Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
4-2-2009 18:38 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]
hij knapt maar zo niet af
Dit bericht is gewijzigd door pckor op 4-2-2009 om 18:36 uur.
dat doet die dus wel, tis maar een brommertje
@kevin, kmteller kun je gewoon behouden, had leen ook op zn mbx
|
|
|
|
- Kevin - |
4-2-2009 18:41 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dat doet die dus wel, tis maar een brommertje
@kevin, kmteller kun je gewoon behouden, had leen ook op zn mbx
Zit je linker remschijf dan niet in de weg, dat dacht ik tenminste, maar goed, zo te lezen niet dus . Ideaal, wilde het ook op mijn MT8 monteren, maar 1 nsr schijf met MB8 klauw / brembo remblokken en een stalen remleiding remt al achterlijk hard. Dus ik vond het wel best zo.
|
|
|
|
Leen |
4-2-2009 18:41 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik heb er over nagedacht. maar in theorie is het wel zo, praktijd zal het mischien niet zoveel uitmaken. maar bevorderlijk is het iig zeker nier
de schijf draait toch nog steeds dezelfde kant op?
dus of je nou druk aan de achterkant, of trekt aan de voorkant van je poot maakt geen fluit uit vriend.
|
|
|
|
Henk-88 |
4-2-2009 18:44 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
de schijf draait toch nog steeds dezelfde kant op?
dus of je nou druk aan de achterkant, of trekt aan de voorkant van je poot maakt geen fluit uit vriend.
Wel een fluit.
Sommige materialen kunnen nu eenmaal meer duwkrachten hebben dan trekkrachten. Logisch want het duwt tegen veel meer materiaal ( de hele voorpoot ) dan het trekt.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Saknet |
4-2-2009 18:46 |
Posts: 10355 |
jullie praten langs elkaar heen joel doelt volgens mij op dat bij een enkelschijf de remkracht niet in het midden zit van je voorwiel daardoor trekt hij altijd een klein beetje een kant op (plotselinge ongelijke gewichtsverdeling tijdens het remmen he). je merkt het verschil pas na met een dubbele gereden te hebben..
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-2-2009 om 18:56 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
4-2-2009 18:46 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Wel een fluit.
Sommige materialen kunnen nu eenmaal meer duwkrachten hebben dan trekkrachten. Logisch want het duwt tegen veel meer materiaal ( de hele voorpoot ) dan het trekt.
t ging om of je vork gaat torderen
|
|
|
|
Henk-88 |
4-2-2009 18:49 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
t ging om of je vork gaat torderen
Owshit, dan maakt het niet uit of klauw op voor- of achterkant zit
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
stevoo |
4-2-2009 18:51 |
|
- Kevin - |
4-2-2009 18:55 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
t ging om of je vork gaat torderen
Yamaha FS1:
Klauw zit daar al standaard aan de voorkant.
|
|
|
|
G33RT |
4-2-2009 18:57 |
Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Zit je linker remschijf dan niet in de weg, dat dacht ik tenminste, maar goed, zo te lezen niet dus . Ideaal, wilde het ook op mijn MT8 monteren, maar 1 nsr schijf met MB8 klauw / brembo remblokken en een stalen remleiding remt al achterlijk hard. Dus ik vond het wel best zo.
Vaak zal het niet veel harder remmen met 1 of 2 schijven, maar heb je meer gevoel onder het remmen, je hoeft minder kracht te zetten en kan dus precieser remmen.
Daar hebben ze het op motorforum.nl in iedergeval over
|
|
|
|
Saknet |
4-2-2009 18:59 |
Posts: 10355 |
klopt niet gast, een fs1 heeft standaard trommel rem
zowiezo zal die voorpoot er waarschijnlijk wel voor gemaakt zijn, want sommigen hebben de klauw idd wel aan de voorkant. Neemt niet weg dat bij een mb de klauwophanging maar een iel stukkie alu is
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
pckor |
4-2-2009 19:00 |
|
Joel_koningslust |
4-2-2009 19:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Yamaha FS1:
afbeelding
Klauw zit daar al standaard aan de voorkant.
dat heeft mn ktm ook ja. guzzi motoren hebben het ook vaak
het ging me er meer om dat ik denk dat het niet gaat als je er 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant monteerd
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
4-2-2009 19:03 |
|
- Kevin - |
4-2-2009 19:04 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Vaak zal het niet veel harder remmen met 1 of 2 schijven, maar heb je meer gevoel onder het remmen, je hoeft minder kracht te zetten en kan dus precieser remmen.
Daar hebben ze het op motorforum.nl in iedergeval over
De remvertraging op mijn supersport is toch echt wel groter met 2 schijven en 8 zuigers in 2 remklauwen dan met 1 schijf 4 zuigers en 1 klauw, desalniettemin klopt het wel dat je met 2 schijven voor meer gevoel met het remmen hebt en minder kracht hoeft te zetten en precieser kunt remmen, al heeft dat ook weer met het type rempomp te maken en de grootte ervan etc etc.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
klopt niet gast, een fs1 heeft standaard trommel rem
zowiezo zal die voorpoot er waarschijnlijk wel voor gemaakt zijn, want sommigen hebben de klauw idd wel aan de voorkant. Neemt niet weg dat bij een mb de klauwophanging maar een iel stukkie alu is
Klopt niet? Kreeg een foto van iemand die een FS1 in geheel ori staat had teruggebracht met de klauw ook gewoon aan de voorkant. Ik heb al een foto gepost hoe het op een MB moet, niet aan de voorkant, dus die discussie is eigenlijk totaal overbodig.
|
|
|
|