Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - dubbele schijfrem voor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54466 - dubbele schijfrem voor
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 4-2-2009 13:30 Print topicpost

Posts: 4664
nou ik heb pas een nsr gezien die een dubbele schijfrem had
hij wist niet hoe het gedaan was want hij had em net en had em zo gekocht

maar is het nou moeilijk om zoiets te maken op een nsr wiel?
want hoe maak je dan een schijf aan de andere kant van het wiel
en hoe zit dat met de remklauw, die leidingen moeten naar 1 punt...hoe zou je dit op moeten lossen?

gr Thijs
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Joel_koningslust 4-2-2009 13:37 Print reply

Posts: 14514
remklauwen/slangen/pomp van een motorfiets

naven van bijde kanten afdraaien en adaptors oplassen waar je de schijven opschroeft
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Leen 4-2-2009 13:50 Print reply

Posts: 26877
gaten door velg heenboren, schijven heboren naar de goeie steek, remklauwadapters maken, tstuk in je remleiding zetten.

zo zat het op mn MBX iig.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 13:52 Print reply

Posts: 17929
en 2 rechtse veerpoten pakken
 
RoelTrachsler 4-2-2009 14:38 Print reply
Posts: 141
Mbx hoef je niet door te boren, passen gewoon twee schijven op.
 
G33RT 4-2-2009 15:05 Print reply
Posts: 376
Precies, je shijf zit vast met een soort bouten die door je wiel heen gaan, dus je kan je andere schijf er zo bij op bouten...

2 rechtse veerpoten pakken is ook een goede oplossing, maar ik vraag me dan altijd af hoe doe je dat met de remklauw? dan moet je ook een linker remklauw hebben inplaats van een rechter...
 
yamahadt1986 4-2-2009 16:43 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Precies, je shijf zit vast met een soort bouten die door je wiel heen gaan, dus je kan je andere schijf er zo bij op bouten...

2 rechtse veerpoten pakken is ook een goede oplossing, maar ik vraag me dan altijd af hoe doe je dat met de remklauw? dan moet je ook een linker remklauw hebben inplaats van een rechter...



nee hoor dat hoeft niet want bij sommige remklauwen maakt het niet uit welke richting ze op moet draaien onder het rijden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 16:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



nee hoor dat hoeft niet want bij sommige remklauwen maakt het niet uit welke richting ze op moet draaien onder het rijden



maakt t wel, geloof dat ze altijd een ar50 klauw pakken

en anders een setje 6 zuiger klauwen van een motor
 
mbrulezzz 4-2-2009 17:32 Print reply

Posts: 2084
is een dubbele 6 zuigerige remklauw niet een beetje overdreven op een hondatje?

die max 110 loopt oid (ja tenzij echt prof werk is maar das niet vaak)

Dit bericht is gewijzigd door mbrulezzz op 4-2-2009 om 17:32 uur.
 
MB racing
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2009 17:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
is een 6 dubbele 6 zuigerige remklauw niet een beetje overdreven op een hondatje?



als je dan toch stoer gaat doen, doe t dan goed


 
Leen 4-2-2009 17:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



maakt t wel, geloof dat ze altijd een ar50 klauw pakken

en anders een setje 6 zuiger klauwen van een motor



ik had 1 zuigerklauwen van een cb750 oid, als ik met meer als mn wijsvinger ging remmen lag ik op mn gezicht.
 
mbrulezzz 4-2-2009 17:39 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



als je dan toch stoer gaat doen, doe t dan goed




stoer in de vorm van kromme voorvork + tanden in je KMteller?
 
MB racing
-Bassie- 4-2-2009 17:40 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
[...]


stoer in de vorm van kromme voorvork + tanden in je KMteller?


hoop voor hem dat die rem pomp het dan wel aan kan
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
G33RT 4-2-2009 17:57 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



nee hoor dat hoeft niet want bij sommige remklauwen maakt het niet uit welke richting ze op moet draaien onder het rijden


Bekijk goed een rechter remklauw van een mb oid, en denk die dan op de linker kant, dan begrijp je me
 
yamahadt1986 4-2-2009 18:04 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]


Bekijk goed een rechter remklauw van een mb oid, en denk die dan op de linker kant, dan begrijp je me



ik begrijp je ook wel, maar ik bedoel dat de remklauw dan niet aan de achterkant zit zoals aan de rechterkant maar dan aan de voorkant aan de linkerkant dan snap je ook wat ik bedoel met draairichting
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
G33RT 4-2-2009 18:05 Print reply
Posts: 376
Dus jij wil 1 remklauw aan de voorkant en de andere aan de achterkant?
 

Dit topic is 6077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved