riccardot |
7-2-2009 20:49 |
Posts: 1096 |
Dat waar je over hebt bij puch is denk ik om je contactpuntjes af te stellen. Bij honda kun je gewoon de grondplaat verdraaien zonder naar de zuiger te kijken.
Rechtsom = vroeger.
|
|
|
|
Bolo |
7-2-2009 20:58 |
Posts: 234 |
oke dus alleen een beetje met de grondplaat draaien en dat is alles bij het afstellen van een honda?
klinkt makelijk
dan ga ik morgen eens kijken of ik de honda kan laten lopen als ik de grondplaat wat anders zet.
bedankt verder nog tips of dingen waar ik op moet letten?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-2-2009 21:00 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolo
oke dus alleen een beetje met de grondplaat draaien en dat is alles bij het afstellen van een honda?
klinkt makelijk
dan ga ik morgen eens kijken of ik de honda kan laten lopen als ik de grondplaat wat anders zet.
bedankt verder nog tips of dingen waar ik op moet letten?
is 'ie volledig standaard ? zo ja, dan moet je een merkteken op je grondplaat gelijk zetten met het merkteken op je carter. (wat de merktekens zijn wijst zichzelf uit )
rijd je met een behoorlijk snelle set-up, dan draai je hem gewoon volledig rechtsom .
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
riccardot |
7-2-2009 21:00 |
Posts: 1096 |
Ik geloof dat het bij een ori honda grondplaat zo is, dat je hem nooit te vroeg kunt zetten. Op z'n vroegst is zelfs veilig dus.
Maar ik heb geen honda, vraag het aan de honda experts.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-2-2009 21:45 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik geloof dat het bij een ori honda grondplaat zo is, dat je hem nooit te vroeg kunt zetten. Op z'n vroegst is zelfs veilig dus.
Maar ik heb geen honda, vraag het aan de honda experts.
bij een ori grondplaat klopt dat idd
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
arnoud111 |
8-2-2009 12:37 |
Posts: 151 |
Voordat je je met de ontsteking gaat klooien,kijk dan eerst of je een heldere blauwe vonk krijgt.
Dat je lampen gaan branden tijdens het starten,heeft niks met je ontsteking te maken,maar met je lichtspoel.
Die staat hier los van.
Het kan zelfs de afstelling van je carb zijn,dat ie niet start.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
Dus eerst kijken of je een goede vonk krijgt.
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 14:45 |
Posts: 234 |
vonk is mooi blauw en de set up is 70xx malossi en 18 mm cab.
en ori luvhtfilter zonder begrensde luchstslang.
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 16:01 |
Posts: 234 |
ik kan draaien aan die ontsteking wat ik wil maar hij slaat niet aan.
en de bougi krijgt wel benzine en vonkt blauw. dus waar moet ik het dan zoeken?
|
|
|
|
riccardot |
8-2-2009 16:05 |
Posts: 1096 |
Heeft hij wel al gelopen, of heb je hem zo gekocht?
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 16:16 |
Posts: 234 |
hij heeft al wel gelopen.
maar toen zat er een goedkoop powerfiltertje op en nu een orginele filter.
|
|
|
|
mtx-bart |
8-2-2009 16:22 |
Posts: 816 |
maak dan je carburateur en luchtfilter maar ff schoon. En beter knikker je die powerfilter er af.
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 16:38 |
Posts: 234 |
lijkt me lochisch dat die er al af is hea als die erop zat dat is verledentijd snap je en me caberabeur heb ik al helemaal schoon gemaakt. maar ik zal het nog wel eens doen misschien wil het helpen.
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 16:43 |
Posts: 234 |
ik zie op motoimport dat ik een vliegwiel van een mb heb? of zijn die hetzelfde bij een mtx-sh en mb? andrs kan het misschien zijn dat ik gewoon een verkeerde ontsteking erop heb?
|
|
|
|
Bolo |
8-2-2009 18:37 |
Posts: 234 |
dat ding waar de draad voor de neutraal lamp heen gaat is er ook uit maakt dit uit dat die daardoor niet start of heeft dat geen invloed op het starten?
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
8-2-2009 18:38 |
Posts: 12846 |
Probeer deze -> knop eens te gebruiken.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|