Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - dr cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54458 - dr cilinders
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 3-2-2009 21:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
[...]

en een 17.5mm carb ook? of 19mm nemen?

19 mm zal beter lopen ik denk zelfs dat een 21 mm ideaal zou zijn...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Motorhispaniafuria19 3-2-2009 21:19 Print reply
Posts: 96
maakt in principe niet zoveel uit. 17.5 kan op je originele spruitstuk. als je 19mm wil moet je ander spruitstuk kopen. Verbruik scheelt het ook niet zoveel

Heb trouwens 17.5mm te koop staan
 
Mikf 3-2-2009 21:20 Print reply

Posts: 1295
21mm rijd heerlijk.. iig een stuk beter dan 17.5
 
kennyibanez 3-2-2009 21:22 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
Spr3 zijn niet zo hoogtoerig hoor.
Heb er op gereden met een standaard 50cc op derbi.
Dan moet je wel veel toeren maken.
Maar het is meer een middeltoergige 70cc uitlaat. Met een zwarte top performance 80cc (bijna zelfde als Dr80) rijd zon uitlaatje super. en deze cilinder is zeker niet hoogtoerig. rijd 10,5/11 duizend toeren max.

Maar was je vanplan 70cc te nemen?
Heb je dan nog wel goede krukas en koppelingsplaten?
en grotere carb...anders komt het spul niet vooruit


rijd een spr3 dan ook goed op een dr50? aangezien ze alletwee 50cc zijn?
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Motorhispaniafuria19 3-2-2009 21:24 Print reply
Posts: 96
dat is zeker waar. Verschil is wel enorm tussen een 17.5 en een 21mm heb ik zelf twee weken geleden vernomen

Dus mocht je gewoon 70cc willen rijden 21mm kopen.
Wil je iets minder snel maar toch 70cc, 17.5 kopen.
En als je weer origineel wil rijden kan je de 17.5 houden. rijd nog ideaal op standaard setup
 
Mikf 3-2-2009 21:24 Print reply

Posts: 1295
Maar je kan toch beter 70cc nemen als die toch even duur zijn. Bij die DR70 cilinder is het fijn dat je onderin ook nog leuk kracht heb en niet altijd toeren hoeft te beuken.
 
Motorhispaniafuria19 3-2-2009 21:27 Print reply
Posts: 96
Die derbi was licht getuned(uitlaatpoort iets omhoog)
Dus je kon het beter merken. Maar DR50 is vaak slomer als origineel.
Maar weet niet hoe het daar op zal lopen.

maar voor 10 euro extra zou ik zowiezo de 70cc nemen. Hoef je ook veel minder van het cilindertje te vragen in plaats van met 50cc toeren te beuken om vooruit te komen.

Edit:Mikf was me voor

Dit bericht is gewijzigd door Motorhispaniafuria19 op 3-2-2009 om 21:27 uur.
 
kennyibanez 3-2-2009 21:27 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Maar je kan toch beter 70cc nemen als die toch even duur zijn. Bij die DR70 cilinder is het fijn dat je onderin ook nog leuk kracht heb en niet altijd toeren hoeft te beuken.

ja zit alleen met de schrik dat ik een vastloper ga krijgen met mn 17.5mm carb
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Mikf 3-2-2009 21:29 Print reply

Posts: 1295
Waarom zou je een vastloper krijgen?
 
kennyibanez 3-2-2009 21:30 Print reply

Posts: 529
weet ik veel heb altijd beetje schrik met een grotere cilinder, zijn er dan dingen waar ik speciaal op moet letten? beter mengsmeren ofz? grotere sproeier? enz enz
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Derbi-Olaf 3-2-2009 21:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet ik veel heb altijd beetje schrik met een grotere cilinder, zijn er dan dingen waar ik speciaal op moet letten? beter mengsmeren ofz? grotere sproeier? enz enz

gewoon een grotere sproeier ja, en 1:40 smeren, dan zit je heel safe met een laagtoerige set-up.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mikf 3-2-2009 21:32 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet ik veel heb altijd beetje schrik met een grotere cilinder, zijn er dan dingen waar ik speciaal op moet letten? beter mengsmeren ofz? grotere sproeier? enz enz


Als je gewoon afsteld is de kans echt niet groter dat die vastnaaid.. Zeker niet met deze cilinders, rijden prima en erg slijtvast. Die van mij rijd nog steeds prima, mis zelfs een stuk cilinder



Maar gewoon afstellen, dus wss grotere sproeier.. Al reed ik met maar sproeiermaat 66. En gewoon 1:45/1:50 smeren is prima.
 
kennyibanez 3-2-2009 21:38 Print reply

Posts: 529
gewoon dr70 halen dus
chill
hoeveel haalt deze setup denk je?

dr70
17.5mm carb
spr3
malossi powerfilter
twvh: 14/53
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Convergence 3-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 2192
DR 70 is laagtoerig, ik gok op de 100/110 km per uur?

Als ik het fout heb meld het maar rustig.

Je trekt in iedergeval goed hard op
 
Project 2010 zie project Snowhite
Mikf 3-2-2009 21:45 Print reply

Posts: 1295
Geloof me, die DR70 cilinder zijn echt niet zo snel.. 100+ ga je denk ik niet halen. Heel erg hard optrekken valt ook wel mee, deed mn Airsal70 een heel stuk beter.

Het is meer een cilinder waar je op kan vertrouwen, die onderin ook leuk kracht heeft en waar je opzich nog leuk mee kan spelen. Wil je echt snel, koop dan een Airsal 70.
 

Dit topic is 4712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved