijn en ligt ook aan je setup wanneer het ontstekingspunt moet staan.
Ik heb nu sproeier 95 erin zitten en hij loopt wel mooi zo op het eerste gezicht.
Maar ik moet de brommer aan lopen want via de kick start wil die niet aan. Hoe kan dit? Kick start zit wel goed gemonteerd want als ik kick dan draaid het vliegwiel mee.

Dit bericht is gewijzigd door Bolo op 16-2-2009 om 19:31 uur.
 

Dit topic is 8734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved