Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54491 - opmaat uitlaat
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 5-2-2009 19:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ja, waarom installeer je het niet gewoon? is een heel klein programmatje, en dan zie je het meteen.
je kan de ingaande en uitgaande hoek van de conus gewoon invoeren.



aah nu snap ik het moest ff wat prutsen voor ik het snapte


 
giggitybyte
jan-dx11 5-2-2009 19:36 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
de eerste bocht vanuit het blok naar beneden is 80o???

Nou, als dat 4 conusen zijn dan deel je het door 6.

Want de eerste en laatste las wil je recht hebben, en de andere kan wil je wel scheef. dat zijn er dus 2.

Dan heb je nog 2 conusen waar 2 kanten scheef zijn, dat zijn er dus 4.

80o:6=13.33o.

De volgede bocht is 180o als dat 8 conusen zijn zul je dus 14 lassen hebben, is 12,8o.

Dan krijg je nog een bocht van 90o als dat er 5 zijn heb je 8 lassen, dus 11,25ocsup].

Hoe meer conusen je hebt hoe kleiner de bocht, hoe mooier het overloop, hoe mooier het geheel zal lopen. (mits de lassen mooi wordern, want je krijgt ook meer lassen natuurlijk)


Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 28-11-2008 om 18:06 uur.


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 5-2-2009 19:39 Print reply
Posts: 7168
simpel:


 
jeroentjen13 5-2-2009 20:10 Print reply
Posts: 850
moet je veel conussen hebben?
kan je je uitlaat niet gwn uit 8 of 10 stukken maken en maar 3-4 conussen gebruiken?
Scheelt het aantal conussen voor je trekkracht?
hij is dan niet zo mooi mr alst vr int land is maakt da niet uit he
 
Niek de Wildt 5-2-2009 20:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
moet je veel conussen hebben?
kan je je uitlaat niet gwn uit 8 of 10 stukken maken en maar 3-4 conussen gebruiken?
Scheelt het aantal conussen voor je trekkracht?
hij is dan niet zo mooi mr alst vr int land is maakt da niet uit he


in theorie heb je gemiddeld nodig:
1 cilinderische voorbocht
3 conische diffusors
1 cilindrisch middenstuk
1 conische reflector
1 cilindrische tailpijp

maar als de voorboch dus niet een rechte pijp moet zijn maar een pijp die een bocht maakt van 90* dan moet je dus meerdere pijpjes onder een hoek op elkaar lassen.
en krijg je dus bijv een voorbocht die bestaat uit 5 delen.
en als je dan bijv een bovenlangse uitlaat hebt die dus in het midden een knik heeft, dan bestaat het cilindrische middenstuk ook al snel uit 3 delen.
enz.
 
PRO TUNING 5-2-2009 20:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


in theorie heb je gemiddeld nodig:
1 cilinderische voorbocht
3 conische diffusors
1 cilindrisch middenstuk
1 conische reflector
1 cilindrische tailpijp

maar als de voorboch dus niet een rechte pijp moet zijn maar een pijp die een bocht maakt van 90* dan moet je dus meerdere pijpjes onder een hoek op elkaar lassen.
en krijg je dus bijv een voorbocht die bestaat uit 5 delen.
en als je dan bijv een bovenlangse uitlaat hebt die dus in het midden een knik heeft, dan bestaat het cilindrische middenstuk ook al snel uit 3 delen.
enz.


Een goed programma begint ook met een conus als voorbocht
 
Niek de Wildt 6-2-2009 0:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Een goed programma begint ook met een conus als voorbocht


Het is een overdreven geschetste situatie, ik hoopte dat men dat zou begrijpen.
bij mijn "programma" is er meestal na de schacht nog maar een cilindrisch stuk van circa 3 tot 6 cm.
 
PRO TUNING 6-2-2009 9:53 Print reply

Posts: 4000
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-2-2009 12:20 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik bereken uitlaten voor mensen naar wens en setup.
Hieronder zie je een voorbeeldje van de bouwtekening die je dan krijgt.
Behalve dat geef ik natuurlijk advies en overleg ik met je wat je wilt en wat ik je aanraad.
En vaak geef ik daarbij ook nog suggesties of uitleg over cilindertuning.

afbeelding
[...]




Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-2-2009 om 18:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 6-2-2009 om 12:19 uur.


Ik heb even een paar dingen uit jouw post gepakt omdat het anders onder sale valt. Ik laat hem staan omdat het nuttige informatie is.

 
jan-dx11 6-2-2009 12:54 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten

niek had hem toch geupdated??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 6-2-2009 14:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

niek had hem toch geupdated??


Exact, ik heb hem erop gebasseerd maar bijna geen enkele maat is hetzelfde gebleven.
 
NaNnInG 12-2-2009 18:30 Print reply

Posts: 941
beste bfer, na veel gemail met ste (Scholten techniek) waren we eruit, maar mijn pa was niet van plan om mijn brommer naar Eibergen te brengen, dus helaas kon die optie niet doorgaan(zwaar balen)

Nu heb ik Foekema gemailed(ZIT IN FRIESLAND DUS IETSJE DICHTERBIJ!) weten jullie mischien iets over de gang van zaken van deze uitlaatbouwer?

mvg
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
Joel_koningslust 12-2-2009 18:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
beste bfer, na veel gemail met ste (Scholten techniek) waren we eruit, maar mijn pa was niet van plan om mijn brommer naar Eibergen te brengen, dus helaas kon die optie niet doorgaan(zwaar balen)

Nu heb ik Foekema gemailed(ZIT IN FRIESLAND DUS IETSJE DICHTERBIJ!) weten jullie mischien iets over de gang van zaken van deze uitlaatbouwer?

mvg


foekema is geen bouwer

hij kan je alleen de berekening en eventueel de uitslagen leveren. het lassen enzo moet je zelf doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
NaNnInG 12-2-2009 18:37 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


foekema is geen bouwer

hij kan je alleen de berekening en eventueel de uitslagen leveren. het lassen enzo moet je zelf doen


ook geen optie dus.. noujah jammer dan word het toch weer een gianelli conti of iets in die geest.

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
Joel_koningslust 12-2-2009 18:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


ook geen optie dus.. noujah jammer dan word het toch weer een gianelli conti of iets in die geest.



wat let het je om een berekening te laten maken bij foekema ( 10euro ) en hem zelf in elkaar te lassen. is leuk en leerzaam werk. en als je er de tijd voor neemt is het goed te toen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 10081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved