Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54486 - zuiger inrijden
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 5-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 14999
een zuigertje in een alu cilinder met nicaseal want gewoon 50km rustig, en dan opbouwen en na weer een km of 20 kan je gewoon vol gas
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jeroentjen13 5-2-2009 20:15 Print reply
Posts: 850
gwn 1 volle tank leegrijden
dan is het genoeg
 
Henk-88 5-2-2009 20:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
ik heb talloze zuigers- cilinders vervangen en het is nog nooit


Talloze = niet te tellen zoveel..


HOEveel precies?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
YZ50crosser 5-2-2009 20:28 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
inrijden is dus wel belangrijk (kan je vermogen op den duur schelen)

maargoed ik haat inrijden en na 100km heb ik het wel bekeken


die zuigers van mij niet:p doppler cilinder am6 en daargaat dan telkens een prox zuigertje in. eerst kwartier stationair daarnaa een half uur rustig rije en daarna gewoon gas
 
www.bxteamlg.tk
Henk-88 5-2-2009 20:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
die zuigers van mij niet:p doppler cilinder am6 en daargaat dan telkens een prox zuigertje in. eerst kwartier stationair daarnaa een half uur rustig rije en daarna gewoon gas



Leuk dat je zegt hoe jij inrijdt maar wat heeft de lezer hier aan?

Hoeveel kilometers gaat het mee enzo?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
YZ50crosser 5-2-2009 20:31 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Leuk dat je zegt hoe jij inrijdt maar wat heeft de lezer hier aan?

Hoeveel kilometers gaat het mee enzo?


gaat ongeveer 10 uur mee op de crossbaan
 
www.bxteamlg.tk
-Bassie- 5-2-2009 20:31 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


gaat ongeveer 10 uur mee op de crossbaan


10 uur??

doe is het dubbele
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Derbi-Olaf 5-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


10 uur??

doe is het dubbele

nog wel langer, maar ze worden gewoon preventief vervangen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-2-2009 20:43 Print reply

Posts: 26703
Hmm, iedereen geeft andere adviezen over hoe lang een zuiger moet worden ingereden maar niemand zegt waarom.

De ts wil graag weten waarom.


En ik ook.


Zodat we zelf kunnen uitmaken wat het beste is in ons geval.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
grasmaaier89 5-2-2009 20:46 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hmm, iedereen geeft andere adviezen over hoe lang een zuiger moet worden ingereden maar niemand zegt waarom.

De ts wil graag weten waarom.


En ik ook.


Zodat we zelf kunnen uitmaken wat het beste is in ons geval.



het inrijden dient voor om de zuiger te laten wennen aan de cilinder.
Zown zuiger komt van een fabriek af en heeft nog nooit extreme hitte en op en neer slagen meegemaakt voor een lange tijd.
Dat is wel de reden denk ik zo maar.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
BSTS 5-2-2009 20:46 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hmm, iedereen geeft andere adviezen over hoe lang een zuiger moet worden ingereden maar niemand zegt waarom.

De ts wil graag weten waarom.


En ik ook.


Zodat we zelf kunnen uitmaken wat het beste is in ons geval.



Nou henk, ik doe altijd een paar tankjes leeg rijden als ik een nieuwe zuiger monteer. Verder voeg ik geen extra olie toe ofzo.. meer smering is volgens mij juist nadelig met inrijden. Gewoon paar tankjes leeg rijden met natuurlijk goede olie ( 1:40 vaak ).

Gewoon rustig opbouwen, het loopt echt niet zomaar kapot maar begin gewoon rustig ( lijkt me vrij logisch ook wel )
 
sprintjah
Derbi-Olaf 5-2-2009 20:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hmm, iedereen geeft andere adviezen over hoe lang een zuiger moet worden ingereden maar niemand zegt waarom.

De ts wil graag weten waarom.


En ik ook.


Zodat we zelf kunnen uitmaken wat het beste is in ons geval.

tja, ik vrees dat dat eigenlijk vooral van de motorkaraktiristiek afhangt
hoogtoeriger zal korter inrijden zijn, aangezien je zuiger sowieso ook al sneller slijt.
ook zal de belasting een rol spelen, zwaardere belasting is ook meer slijtage, dus zal je ook weer wat korter moeten inrijden.

wat iedereen (waaronder ik ) gaf is een richtlijn, waarmee je vrijwel altijd goed zit (nu heb ik het even over mijn richtlijn).

er zijn natuurlijk ook nog andere factoren zoals koeling natuurlijk, soort cilinderwant, en zuigermateriaal en verwerkingsmethode,...

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-2-2009 om 20:49 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-2-2009 20:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

tja, ik vrees dat dat eigenlijk vooral van de motorkaraktiristiek afhangt
hoogtoeriger zal korter inrijden zijn, aangezien je zuiger sowieso ook al sneller slijt.
ook zal de belasting een rol spelen, zwaardere belasting is ook meer slijtage, dus zal je ook weer wat korter moeten inrijden.

wat iedereen (waaronder ik ) gaf is een richtlijn, waarmee je vrijwel altijd goed zit (nu heb ik het even over mijn richtlijn).

er zijn natuurlijk ook nog andere factoren zoals koeling natuurlijk, soort cilinderwand, en zuigermateriaal en verwerkingsmethode,...



Da's een mooie post Olaf.

Maar nu blijft de vraag als jij zegt dat je dan korter kunt inrijden: 'korter dan wat?' ..

TS vroeg immers hoe lang er ingereden dient te worden?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-2-2009 20:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Da's een mooie post Olaf.

Maar nu blijft de vraag als jij zegt dat je dan korter kunt inrijden: 'korter dan wat?' ..

TS vroeg immers hoe lang er ingereden dient te worden?

korter inrijden dan een laagtoerige cilinder, verder berust alles wat er gezegd word op ervaringen, en eigen meningen. Echt feiten opsommen is behoorlijk moeilijk wat betreft slijtages.
Aangezien meerder factoren meespelen, en tenslotte is geen enkele motor hetzelfde, ook niet als ze net van de band afgerold komen



Ik zie wel dat de structuur een beetje mist in mijn stukkie tekst

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-2-2009 om 20:55 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-2-2009 20:55 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

korter inrijden dan een laagtoerige cilinder, verder berust alles wat er gezegd word op ervaringen, en eigen meningen. Echt feiten opsommen is behoorlijk moeilijk wat betreft slijtages.
Aangezien meerder factoren meespelen, en tenslotte is geen enkele motor hetzelfde, ook niet als ze net van de band afgerold komen



Ik zie wel dat de structuur een beetje mist in mijn stukkie tekst

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-2-2009 om 20:55 uur.



Ja, idd

Hoeveel km moet je een laagtoerige set-up dan inrijden en hoeveel korter een hoogtoerige?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 5794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved