Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - uitrekenen, snap er geen zak van!:s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54513 - uitrekenen, snap er geen zak van!:s
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derba 6-2-2009 20:25 Print topicpost

Posts: 87
nu moet ik voor school iets uitrekenen maar ik snap er geen zak van ik moet dit uitrekenen:
-gegeven: -peugeot 206
motor-1400cc injectie
bouwjaar 1991
0.5l benzine (98)

gervraagd: hoelang blijft de peugeot draaien op 500 cc benzine op 3000 toeren per minuut

dat moet ik uitrekenen maar ik snap er egt geen zak van wie kan mij helpen?

grtz derba
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:28 Print reply

Posts: 17929
www.huiswerkforum.nl

en verder...

3000 toeren is ongeveer snelweg rijden, dus ga je opzoeken wat het verbruik van dat ding is, als dat bijvoorbeeld 1 op 10 is verbruikt die 1 liter op 10 kilometer dus kun je 5 kilometer rijden

als je dan 120 gaat bij die 3000 toeren ga je 2 km per minuut, dus kun je 2,5 minuut rijden op die 500cc

ik geef het een kans, omdat het enigssinds iets met brommers te maken heeft, maar hout het zeer ontopic!!

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-2-2009 om 20:30 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-2-2009 20:31 Print reply

Posts: 10560
of je rekent gewoon uit hoeveel lucht je motor verpompt.
dan bekijk je hoeveel een m3 lucht weegt.
en je weet dat de optimale lucht/brandstofverhouding 1kilo brandstof op 14.7 kilo lucht is.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-Bassie- 6-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 6617
nee hoor is heel makkelijk.

iedere 2 omwentelingen van de krukas verbruikt hij 1400cc

en dan moet je rekening houden met een lucht benzine verhouding van 1:14,7 KG

moet je de dicht heid van benzine weten
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Henk-88 6-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
of je rekent gewoon uit hoeveel lucht je motor verpompt.
dan bekijk je hoeveel een m3 lucht weegt.
en je weet dat de optimale lucht/brandstofverhouding 1kilo brandstof op 14.7 kilo lucht is.



Lijkt mij dat dat de bedoeling is idd
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
of je rekent gewoon uit hoeveel lucht je motor verpompt.
dan bekijk je hoeveel een m3 lucht weegt.
en je weet dat de optimale lucht/brandstofverhouding 1kilo brandstof op 14.7 kilo lucht is.



dan zit je weer te kloten met veranderende dichtheid, want t is nooit precies atmosferisch in je cilinder
 
Leen 6-2-2009 20:33 Print reply

Posts: 26877
of je maakt die kutvraag gewoon niet.

welke mongol verzint dit nou weer.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
nee hoor is heel makkelijk.

iedere 2 omwentelingen van de krukas verbruikt hij 1400cc

en dan moet je rekening houden met een lucht benzine verhouding van 1:14,7 KG

moet je de dicht heid van benzine weten



0,72 kilo per liter
 
-Bassie- 6-2-2009 20:36 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



0,72 kilo per liter


de dichtheid van lucht ook.

en met welke temperatuur je het moet uit rekenen

en is dit wel de complete vraag??

(wat voor opleiding doe je dan?)

Dit bericht is gewijzigd door -Bassie- op 6-2-2009 om 20:37 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


de dichtheid van lucht ook.

en met welke temperatuur je het moet uit rekenen



hangt van teveel factoren af, zeg dat die leraar maar een fatsoenlijke som gaat verzinnen

lucht weegt 1,3 kg per m3
 
Leen 6-2-2009 20:37 Print reply

Posts: 26877
altijd kamertemp

20 graden dus
 
-Bassie- 6-2-2009 20:39 Print reply

Posts: 6617
zou het niet eens uit gaan rekenen nu.

maar voor me zelf wel
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:39 Print reply

Posts: 17929
dat de topicstarter nog maar eens iets van zich laat horen
 
Henk-88 6-2-2009 20:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dat de topicstarter nog maar eens iets van zich laat horen



Hij is ff niet online dus ff geduld
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jimbob 6-2-2009 20:52 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
nee hoor is heel makkelijk.

iedere 2 omwentelingen van de krukas verbruikt hij 1400cc

en dan moet je rekening houden met een lucht benzine verhouding van 1:14,7 KG

moet je de dicht heid van benzine weten


Ligt er toch ook aan hoeveel gas je geeft.. als je 3000 stationair draait verbruikt ie heel weinig, terwijl als ie met volgas allerlei zooi tegen de wind in trekt ook 3000 toeren kan maken, maar dan zuipt ie veel meer.

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 6-2-2009 om 20:53 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2009 20:54 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Ligt er toch ook aan hoeveel gas je geeft.. als je 3000 stationair draait verbruikt ie heel weinig, terwijl als ie met volgas allerlei zooi tegen de wind in trekt ook 3000 toeren kan maken, maar dan zuipt ie veel meer.

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 6-2-2009 om 20:53 uur.



klopt, maar kun je hier niet uit opmaken dus moet je gewoon die 1400cc aanhouden bij een mengverhouding van 14,7
 

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved