Frysk |
5-2-2009 19:35 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
ja, waarom installeer je het niet gewoon? is een heel klein programmatje, en dan zie je het meteen.
je kan de ingaande en uitgaande hoek van de conus gewoon invoeren.
aah nu snap ik het moest ff wat prutsen voor ik het snapte
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
5-2-2009 19:36 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
de eerste bocht vanuit het blok naar beneden is 80o???
Nou, als dat 4 conusen zijn dan deel je het door 6.
Want de eerste en laatste las wil je recht hebben, en de andere kan wil je wel scheef. dat zijn er dus 2.
Dan heb je nog 2 conusen waar 2 kanten scheef zijn, dat zijn er dus 4.
80o:6=13.33o.
De volgede bocht is 180o als dat 8 conusen zijn zul je dus 14 lassen hebben, is 12,8o.
Dan krijg je nog een bocht van 90o als dat er 5 zijn heb je 8 lassen, dus 11,25ocsup].
Hoe meer conusen je hebt hoe kleiner de bocht, hoe mooier het overloop, hoe mooier het geheel zal lopen. (mits de lassen mooi wordern, want je krijgt ook meer lassen natuurlijk)
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 28-11-2008 om 18:06 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Niek de Wildt |
5-2-2009 19:39 |
Posts: 7168 |
simpel:
|
|
|
|
jeroentjen13 |
5-2-2009 20:10 |
Posts: 850 |
moet je veel conussen hebben?
kan je je uitlaat niet gwn uit 8 of 10 stukken maken en maar 3-4 conussen gebruiken?
Scheelt het aantal conussen voor je trekkracht?
hij is dan niet zo mooi mr alst vr int land is maakt da niet uit he
|
|
|
|
Niek de Wildt |
5-2-2009 20:20 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
moet je veel conussen hebben?
kan je je uitlaat niet gwn uit 8 of 10 stukken maken en maar 3-4 conussen gebruiken?
Scheelt het aantal conussen voor je trekkracht?
hij is dan niet zo mooi mr alst vr int land is maakt da niet uit he
in theorie heb je gemiddeld nodig:
1 cilinderische voorbocht
3 conische diffusors
1 cilindrisch middenstuk
1 conische reflector
1 cilindrische tailpijp
maar als de voorboch dus niet een rechte pijp moet zijn maar een pijp die een bocht maakt van 90* dan moet je dus meerdere pijpjes onder een hoek op elkaar lassen.
en krijg je dus bijv een voorbocht die bestaat uit 5 delen.
en als je dan bijv een bovenlangse uitlaat hebt die dus in het midden een knik heeft, dan bestaat het cilindrische middenstuk ook al snel uit 3 delen.
enz.
|
|
|
|
PRO TUNING |
5-2-2009 20:24 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
in theorie heb je gemiddeld nodig:
1 cilinderische voorbocht
3 conische diffusors
1 cilindrisch middenstuk
1 conische reflector
1 cilindrische tailpijp
maar als de voorboch dus niet een rechte pijp moet zijn maar een pijp die een bocht maakt van 90* dan moet je dus meerdere pijpjes onder een hoek op elkaar lassen.
en krijg je dus bijv een voorbocht die bestaat uit 5 delen.
en als je dan bijv een bovenlangse uitlaat hebt die dus in het midden een knik heeft, dan bestaat het cilindrische middenstuk ook al snel uit 3 delen.
enz.
Een goed programma begint ook met een conus als voorbocht
|
|
|
|
Niek de Wildt |
6-2-2009 0:01 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Een goed programma begint ook met een conus als voorbocht
Het is een overdreven geschetste situatie, ik hoopte dat men dat zou begrijpen.
bij mijn "programma" is er meestal na de schacht nog maar een cilindrisch stuk van circa 3 tot 6 cm.
|
|
|
|
PRO TUNING |
6-2-2009 9:53 |
Posts: 4000 |
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
6-2-2009 12:20 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ik bereken uitlaten voor mensen naar wens en setup.
Hieronder zie je een voorbeeldje van de bouwtekening die je dan krijgt.
Behalve dat geef ik natuurlijk advies en overleg ik met je wat je wilt en wat ik je aanraad.
En vaak geef ik daarbij ook nog suggesties of uitleg over cilindertuning.
afbeelding
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-2-2009 om 18:34 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 6-2-2009 om 12:19 uur.
Ik heb even een paar dingen uit jouw post gepakt omdat het anders onder sale valt. Ik laat hem staan omdat het nuttige informatie is.
|
|
|
|
jan-dx11 |
6-2-2009 12:54 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten
niek had hem toch geupdated??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Niek de Wildt |
6-2-2009 14:24 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Niek, " jouw " programma (en in zekere zin ook het Foekema programma) is gebaseerd op de gegevens van Overmars, die zijn gebaseerd op wegrace gegevens van 30 jaar (roterende Kreidlers etc.) en ouder en zijn niet meer actueel.
Zeker niet voor crossers en automaten
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
niek had hem toch geupdated??
Exact, ik heb hem erop gebasseerd maar bijna geen enkele maat is hetzelfde gebleven.
|
|
|
|
NaNnInG |
12-2-2009 18:30 |
Posts: 941 |
beste bfer, na veel gemail met ste (Scholten techniek) waren we eruit, maar mijn pa was niet van plan om mijn brommer naar Eibergen te brengen, dus helaas kon die optie niet doorgaan(zwaar balen)
Nu heb ik Foekema gemailed(ZIT IN FRIESLAND DUS IETSJE DICHTERBIJ!) weten jullie mischien iets over de gang van zaken van deze uitlaatbouwer?
mvg
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
Joel_koningslust |
12-2-2009 18:32 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
beste bfer, na veel gemail met ste (Scholten techniek) waren we eruit, maar mijn pa was niet van plan om mijn brommer naar Eibergen te brengen, dus helaas kon die optie niet doorgaan(zwaar balen)
Nu heb ik Foekema gemailed(ZIT IN FRIESLAND DUS IETSJE DICHTERBIJ!) weten jullie mischien iets over de gang van zaken van deze uitlaatbouwer?
mvg
foekema is geen bouwer
hij kan je alleen de berekening en eventueel de uitslagen leveren. het lassen enzo moet je zelf doen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
NaNnInG |
12-2-2009 18:37 |
Posts: 941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
foekema is geen bouwer
hij kan je alleen de berekening en eventueel de uitslagen leveren. het lassen enzo moet je zelf doen
ook geen optie dus.. noujah jammer dan word het toch weer een gianelli conti of iets in die geest.
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
Joel_koningslust |
12-2-2009 18:39 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]
ook geen optie dus.. noujah jammer dan word het toch weer een gianelli conti of iets in die geest.
wat let het je om een berekening te laten maken bij foekema ( 10euro ) en hem zelf in elkaar te lassen. is leuk en leerzaam werk. en als je er de tijd voor neemt is het goed te toen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|