Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Probleem met afstellen Puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54478 - Probleem met afstellen Puch
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Corpuch 4-2-2009 20:57 Print topicpost

Posts: 48
Hallo,

Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn puch maxi. Als ik de bougie eruit heb en ik start hem draait m'n vliegwiel wel goed, maar als ik de bougie erin heb zitten gebeurt er niks. Komt dit omdat er te weinig lucht in de cilinder komt? De bougie vonkt wel goed.

Ik weet zelf niet waar het aan kan liggen. Ik heb mn brommer laatst uit elkaar gehaald om hem te spuiten en daarvoor deed ie het perfect maar nu niet meer >.< Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Grt, Cor
 

faffiezwaffie 4-2-2009 21:12 Print reply

Posts: 112
heb je niet toevallig een bougie met een lange schacht??
dan komt je zuiger tegen je bougie, dus kan je krukas niet rond
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
PymerOne 4-2-2009 21:19 Print reply
Posts: 67
Beste Cor,

heb je zo'n superpuch met een heveltje onder je remhandle om de koppeling te blokkeren tijdens het starten?
If so, kan het wezen dat het kabeltje simpelweg wat te slap staat?

Succes met je ge-her-vernieuwde puch.

Grtz, PymerOne
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Corpuch 4-2-2009 21:24 Print reply

Posts: 48
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb de standaard bougie NGK B6HS die net nieuw is dus ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik zal het ff bekijken. En de koppelingskabel zit strak genoeg volgens mij.
 
Pushpin 4-2-2009 21:50 Print reply
Posts: 841
Heb je al geprobeerd met je gouwe ouwe bougie?
Want je zei dat ie et daarvoor wel dee... Met je andere bougie dus, want je zei dat je een nieuwe had!

 
PymerOne 4-2-2009 21:54 Print reply
Posts: 67
Beste Cor,

NGK B6HS is de correcte bougie voor de oerpuch in standaarduitvoering.
Als inderdaad het ontkoppelingskabeltje juist gespannen staat en de compressie drukt toch "door de koppeling heen" zou je wel eens een probleempje kunnen hebben.
Recentelijk olie ververst?
Auto olie (speciaal de energie preserving soort, met teflonachtige toevoegingen die de moord zijn voor natte koppelingen) doet het niet byzonder goed in je puch.
Dit heb ik in ieder geval vernomen van mijn oude kickstart puchie....
Het enige wat ik anders zo gauw kan verzinnen is een doemscenarion: het kranslagertje waar het koppelingblokkeringsasje op drukt is uiteen gevallen.
Is op zich ook wel weer op te lossen, maar gaat wel wat meer tijd&moeite kosten.

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Corpuch 4-2-2009 21:55 Print reply

Posts: 48
Ja klopt, maar deze nieuwe bougie geeft wel een vonk, dat heb ik gechecked. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om het te proberen, dus dat zal ik doen.
 
Corpuch 4-2-2009 22:10 Print reply

Posts: 48
Ok, bedankt voor de tip Pymerone, ik zal even de olie verversen voor de zekerheid, want dat is waarschijnlijk al een paar jaar niet gedaan :p Kan het ook niet zijn dat de afstelling in het vliegwiel compleet verkeerd is? Ik heb geen voelermaatje om de afstand tussen de onstekingspunten te meten, en uberhaupt geen idee hoe ik dat moet veranderen.
 
Uncatchable 4-2-2009 22:14 Print reply

Posts: 538
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Corpuch
Ok, bedankt voor de tip Pymerone, ik zal even de olie verversen voor de zekerheid, want dat is waarschijnlijk al een paar jaar niet gedaan :p Kan het ook niet zijn dat de afstelling in het vliegwiel compleet verkeerd is? Ik heb geen voelermaatje om de afstand tussen de onstekingspunten te meten, en uberhaupt geen idee hoe ik dat moet veranderen.


nee daar kan het niet aan liggen hij moet zowiezo draaien, als hij slecht afgesteld zou zijn dan zou hij Heel beroerd lopen.
 
bulteman 4-2-2009 22:17 Print reply

Posts: 1956
zet eens een boormachine op je vliegwiel, wel goede kant op draaien

zo zou hij met de zelfde afstelling vast wel een keer aan moeten slaan
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Corpuch 4-2-2009 22:23 Print reply

Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
zet eens een boormachine op je vliegwiel, wel goede kant op draaien

zo zou hij met de zelfde afstelling vast wel een keer aan moeten slaan


Ok, moet ik wel iemand hebben die mn brommer tegelijk ff aanrent, maar ik zal het proberen
 
PymerOne 4-2-2009 22:31 Print reply
Posts: 67
Cor,

bulteman bedoeld: een krat onder je motorblok zetten zodat je achterwiel in de lucht hangt, en dan middels een boormachine je vliegwiel aandrijven.
Niet proberen een boormachine tegen het vliegwiel van een bewegende brommer te houden!!

makkelijker is waarschijnlijk een trekstarter maken van je puch:
oude fietsbinnenband strak om je vliegwiel wikkelen en dan hard aan het uiteinde trekken.
Wel even de juiste draairichting in de gaten houden.

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
bulteman 4-2-2009 22:33 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Corpuch
[...]


Ok, moet ik wel iemand hebben die mn brommer tegelijk ff aanrent, maar ik zal het proberen


gewoon aan touw ophangen,

zo heb ik menig puchje laten lopen
maar wel linksom draaien hé
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Corpuch 4-2-2009 22:35 Print reply

Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
Cor,

bulteman bedoeld: een krat onder je motorblok zetten zodat je achterwiel in de lucht hangt, en dan middels een boormachine je vliegwiel aandrijven.
Niet proberen een boormachine tegen het vliegwiel van een bewegende brommer te houden!!

makkelijker is waarschijnlijk een trekstarter maken van je puch:
oude fietsbinnenband strak om je vliegwiel wikkelen en dan hard aan het uiteinde trekken.
Wel even de juiste draairichting in de gaten houden.

Grtz, PymerOne.


Ah ok, nu snap ik het, ik ga het morgen proberen en hopen dat het werkt. Eerst ff maffen Bedankt voor alle tips!
 
PymerOne 4-2-2009 22:47 Print reply
Posts: 67
Bulteman,

linksom, is dat met de draaiing van het achterwiel mee of juist er tegenin?
Uit mijn hoofd draaid een puch vliegwiel met de klok mee, terwijl bv een yamaha en kreidler vliegwiel juist tegen de klok in moet draaien.

grtz, PymerOne
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Corpuch 4-2-2009 23:03 Print reply

Posts: 48
Vliegwiel van een puch draait inderdaad met de klok mee. Als je tegen het vliegwiel aankijkt staat er aan de onderkant een pijltje zo: <-

Dit bericht is gewijzigd door Corpuch op 5-2-2009 om 15:01 uur.
 

Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved