Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - [MTX-sh] Opvoeren zonder van 50cc naar 70cc (of meer) te gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54483 - [MTX-sh] Opvoeren zonder van 50cc n...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joey-sh 5-2-2009 10:07 Print topicpost
Posts: 33
Hey, ik wil mijn 50cc Honda MTX-sh wat sneller laten lopen.

ori 50cc
18mm carb (geloof ik, niet 100% zeker)
Tandwiel verhouding = 15 / 47

Ik heb er een tijdje niet aan gesleuteld,
dus ik weet niet alles meer uit mijn hoofd..
zal het nog eens opzoeken vanmiddag als k thuis ben.

Mijn doel:
sneller laten lopen en wat meer trekkracht.

Huidige snelheid:
55 / 60 km/h

- Joey
 
een 2-takt doet hiiiiiiing en een 4-takt doet brrrrrrrrr. :-]

grasmaaier89 5-2-2009 10:09 Print reply

Posts: 14412
poorten bewerken, een promaatje onderlangs. Of natuurlijk een opmaatje.
Maar je kan ook een snellere 50cc erop zetten.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 5-2-2009 10:09 Print reply

Posts: 29286
Een snelle 50cc.

 
maikel-1991 5-2-2009 10:13 Print reply

Posts: 545
snellere 50cctjs dan ori tuned zijn er niet echt voor sh.
je kunt zelf het uitlaat poortje 2 mm hoger maken, dan zal die ongeveer 75 lopen met een goede vertex zuiger erin, en een goede uitlaat.
als je meer geweld wilt zal 70cc beter zijn.
koop geen 50cc "snel" die onlangs op de markt zijn, dat heb ik geprobeerd en die lopen standaard 45 (DMP)

 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Joey-sh 5-2-2009 10:33 Print reply
Posts: 33
wat is het resultaat als ik er een promaatje onder zet?
hoeveel sneller zal hij dan lopen?

en wat is het resultaat als ik er een homoet onder zet?
zag ik onlangs op opvoeren.nl staan..

Bedankt voor de snelle replies

- Joey
 
een 2-takt doet hiiiiiiing en een 4-takt doet brrrrrrrrr. :-]
kenny77 5-2-2009 11:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joey-sh
wat is het resultaat als ik er een promaatje onder zet?
hoeveel sneller zal hij dan lopen?

en wat is het resultaat als ik er een homoet onder zet?
zag ik onlangs op opvoeren.nl staan..

Bedankt voor de snelle replies

- Joey


Met de originele cilinder zal het niet veel helpen, ik denk zelfs dat die dan niet mooi rijd.
Je zal dan de uitlaatpoort wat moeten bewerken, en misschien de rest van de poortjes.
 
maikel-1991 5-2-2009 12:04 Print reply

Posts: 545
met een ori cilinder zou je makkelijk 60 moeten haalen met een proma/jamarcol bovenlangs. Het zijn koppelcilinders, dus tot 60 zou je mtx hard moeten trekken, zonder echte powerband. Je creerd pas een beetje powerband als je je uitlaatpoort iets omhoogvijlt. (niet heel moeilijk.)
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Joey-sh 5-2-2009 14:26 Print reply
Posts: 33
ok dan,
ik heb nu een standaard uitlaat waarmee ik net tegen de 60 aan zit.
(ong. 8000 toeren)

Ik heb ook gehoord van mijn pa dat als ik hem op ga voeren,
ik problemen ga krijgen met hem..
en dat wil ik niet want hij is toch wel een gigantische hulp met mijn brommer,
hij heeft er vroeger ook 1 gehad, niets aan veranderd.

Dus hierbij wil ik mijn vraag ook veranderen..

Wat kan ik eraan doen als ik wil dat hij sneller trekt,
maar niet heel veel aan topsnelheid erbij wil.
Maar het liefst wil ik ook geen snelheid inleveren.
(zeikerd ben ik he :P)
 
een 2-takt doet hiiiiiiing en een 4-takt doet brrrrrrrrr. :-]
yamahadt1986 5-2-2009 15:11 Print reply
Posts: 1713
dan moet je de uitlaatpoort zo optimaal breed maken dan krijg je meer strekkracht en een laagtoerige uitlaat.
vertanding zou ik van wat je nu hebt een ander voortandwiel nemen een 13 ofzo.
en koop een 20mm spruitstuk en carberateur krijg je namelijk ook iets meer trekkracht door.(hoeft niet)


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 5-2-2009 om 15:16 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joey-sh 5-2-2009 15:28 Print reply
Posts: 33
ok, bedankt!

ik wacht ook nog even de andere reacties af om te kijken of er betere ideeën zijn.
 
een 2-takt doet hiiiiiiing en een 4-takt doet brrrrrrrrr. :-]
yamahadt1986 5-2-2009 15:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joey-sh
ok, bedankt!

ik wacht ook nog even de andere reacties af om te kijken of er betere ideeën zijn.




anders meet je nu ook effe de breedte van je uitlaatpoort op als dat kan dan weet ik mischien wel hoeveel je hem breder kan maken.
ik zou hem ook nog iets hoger maken 4mm ofzo dan heb je een leuke combinatie loopt die denk ik met laagtoerige uitlaat 70 ofzo met 18mm
13/47.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
NilsHonda 5-2-2009 18:45 Print reply

Posts: 306
Je orginele bewerken..
de "50cc snel" is eerder 50cc sloom..
Hij is zelfs nog trager dan ori..
 
Honda's lekken niet, ze markeren alleen waar ze gestaan hebben.
Joey-sh 5-2-2009 19:25 Print reply
Posts: 33
ok, ik zal mijn uitlaatpoort dan ff opmeten.

Als ik het goed begrijp is mijn uitlaatpoort dat gat waarop ik mijn uitlaatbocht aansluit?
 
een 2-takt doet hiiiiiiing en een 4-takt doet brrrrrrrrr. :-]
kenny77 5-2-2009 19:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joey-sh
ok, ik zal mijn uitlaatpoort dan ff opmeten.

Als ik het goed begrijp is mijn uitlaatpoort dat gat waarop ik mijn uitlaatbocht aansluit?


Ja, maar als ik het zo lees zou ik wel even iemand vragen die je kan helpen, want als je maar 1mm te ver weg haald.
Kan je cilinder al verpruts zijn.

Hier staat wat info, over hoe je de uitlaatpoort op kan meten.


Edit: moet ik wel de link er bij zetten.


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-2-2009 om 19:31 uur.
 
Saknet 5-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 10355
als je wilt koppelbeuken bij laag toptoeren kan je best die 20mm achterwege laten. op een kawasaki ar 125 zit een 24mm en dat rijd 160km/u. Dus is beetje zinloos, om op een laagtoerige 50 een 20 te zetten, het is zelfs zo dat je dan vermogen inleverd door dat jouw ietwat tamme 50cilindertje harder aan je inlaat moet zuigen

Zoals iemand al zei uitlaat poort breder maken niet te breed! mag niet breder dan grofweg 1/3e van je cilinderwand rondom (69%) maar niet hoger maken zoals iemand anders zei, want dan ga je meer toeren maken en compressie inleveren en dat wil je niet als je max koppel wilt.. en moet je je vertanding weer inkorten.
maak je uitlaatpoort ook niet al te recht aan de boven/onderkant zodat je veren zo geleidelijk mogelijk in je zuiger geduwt worden.

verder beetje kijken of je de flow kan verbeteren in je cilinder (lees cilinder afwerken)
fatsoenlijk membraanpje erin, cilinderkopje opmaat

en dan het allerbelangrijkste, laat een uitlaat opmaat maken aan je wensen... (uitlaat bepaald ong. 60% van motor karakter)
heb je wel een poortmapje nodig van je cilinder misschien vind je die wel in het poortmap topic hier op brommerforum.

al met al niet al teveel moeite nodig en dan zal je al flink wat harder optrekken.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2009 om 19:59 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mtx-bart 5-2-2009 19:56 Print reply
Posts: 816
Mijn sh ging met 13mm keihin, org 50cc, proma pijpje en gare zuiger dik 65 met tandwielverhouding 14/45. Iets zwaarder vertanden en hij zal 70 zeker hebben gehaald. Mijn cilinder maakte wel 9000 toeren, ik weet niet of ze dat allemaal halen. Ik hoor ook verhalen over maximaal 7000 toeren.
 

Dit topic is 3738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved