Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - dubbele schijfrem voor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54466 - dubbele schijfrem voor
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 18:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

hij knapt maar zo niet af

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 4-2-2009 om 18:36 uur.



dat doet die dus wel, tis maar een brommertje

@kevin, kmteller kun je gewoon behouden, had leen ook op zn mbx

 
- Kevin - 4-2-2009 18:41 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dat doet die dus wel, tis maar een brommertje

@kevin, kmteller kun je gewoon behouden, had leen ook op zn mbx



Zit je linker remschijf dan niet in de weg, dat dacht ik tenminste, maar goed, zo te lezen niet dus . Ideaal, wilde het ook op mijn MT8 monteren, maar 1 nsr schijf met MB8 klauw / brembo remblokken en een stalen remleiding remt al achterlijk hard. Dus ik vond het wel best zo.
 
Leen 4-2-2009 18:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ik heb er over nagedacht. maar in theorie is het wel zo, praktijd zal het mischien niet zoveel uitmaken. maar bevorderlijk is het iig zeker nier



de schijf draait toch nog steeds dezelfde kant op?

dus of je nou druk aan de achterkant, of trekt aan de voorkant van je poot maakt geen fluit uit vriend.
 
Henk-88 4-2-2009 18:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
de schijf draait toch nog steeds dezelfde kant op?

dus of je nou druk aan de achterkant, of trekt aan de voorkant van je poot maakt geen fluit uit vriend.



Wel een fluit.

Sommige materialen kunnen nu eenmaal meer duwkrachten hebben dan trekkrachten. Logisch want het duwt tegen veel meer materiaal ( de hele voorpoot ) dan het trekt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 4-2-2009 18:46 Print reply

Posts: 10355
jullie praten langs elkaar heen joel doelt volgens mij op dat bij een enkelschijf de remkracht niet in het midden zit van je voorwiel daardoor trekt hij altijd een klein beetje een kant op (plotselinge ongelijke gewichtsverdeling tijdens het remmen he). je merkt het verschil pas na met een dubbele gereden te hebben..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-2-2009 om 18:56 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 18:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Wel een fluit.

Sommige materialen kunnen nu eenmaal meer duwkrachten hebben dan trekkrachten. Logisch want het duwt tegen veel meer materiaal ( de hele voorpoot ) dan het trekt.



t ging om of je vork gaat torderen
 
Henk-88 4-2-2009 18:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
t ging om of je vork gaat torderen



Owshit, dan maakt het niet uit of klauw op voor- of achterkant zit
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
stevoo 4-2-2009 18:51 Print reply

Posts: 689
zou je dan ook gewoon 2 klauwen op 1 schijf kunnnen zetten ?? remt denk ik wel beter..
 
MembraaNN beunhaas!!
- Kevin - 4-2-2009 18:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
t ging om of je vork gaat torderen


Yamaha FS1:



Klauw zit daar al standaard aan de voorkant.
 
G33RT 4-2-2009 18:57 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Zit je linker remschijf dan niet in de weg, dat dacht ik tenminste, maar goed, zo te lezen niet dus . Ideaal, wilde het ook op mijn MT8 monteren, maar 1 nsr schijf met MB8 klauw / brembo remblokken en een stalen remleiding remt al achterlijk hard. Dus ik vond het wel best zo.


Vaak zal het niet veel harder remmen met 1 of 2 schijven, maar heb je meer gevoel onder het remmen, je hoeft minder kracht te zetten en kan dus precieser remmen.

Daar hebben ze het op motorforum.nl in iedergeval over

 
Saknet 4-2-2009 18:59 Print reply

Posts: 10355
klopt niet gast, een fs1 heeft standaard trommel rem

zowiezo zal die voorpoot er waarschijnlijk wel voor gemaakt zijn, want sommigen hebben de klauw idd wel aan de voorkant. Neemt niet weg dat bij een mb de klauwophanging maar een iel stukkie alu is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
pckor 4-2-2009 19:00 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
zou je dan ook gewoon 2 klauwen op 1 schijf kunnnen zetten ?? remt denk ik wel beter..

remt idd beter ja
 
Joel_koningslust 4-2-2009 19:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Yamaha FS1:

afbeelding

Klauw zit daar al standaard aan de voorkant.



dat heeft mn ktm ook ja. guzzi motoren hebben het ook vaak


het ging me er meer om dat ik denk dat het niet gaat als je er 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant monteerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 19:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
zou je dan ook gewoon 2 klauwen op 1 schijf kunnnen zetten ?? remt denk ik wel beter..



daar heb je meerzuigerige klauwen voor
 
- Kevin - 4-2-2009 19:04 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Vaak zal het niet veel harder remmen met 1 of 2 schijven, maar heb je meer gevoel onder het remmen, je hoeft minder kracht te zetten en kan dus precieser remmen.

Daar hebben ze het op motorforum.nl in iedergeval over



De remvertraging op mijn supersport is toch echt wel groter met 2 schijven en 8 zuigers in 2 remklauwen dan met 1 schijf 4 zuigers en 1 klauw, desalniettemin klopt het wel dat je met 2 schijven voor meer gevoel met het remmen hebt en minder kracht hoeft te zetten en precieser kunt remmen, al heeft dat ook weer met het type rempomp te maken en de grootte ervan etc etc.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
klopt niet gast, een fs1 heeft standaard trommel rem

zowiezo zal die voorpoot er waarschijnlijk wel voor gemaakt zijn, want sommigen hebben de klauw idd wel aan de voorkant. Neemt niet weg dat bij een mb de klauwophanging maar een iel stukkie alu is


Klopt niet? Kreeg een foto van iemand die een FS1 in geheel ori staat had teruggebracht met de klauw ook gewoon aan de voorkant. Ik heb al een foto gepost hoe het op een MB moet, niet aan de voorkant, dus die discussie is eigenlijk totaal overbodig.
 

Dit topic is 6125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved