Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda na honen vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54496 - Honda na honen vastloper
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 5-2-2009 22:45 Print reply

Posts: 9886
dat krasje in de cilinder ga je niks van merken, ff met schuurpapier erover en het is weg. onder de boostpoort maakt het helemaal niks uit, als ie nu erboven of bij de uitlaatpoort was vastgenaaid was het een ander verhaal geweest.


zuiger ziet er niet meer zo vrolijk uit, en je zuigerveren bij de uiteinden ook niet echt.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
zijstandaard 5-2-2009 22:46 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
lijkt mij een te kleine zuiger.

is hij geboord en gehoond? of alleen gehoond?

niet met schuurpapier om gaan knoeien, gewoon terug gaan naar je Honer en het probleem voorleggen.

btw nooit met schuurpapier in je cilinder of zuiger gaan, die korrels blijven steken waardoor hij zich zelf kapot schuurt




ervaring?


ontoppic: het lijkt me dat er iets in je cilinder is gekomen wat klem heeft gezeten.
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Saknet 6-2-2009 22:49 Print reply

Posts: 10355
heeft er niet een zuigerveeropening precies over die poort gelopen?
zuiger er verkeerdom in gehad?

volgens mij zijn de puntjes van je bovenste zuigerveer afgebroken als ik het juist zie.

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
De Schout 6-2-2009 22:50 Print reply
Posts: 5327
maak ook eens een duidelijke foto van de wand onder de uitlaatpoort en van de zuiger van die kant.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-2-2009 23:05 Print reply

Posts: 10835
volgens mij heeft er iets tussen gezeten.

vind het nogal een diepe kras in de zuiger voor een vastloper
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
arnoud111 6-2-2009 23:12 Print reply

Posts: 151
Zie Frysk,lullig maar volgens mij waar.
Verklaring:
De cilinder is uitgehoond,
nieuwe zuiger bijgeleverd.
Op de foto's zag ik geen kapotte zuigerveren,en de zuiger is inweze ook nog intact,dus hier missen ook geen stukken,die tussen de cilinder en zuiger kunnen komen.
Daarom vermoed ik(ik zowiezo)dat jou carter niet schoon is/was van een vorige vastloper.
Oplossing:
spoel het carter,laat zonodig de cilinder opnieuw honen(zonde van je zuur verdiende geld),met bijpassende zuiger,en laat dit alles lekker inrijden.
Dit is wel de enigste manier. Suc6 hierbij,kerel.

Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 6-2-2009 om 23:28 uur.
 
Saknet 7-2-2009 1:26 Print reply

Posts: 10355
honen hoeft niet lijkt mij ik zie de hoonsporen nog zitten door de veeg heen, en die veeg zit niet in compressie gebied

beetje jammer dat het niet enkel je koppakking was zoals ik dacht in je vorige topic, maarja 2 geisoleerde problemen tegelijk diagnoseren is natuurlijk een stuk moeilijker...

gelukkig valt de schade nog mee
in het vervolg altijd naar christianos luisteren

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-2-2009 om 1:27 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 7-2-2009 17:58 Print reply

Posts: 1687
sorry, poosje niet op pc geweest. zit nu op die van mn pa, anders had ik wel eerder gereageerd


heb het een en ander doorgelezen, zoals saknet zegt honen is niet nodig. ben met cilinder naar bromhoer geweest. zij dat ik ff met schuurpapiertje moest gaan schuren...
mja, dit gedaan, en die veeg zag je niets meer van!

had zelf gelukkig nog een originele zuiger liggen, welke er eerst ook in zat.

brommer loopt nu weer zoals het hoort. waarscheinlijk ene braampje geweest door het honen. gelukkig geen 'gevaarlijke' plek..



__


saknet zei iest over zuigerveren in de poorten, deze zien er inderdaar maf uit. alsof ze gebroken zijn, maar dit zijn ze niet!, wel appart... sluiten nog mooi af als ik ze dicht duw.

zuiger heb ik met schuurpapier weer kunnen repareren, voor mijn crossbrommer, (met zelfde diameter cilidner )



saknet zei invervolg naar cristionos luisterne.

maar dit had ik al gedaan, ik had inderdaad zoiets van, jah hij heeft gelijk.. dusmaar een dikke vo0etpakking monteerd, waarna het tik probleem helemaal weg was, ook in hogere toeren..
maargoed, bromemr nu weer klaar.


IEDEREEN GBEDANKT!!!


close
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Henk-88 7-2-2009 18:04 Print reply

Posts: 26703
Thnx voor het na-posten, nu weten we iig wat er was en hoe het is opgelost
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-2-2009 18:08 Print reply

Posts: 9841
was je zuigerspeling wel goed?

 
Too cool for school!
christianos 7-2-2009 18:20 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje




saknet zei invervolg naar cristionos luisterne.

maar dit had ik al gedaan, ik had inderdaad zoiets van, jah hij heeft gelijk.. dusmaar een dikke vo0etpakking monteerd, waarna het tik probleem helemaal weg was, ook in hogere toeren..
maargoed, bromemr nu weer klaar.


IEDEREEN GBEDANKT!!!


close


He goed man, altijd luisteren .

Nee , ik replyde zo sarcastisch omdat je er nooit vanuit kan gaan dat die ene verandering de goede kan zijn geweest. Je moet het uitsluiten en niet gaan gissen. Laat het een les zijn ..


overigens als ik naar de foto kijk, zou ik niet voor een te grote zuiger gaan.

Als je een te grote zuiger had gemonteerd was de cilinder bijna zeker warmgelopen op het uitlaatkanaal en niet op de inlaat.

Ook tikt een zuiger niet als hij te groot is, je hoort hem dan schuren.

Ehm, ik denk dat er ergens een stukje metaal is meegenomen in je cilinder, dat verklaart ook waarom het tikken ineens minder werd en weer terug kwam. En vervolgens dit tot gevolg. Of idd de zuiger verkeerd om gemonteerd, maar dan waren wss je zuigerveren compleet afgebroken

Jammer, maar de cilinder is nog wel te redden hoor
 
Thijsje 7-2-2009 18:25 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]


He goed man, altijd luisteren .

Nee , ik replyde zo sarcastisch omdat je er nooit vanuit kan gaan dat die ene verandering de goede kan zijn geweest. Je moet het uitsluiten en niet gaan gissen. Laat het een les zijn ..


overigens als ik naar de foto kijk, zou ik niet voor een te grote zuiger gaan.

Als je een te grote zuiger had gemonteerd was de cilinder bijna zeker warmgelopen op het uitlaatkanaal en niet op de inlaat.

Ook tikt een zuiger niet als hij te groot is, je hoort hem dan schuren.

Ehm, ik denk dat er ergens een stukje metaal is meegenomen in je cilinder, dat verklaart ook waarom het tikken ineens minder werd en weer terug kwam. En vervolgens dit tot gevolg. Of idd de zuiger verkeerd om gemonteerd, maar dan waren wss je zuigerveren compleet afgebroken

Jammer, maar de cilinder is nog wel te redden hoor

als ik iets aangepast heb, zoald dubbele koppaking, en het probleem is dan over, is mijn conclusie dat dáár het probleem lag. het gaat niet voor niets ineens weg.

wanneer weet je of de zuiger te groot is dan?
op het schuurgeluid na, want hij heeft wel zo'n kleinbeetje ene schuurgeluid, heb er nu al 30km mee gereden, maar dan zou hij wel warmgelopen zijn denk ik??



iedereen bedankt voor zijn hulp!


topic mag dicht, tenzij nog verde gediscuseerd kan worden?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 4956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved