Ryon |
4-2-2009 21:42 |
Posts: 950 |
Er zal niet zoveel veranderen qua verhoudingen volgens mij. Moet kunnen dacht ik zelf. Wat voor brommer heb je dan? Want ik vind mijn am6 schakelpook perfect staan.
|
|
Høken is normaal |
|
bobboiten |
4-2-2009 21:42 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skiby
Hallo, ik heb dit keer een vrij domme vraag maar goed;
Bij m'n brommer is het zo dat je om op te schakelen, een vrij lange slag moet maken met je voet, dit wil ik graag wat korter (lees: strakker) maken.
nou zag ik dat vanaf het schakelpedaaltje, naar het asje dat het blok in loopt een soort verlengstuk (tussenstuk) zit, met schroefdraad erop (am6 blok)
kun je dit verlengstuk zonder problemen wat verlengen door de boutjes op het schroefdraad te verdraaien, of verander je hier mee ook verhoudingen binnen in de bak? ( lijkt mij van niet)
Bvd.
Dit bericht is gewijzigd door skiby op 4-2-2009 om 21:33 uur.
bedoel je een asje dat aan 2kanten een kogel gewrichtje heeft?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
pckor |
4-2-2009 21:45 |
Posts: 1364 |
zit je schakelpook gewoon met een boutje vast?
|
|
|
|
RowdyCross |
4-2-2009 23:42 |
Posts: 3211 |
Langere schakelpook moet je nog langer door duwen om te schakelen, Je hebt hier wel minder kracht voor nodig omdat de arm langer is.
Kortere schakelpook is strakker, directer omdat je slag korter is dus je hoeft minder weg af te leggen maar je moet meer kracht zetten door het verlies van de lengte.
Zoiets?
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
flip_nsr_80cc |
4-2-2009 23:57 |
Posts: 597 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Langere schakelpook moet je nog langer door duwen om te schakelen, Je hebt hier wel minder kracht voor nodig omdat de arm langer is.
Kortere schakelpook is strakker, directer omdat je slag korter is dus je hoeft minder weg af te leggen maar je moet meer kracht zetten door het verlies van de lengte.
Zoiets?
kracht maal arm of arm maal weet ik veel is kracht boeiend zow iets inderdaad
gewoon de orgienele stand aftekene en probeere maar wie weet wat er gebeurt
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
ikkejw |
4-2-2009 23:59 |
Posts: 9886 |
bij men Honda had ik wel eens het schakelpookje ingekort omdat ie anders te ver bij het voetsteuntje vandaan stond. dan hoef je em ook maar een heel klein stukje omhoog te duwen om over te schakelen
beetje jammer is dat het dan ook een stuk zwaarder schakelt, het was net alsof ik op een am6 blok reed (maar dan zonder de vrij tussen elke versnelling) na 3x optrekken deed m'n voet zo zeer dat ik het pookje niet eens meer omhoog kreeg
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Matthijsar50 |
5-2-2009 7:22 |
Posts: 1029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
[...]
kracht maal arm of arm maal weet ik veel is kracht boeiend zow iets inderdaad
gewoon de orgienele stand aftekene en probeere maar wie weet wat er gebeurt
f=m.a
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
lukebanning |
5-2-2009 7:51 |
Posts: 565 |
Makkelijkste is gewoon een korter pookje erop, maar dan gaat 'ie dus inderdaad wel zwaarder schakelen.
TNT heeft van die pookjes volgens mij
|
|
|
|
Ryon |
5-2-2009 9:29 |
Posts: 950 |
Ik zou dr ook gewoon een korter pookje op zetten. Vast wel ergens te verkrijgen
|
|
Høken is normaal |
|
skiby |
5-2-2009 13:47 |
Posts: 143 |
Het gaat niet om het pedaaltje, maar om het 'tussenstuk' dat het pedaaltje met het asje verbindt dat het blok in gaat..
http://img148.images...8/23/pict0050tg4.jpg
Hier kun je dat tussenstukje zien in het verlengde van 'superracing' onder op de kap..
hoop dat het zo duidelijker is..
|
|
|
|
Schuurman |
5-2-2009 14:34 |
Posts: 659 |
die kun je wel inkorten, maar dan veranderd alleen de hoek waaronder het pedaal staat. hij schakelt er niet strakker door.
|
|
|
|
RowdyCross |
5-2-2009 15:58 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]
f=m.a
Wat lul jij nou poep dan?
Wat heeft dat met een slag te maken?
Moment = kracht . arm
F= force
m = Massa of meter
a = ampere, oppervlakte....
Wtf
Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 5-2-2009 om 16:00 uur.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
skiby |
5-2-2009 17:53 |
Posts: 143 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Wat lul jij nou poep dan?
Wat heeft dat met een slag te maken?
Moment = kracht . arm
F= force
m = Massa of meter
a = ampere, oppervlakte....
Wtf
Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 5-2-2009 om 16:00 uur.
Nee, wat jij zegt klopt lekker, het is: F= M X a
F=force(kracht in Newton)
M= Massa (in Kg)
a= Versnelling (in meter per secondekwadraat)
A = oppervlakte, Ampere = I
maar goed, het leek me dus zo, dat als je dat tussenstukje langer maakt dat dan de slag van het voetpedaaltje korter wordt..
ach, ik beun er wel even wat tussen ofzo..
Dit bericht is gewijzigd door skiby op 5-2-2009 om 17:54 uur.
|
|
|
|
-Bassie- |
5-2-2009 17:55 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skiby
[...]
Nee, wat jij zegt klopt lekker, het is: F= M X a
F=force(kracht in Newton)
M= Massa (in Kg)
a= Versnelling (in meter per secondekwadraat)
A = oppervlakte, Ampere = I
maar goed, het leek me dus zo, dat als je dat tussenstukje langer maakt dat dan de slag van het voetpedaaltje korter wordt..
ach, ik beun er wel even wat tussen ofzo..
Dit bericht is gewijzigd door skiby op 5-2-2009 om 17:54 uur.
suc 6 er mee.
het werkt toch niet.
want dat is alleen voor hoogte van je pookje
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
skiby |
5-2-2009 18:23 |
Posts: 143 |
Zucht, laat maar
|
|
|
|