Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54480 - Schakelen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skiby 4-2-2009 21:22 Print topicpost
Posts: 143
Hallo, ik heb dit keer een vrij domme vraag maar goed;

Bij m'n brommer is het zo dat je om op te schakelen, een vrij lange slag moet maken met je voet, dit wil ik graag wat korter (lees: strakker) maken.
nou zag ik dat vanaf het schakelpedaaltje, naar het asje dat het blok in loopt een soort verlengstuk (tussenstuk) zit, met schroefdraad erop (am6 blok)

kun je dit verlengstuk zonder problemen wat verlengen door de boutjes op het schroefdraad te verdraaien, of verander je hier mee ook verhoudingen binnen in de bak? ( lijkt mij van niet)

Bvd.

Dit bericht is gewijzigd door skiby op 4-2-2009 om 21:33 uur.
 

Ryon 4-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 950
Er zal niet zoveel veranderen qua verhoudingen volgens mij. Moet kunnen dacht ik zelf. Wat voor brommer heb je dan? Want ik vind mijn am6 schakelpook perfect staan.
 
Høken is normaal
bobboiten 4-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skiby
Hallo, ik heb dit keer een vrij domme vraag maar goed;

Bij m'n brommer is het zo dat je om op te schakelen, een vrij lange slag moet maken met je voet, dit wil ik graag wat korter (lees: strakker) maken.
nou zag ik dat vanaf het schakelpedaaltje, naar het asje dat het blok in loopt een soort verlengstuk (tussenstuk) zit, met schroefdraad erop (am6 blok)

kun je dit verlengstuk zonder problemen wat verlengen door de boutjes op het schroefdraad te verdraaien, of verander je hier mee ook verhoudingen binnen in de bak? ( lijkt mij van niet)

Bvd.

Dit bericht is gewijzigd door skiby op 4-2-2009 om 21:33 uur.


bedoel je een asje dat aan 2kanten een kogel gewrichtje heeft?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
pckor 4-2-2009 21:45 Print reply

Posts: 1364
zit je schakelpook gewoon met een boutje vast?
 
RowdyCross 4-2-2009 23:42 Print reply

Posts: 3211
Langere schakelpook moet je nog langer door duwen om te schakelen, Je hebt hier wel minder kracht voor nodig omdat de arm langer is.

Kortere schakelpook is strakker, directer omdat je slag korter is dus je hoeft minder weg af te leggen maar je moet meer kracht zetten door het verlies van de lengte.

Zoiets?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
flip_nsr_80cc 4-2-2009 23:57 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Langere schakelpook moet je nog langer door duwen om te schakelen, Je hebt hier wel minder kracht voor nodig omdat de arm langer is.

Kortere schakelpook is strakker, directer omdat je slag korter is dus je hoeft minder weg af te leggen maar je moet meer kracht zetten door het verlies van de lengte.

Zoiets?


kracht maal arm of arm maal weet ik veel is kracht boeiend zow iets inderdaad

gewoon de orgienele stand aftekene en probeere maar wie weet wat er gebeurt
 
i cant spel, dus zeur niet
ikkejw 4-2-2009 23:59 Print reply

Posts: 9886
bij men Honda had ik wel eens het schakelpookje ingekort omdat ie anders te ver bij het voetsteuntje vandaan stond. dan hoef je em ook maar een heel klein stukje omhoog te duwen om over te schakelen

beetje jammer is dat het dan ook een stuk zwaarder schakelt, het was net alsof ik op een am6 blok reed (maar dan zonder de vrij tussen elke versnelling) na 3x optrekken deed m'n voet zo zeer dat ik het pookje niet eens meer omhoog kreeg
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Matthijsar50 5-2-2009 7:22 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
[...]


kracht maal arm of arm maal weet ik veel is kracht boeiend zow iets inderdaad

gewoon de orgienele stand aftekene en probeere maar wie weet wat er gebeurt


f=m.a


 
Peugeot 106 rallye ph2!
lukebanning 5-2-2009 7:51 Print reply

Posts: 565
Makkelijkste is gewoon een korter pookje erop, maar dan gaat 'ie dus inderdaad wel zwaarder schakelen.
TNT heeft van die pookjes volgens mij
 
Ryon 5-2-2009 9:29 Print reply

Posts: 950
Ik zou dr ook gewoon een korter pookje op zetten. Vast wel ergens te verkrijgen
 
Høken is normaal
skiby 5-2-2009 13:47 Print reply
Posts: 143
Het gaat niet om het pedaaltje, maar om het 'tussenstuk' dat het pedaaltje met het asje verbindt dat het blok in gaat..

http://img148.images...8/23/pict0050tg4.jpg

Hier kun je dat tussenstukje zien in het verlengde van 'superracing' onder op de kap..

hoop dat het zo duidelijker is..
 
Schuurman 5-2-2009 14:34 Print reply

Posts: 659
die kun je wel inkorten, maar dan veranderd alleen de hoek waaronder het pedaal staat. hij schakelt er niet strakker door.
 
RowdyCross 5-2-2009 15:58 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]


f=m.a




Wat lul jij nou poep dan?

Wat heeft dat met een slag te maken?

Moment = kracht . arm

F= force
m = Massa of meter
a = ampere, oppervlakte....

Wtf

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 5-2-2009 om 16:00 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
skiby 5-2-2009 17:53 Print reply
Posts: 143
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Wat lul jij nou poep dan?

Wat heeft dat met een slag te maken?

Moment = kracht . arm

F= force
m = Massa of meter
a = ampere, oppervlakte....

Wtf

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 5-2-2009 om 16:00 uur.


Nee, wat jij zegt klopt lekker, het is: F= M X a
F=force(kracht in Newton)
M= Massa (in Kg)
a= Versnelling (in meter per secondekwadraat)

A = oppervlakte, Ampere = I

maar goed, het leek me dus zo, dat als je dat tussenstukje langer maakt dat dan de slag van het voetpedaaltje korter wordt..
ach, ik beun er wel even wat tussen ofzo..

Dit bericht is gewijzigd door skiby op 5-2-2009 om 17:54 uur.
 
-Bassie- 5-2-2009 17:55 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skiby
[...]


Nee, wat jij zegt klopt lekker, het is: F= M X a
F=force(kracht in Newton)
M= Massa (in Kg)
a= Versnelling (in meter per secondekwadraat)

A = oppervlakte, Ampere = I

maar goed, het leek me dus zo, dat als je dat tussenstukje langer maakt dat dan de slag van het voetpedaaltje korter wordt..
ach, ik beun er wel even wat tussen ofzo..

Dit bericht is gewijzigd door skiby op 5-2-2009 om 17:54 uur.


suc 6 er mee.

het werkt toch niet.

want dat is alleen voor hoogte van je pookje
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
skiby 5-2-2009 18:23 Print reply
Posts: 143
Zucht, laat maar
 

Dit topic is 1857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved