Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer tegen 10km/h

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54489 - brommer tegen 10km/h
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

owenN 5-2-2009 17:13 Print topicpost

Posts: 63
Heb een honda wallaroo 50cc die vroeger tegen 55km/h reed, heb nadien wat problemen gehad met de krukas (omdat ik hem af en toe los-vastdraaide), normaal zou hij moeten vervangen geweest zijn maar dat kost dan weer veel dus had ik gevraagd aan de garagist om hem gewoon nog zo hard mogelijk vast te draaien (er was namelijk een probleem met de draad zodat je hem zelf dus niet meer volledig kon vastzetten). Nu, een tijdje na het vastzetten rijdt mijn wallaroo nog maar 10km/h.
Je moet wel weten dat ik mijn brommer al een hele tijd gewoon laat buiten staan ook al vriest het.
Nu vroeg ik me af of het sowieso de krukas is waardoor hij nu nog maar 10km/h rijdt, of zou dit evengoed iets anders kunnen zijn ?
Aan wat zou dit kunnen liggen ?

(het is niet dat hij in hoge toeren gaat in nog niet vooruit gaat, hij blijft gewoon in lage toeren en gaat ook niet vooruit..)



Dit bericht is gewijzigd door owenN op 5-2-2009 om 17:20 uur.
 

mtx freak 5-2-2009 17:15 Print reply

Posts: 2711
zou heel goed iets anders kunnen zijn. Noem eens precies wat ie doet, maakt het blok een apart geluid enz enz
 
mark bruins 5-2-2009 17:22 Print reply

Posts: 501
heeft die lang stil gestaan?
 
owenN 5-2-2009 17:25 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
zou heel goed iets anders kunnen zijn. Noem eens precies wat ie doet, maakt het blok een apart geluid enz enz


hij maakt eigenlijk geen speciaal geluid, gewoon lage toeren en niet vooruit gaan, geen druk precies, geen kracht ..
dan kan het even goed de cilinder of zo zijn ?
 
owenN 5-2-2009 17:27 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
heeft die lang stil gestaan?


toch wel ja + ook in de koude
 
yamahadt1986 5-2-2009 17:28 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: owenN
[...]


toch wel ja + ook in de koude



ga eerst alles maar goed schoon maken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
owenN 5-2-2009 17:31 Print reply

Posts: 63
waarschijnlijk iets aan de cilinder ?
compressieverlies ?
of best gwn alles open halen .. ?
 
tomtomgo 5-2-2009 18:05 Print reply

Posts: 455
denk dat je zuigerveren kapot zijn, waardoor er nu dikke krassen in je cilinderwand zitten en de kop beschadigt is waardoor hij geen compressie meer heeft ,haal er je cilinder mar eens af en kijk maar , dan kun je op zoek naar een nieuwe cilinder setje waarschijnlijk
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
kennyibanez 5-2-2009 18:32 Print reply

Posts: 529
is zoals gezegd wss je cilinder die druk verliest door de zuigerveren, best gewoon nieuwe zuigerveren steken of direct een new cilinder en gebruik allemaal nieuwe pakkingen zodat je zeker bent dat je nergens compressieverlies hebt
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Saknet 5-2-2009 20:18 Print reply

Posts: 10355
welk draad van je krukas is stuk dan, dat van je aandrijving of ontsteking? aandrijving neem ik aan. Dan is het waarschijnlijk iets anders waardoor hij geen toeren meer maakt ja.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2009 om 20:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
owenN 15-2-2009 13:11 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
welk draad van je krukas is stuk dan, dat van je aandrijving of ontsteking? aandrijving neem ik aan. Dan is het waarschijnlijk iets anders waardoor hij geen toeren meer maakt ja.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2009 om 20:20 uur.


euh ik weet dat ik men vario niet meer kon vastzetten, hij draaide door. Dit moest met een bolleneur gebeuren (waar ze ook velgen van auto's mee vastztten)

 

Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved