Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia AF1 wil niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54527 - Aprilia AF1 wil niet starten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 7-2-2009 18:20 Print topicpost

Posts: 1668
Hey,

Deze week wouw mijn AF1 in eens niet start op school,
renden hem aan en hij veel na 3 sec uit en wil niet meer starten.

Ik heb meteen de carburateur en bougie na gegaan en de carb was gewoon schoon. Maar de bougie was helemaal zwart ik heb daarna een nieuw bougie er in gedaan maar merkte dat hij slecht vonkt geeft onregelmatig vonk en geeft een kleine gele vonk.

Wie weet wat het probleem is???
En wat kan ik er aan doen??

Ik ga hem denk morgen na met multimeter maar weet niet welke waardes normaal zijn op de AF1. weet iemand die?


Alvast bedankt.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

steef ts70xk 7-2-2009 18:23 Print reply

Posts: 3244
whaha welke multimeter je heb er geenXD maar ken de bombine of condensater wezen ofzo
 
Malaguti RST 8-2-2009 0:50 Print reply

Posts: 1668
Iemand?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Saknet 8-2-2009 1:09 Print reply

Posts: 10355
meest voorkomend is slecht contact en dan meet je gewoon op weerstand
tussen de draadjes vanaf spoel om de beurt, en de massa (schroefje van vliegwieldeksel ofzo)

en als hij op 1 blijft staan in alle Ohm standen van de multimeter
weet je zeker dat je een slecht contact hebt

der zit waarschijnlijk 1 draad bij (massa) die 0,01ohm aan hoort te geven

de overige waardes horen daar dus ergens tussenin. (0,01 < & < 1)

meet ook eens tussen bougiedop en bobinemassa dat hoor bij elke brommer ongeveer hetzelfde weerstand op te leveren (mag wel beetje afwijken) ongeacht type bobine (als je zonder bougiedop op de bougiekabel meet krijg je andere waarde)
en meet tussen massa bobine en carter vlakbij grondplaat moet 0,01
en tussen bougiemassa en bobinemassa ook

bij mijn oude ontsteking van de af1 had ik precies hetzelfde (reed er paar tellen op en sputterde opeens wat raar begon te roken en viel uit), die heb ik gister even bekeken maar het groene draadje was gewoon niet goed genoeg vastgesoldeerd en gaar geworden op het uiteinde bij mn nieuwe ontsteking zit ie ook net even op een andere plaats vast, bij de oude zat ie aan de binnenkant van de grondplaat ronding bij de nieuwe buitenkant, vermoed eigenlijk ook adt het vliegwiel er tegenaan zat

ik wil best de waardes van mn nieuwe ontsteking opmeten per kleur maar ik heb al gemerkt dat ze afwijken van die gebruikte die ik heb, waarvan ik dus nog niet getest heb of hij het wel weer goed doet als ik dat draadje weer fix. Maar bij mn honda spoelen wijken ze ook allemaal wel een beetje af en et rijd allemaal. behalve die spoelen die oneindige weerstand aangeven

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-2-2009 om 1:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved