Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Probleem schroefdraad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54477 - Probleem schroefdraad
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PymerOne 4-2-2009 21:11 Print reply
Posts: 67
Beste Garciyano,

kijk wel even scherp of er genoeg vlees overblijft als je weer gaat uitboren.
Gezien dat je meld dat je eerder scheef geboord had zit het risico er groots in dat je nu groter moet boren.
Als dat weer problemen opleverd zal je aan een helicoil moeten.
Grof gezegd is dat een springveertje met scherpe randjes aan de binnen- en buitenkant van de wikkelingen, past in een groot gat zodat daar dan weer een normaal boutje (liefst tapeind!) in past.
Om de helicoil te kunnen plaatsen moet het gat weer iets groter opgeboord worden om de speciale helicoil buitendraad erin te kunnen snijden.
Probeer in te schatten waar de grens ligt tussen nuttig beunen en zelf verkl@#ten.
Wat kost een nieuw/2ehnd standaard cylindertje?

Succes, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
stevoo 4-2-2009 21:12 Print reply

Posts: 689
eigenlijk boor 6.8 he!! dan gaat tappen ook stuk makenlijker van.

voor de rest niks op aan te merken

Gr.



 
MembraaNN beunhaas!!
Garciyano 4-2-2009 21:21 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

officieel is het zo.
je hebt drie tapjes 1 met 1 streep 1 met 2 streepjes en 1 zonder streepjes.
in deze volgorde haal je ze door je net geboorde gat.
je zet de tap mooi recht in je gat en tapt er een stukje in vier vijf slagen met natuurlijk snij olie er door.

tap paar slagen terug draaien weer in tappen vier vijf slagen todat je niet verder kan.
dat merk je vanzelf niet als een onnozele op die tap lopen hengsten.
volgende tap precies hetzelfde.

als je dit klaar heb gat goed schoonmaken moet je zelf maar zien hoe je dat doet.

beedje vet aan de bout en draaien maar

lijkt me duidelijk zo?


Oke nog een vraag over die 3 verschillende taps

ik tap dus eerst met tap 1 streepje heel t gaatje vol schroefdraad
en dan de tap met 2 streepjes tap ik 't schroefdraad wat ik net heb gemaakt nog dieper of zo?
en dan 3e tap zonder streepjes tap ik het schroefdraad nog dieper?

maar ik moet dus met alle 3 de taps er helemaal door heen? snapje wat ik bedoel dus na de 1e met de 2e tap het gat weer helemaal tappen.

en bedankt voor de tip dan ga ik idd maar met 6,8 boren straks verkracht k 'm :P
 
Senda DRD RACING 07 ||
rik hulkenberg 4-2-2009 21:23 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]


Oke nog een vraag over die 3 verschillende taps

ik tap dus eerst met tap 1 streepje heel t gaatje vol schroefdraad
en dan de tap met 2 streepjes tap ik 't schroefdraad wat ik net heb gemaakt nog dieper of zo?
en dan 3e tap zonder streepjes tap ik het schroefdraad nog dieper?

maar ik moet dus met alle 3 de taps er helemaal door heen? snapje wat ik bedoel dus na de 1e met de 2e tap het gat weer helemaal tappen.

en bedankt voor de tip dan ga ik idd maar met 6,8 boren straks verkracht k 'm :P

zo moet je het idd officieel tappen maar heb het nooit meegemaakt dat het zo gaat
gewoon vragen of een normale tap
of draadbusje erin zetten
is laatst ook bij mijn cilinder gedaan
 
Garciyano 4-2-2009 21:24 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

zo moet je het idd officieel tappen maar heb het nooit meegemaakt dat het zo gaat
gewoon vragen of een normale tap
of draadbusje erin zetten
is laatst ook bij mijn cilinder gedaan


oke heb je het laten doen? en waar?
hoeveel was je kwijt?
 
Senda DRD RACING 07 ||
pckor 4-2-2009 21:26 Print reply

Posts: 1364
je moet de tap er helemaal door heen halen ja bij alle drie.

tap 1 krijg je veel gemakkelijker in het gat dan de laatste tap bekijk de tap puntjes maar eens.
je tapt idd het draad steets dieper in de wand naarmate je een andere tap pakt.
 
rik hulkenberg 4-2-2009 21:33 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]


oke heb je het laten doen? en waar?
hoeveel was je kwijt?

heb het bij een oom van mij laten doen
koste dus niks
 
Ryon 4-2-2009 21:55 Print reply

Posts: 950
Gewoon alles goed bekijken, en niet te overhaast te werk gaan met die dingen, want dan ben je het aapje. Veel olie gebruiken idd.
 
Høken is normaal
Saknet 5-2-2009 20:07 Print reply

Posts: 10355
ipv je uitlaatjes in het vervolg weer vast te zetten dmv boutjes vast te draaien in je cilinder, zou je kunnen overwegen een draadstuk in je cilinder te draaien, zodat je in het vervolg je uitlaat met moertjes vast zet. als er dan al draad stuk gaat is het niet je draad in de cilinder.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved