Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54486 - zuiger inrijden
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 5-2-2009 20:56 Print reply

Posts: 4241
Waarom risico nemen, als je bang bent dat het kapot gaat en je wil hem uitgebreid inrijden... dan zou ik er gewoon een weekje mee rond tuffen ofzo. Netjes op temperatuur rijden steeds, en niet te ver en te lang in toeren rijden.

Zoals ik al zei, het loopt niet zomaar kapot... ik zou het gewoon opbouwen. Desnoods tel je ff hoe vaak je tankt... paar tankjes leeg rijden dan moet het goed komen dacht ik zo.
 
sprintjah
-Bassie- 5-2-2009 20:58 Print reply

Posts: 6617
ik reed zuiger 100km in en afentoe even iets door trekken als die warm is
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Derbi-Olaf 5-2-2009 20:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ja, idd

Hoeveel km moet je een laagtoerige set-up dan inrijden en hoeveel korter een hoogtoerige?

Hangt maar net van de andere factoren af.
Verder zou ik als indicatie geven:

laagtoerig: 100-200 km
hoogtoerig: 50-150 km

Maarja, nu kunnen we weer een discussie beginnen over wat laag -en hoogtoerig is.
Het motorische deel wat betreft 2takt hangt aan elkaar van meningen en voor sommigen ervaringen (die trouwens ook kunnen bedriegen) simpelweg omdat feiten niet zomaar te geven zijn.
Als je je er zelf wat mee bezig houd creëer je je eigen mening en inkijk op verschillende zaken.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-2-2009 21:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hangt maar net van de andere factoren af.
Verder zou ik als indicatie geven:

laagtoerig: 100-200 km
hoogtoerig: 50-150 km

Maarja, nu kunnen we weer een discussie beginnen over wat laag -en hoogtoerig is.
Het motorische deel wat betreft 2takt hangt aan elkaar van meningen en voor sommigen ervaringen (die trouwens ook kunnen bedriegen) simpelweg omdat feiten niet zomaar te geven zijn.
Als je je er zelf wat mee bezig houd creëer je je eigen mening en inkijk op verschillende zaken.




Nee, ik zou eerder zeggen: 'hoe kom je aan die afstanden?'

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-2-2009 om 21:01 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-2-2009 21:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Nee, ik zou eerder zeggen: 'hoe kom je aan die afstanden?'

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-2-2009 om 21:01 uur.

ervaring.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 5-2-2009 21:04 Print reply

Posts: 4241
Een afgewerkte cilinder scheelt ook wel he.
Met goede olie en beetje gezond verstand zal het spul niet snel kapot lopen hoor.


 
sprintjah
Henk-88 5-2-2009 21:04 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ervaring.



Ja, en dat gaat de rest ook zeggen..


En dan zitten we weer met allemaal verschillende meningen.


Nu weet TS nog niet waarom hij de zuiger hoeveel km moet inrijden..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-2-2009 21:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ja, en dat gaat de rest ook zeggen..


En dan zitten we weer met allemaal verschillende meningen.


Nu weet TS nog niet waarom hij de zuiger hoeveel km moet inrijden..

ga jij het hem zeggen ?
Als de TS zo'n vraag stelt betekend dat dat hij iig een indicatie wilt.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-2-2009 om 21:07 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-2-2009 21:08 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ga jij het hem zeggen ?
Als de TS zo'n vraag stelt betekend dat dat hij iig een indicatie wilt.



Dus hij wil ook weten waarom enzo


En dat weten we nog steeds niet..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-2-2009 21:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Dus hij wil ook weten waarom enzo


En dat weten we nog steeds niet..

Als ik de TS was zou ik anders wel genoeg weten.
Ook hier geld weer, ga jij hem zeggen waarom ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 5-2-2009 21:10 Print reply

Posts: 4241
henk heb je mijn posts ook gelezen ? leken mij duidelijk genoeg
 
sprintjah
steef ts70xk 5-2-2009 21:11 Print reply

Posts: 3244
lijkt mij gewoon dat de zuiger een beetje in moet slijten op de ciliner??? heb maand geleden ook nieuwe ingedaan eerste 100km niet boven 6k daarna rustig opgebouwt en na 200km weer trappen en hij loopt perfeckt meer vermogen als toen start btr enzo.
 
Henk-88 5-2-2009 21:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Als ik de TS was zou ik anders wel genoeg weten.
Ook hier geld weer, ga jij hem zeggen waarom ?



Ik ga het hem niet zeggen, ik kijk wel uit
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-2-2009 21:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ik ga het hem niet zeggen, ik kijk wel uit

Wel , er moeten mensen zijn die ballen hebben, en die met hun kijk op inrijden naar voor durven komen.
Dat heeft de TS liever dan geen antwoord.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 5-2-2009 21:13 Print reply

Posts: 4241
gewoon je verstand gebruiken, goed smeren, netjes afstellen, en opbouwen dan kan er niks fout gaan ( met afstellen bedoel ik ook squish / bougietje etc etc. )
 
sprintjah

Dit topic is 5795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved