Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - spoed: Honda MB, na montage cilinder, tikt ernstig!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54454 - spoed: Honda MB, na montage cilinde...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 3-2-2009 20:52 Print reply

Posts: 1687
zo

heb net ff dubbele koppaking gemonteerd.
en ja, het was over..

dus ik naar binnen, snel helm en handschoenen gepakt.
rijd weg, mooi, geen geluid, zo'n 100 meter verder begint hij wéer met tikken, als ik koppel om door te schakelen.

verder in versnellingen (gear 6) en ik rij mooi door, laat m daarna weer terug zakken komt het tikken ook weer!


dus lager in toeren, en als ik koppel..

als hij in zn vrij staat echter niet, of iig stil staat...
heb m in de 1gezet iets oplaten komen enzo, maar het tikken kwam niet.



het geluid valt heel goed te vergelijken met het geluid als je je kickstart naar beneden doet..
dan heb je ook zo'n tikken..

hoe minder toeren, minder tikken, maar das dus wel logisch?





detonatie durf ik wel uit te sluiten


wat moet ik, nog n koppaking erbij ? nee toch...
voetpakking ophogen, heeft als nadelig effect dat de poorten etc omhoog komen, heb ik al eens gehad. en dan trekt hij m in de 5/6 niet goed meer...




..
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 3-2-2009 20:57 Print reply

Posts: 1687
wel apart dat hij alleen tijdens koppelen begint te tikken.
in de vrij zelf niet.. (stilstaand)

liep voor de rest wel super mooi, en geruisloos etc
op dat tikken na..

wie o wie
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 3-2-2009 21:08 Print reply

Posts: 10355
gebruik je een momentsleutel of gewone ratel
check iig of de kopmoeren nog goed vast zitten (niet te los niet te vast)
owja en voor je je cilinderkop aan het frame bout moet je even je blokophangingen los draaien en dan die cilindermoeren vastdraaien en dan weer blokophangingen vastdraaien

als je die cilindermoeren vastzet moet je ook zorgen dat je cilinder+kop precies in het midden van de tapeinden staan

check je oliepijl ook eens

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-2-2009 om 21:13 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 3-2-2009 21:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
wel apart dat hij alleen tijdens koppelen begint te tikken.
in de vrij zelf niet.. (stilstaand)

liep voor de rest wel super mooi, en geruisloos etc
op dat tikken na..

wie o wie

dus alleen als je je koppeling ingeknepen houd tikt 'ie?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RS2Racer91 3-2-2009 21:11 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
wel apart dat hij alleen tijdens koppelen begint te tikken.
in de vrij zelf niet.. (stilstaand)

liep voor de rest wel super mooi, en geruisloos etc
op dat tikken na..

wie o wie

heb je je ketting wel goed gespannen?
 
Thijsje 3-2-2009 21:20 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
gebruik je een momentsleutel of gewone ratel
check iig of de kopmoeren nog goed vast zitten (niet te los niet te vast)
owja en voor je je cilinderkop aan het frame bout moet je even je blokophangingen los draaien en dan die cilindermoeren vastdraaien en dan weer blokophangingen vastdraaien

als je die cilindermoeren vastzet moet je ook zorgen dat je cilinder+kop precies in het midden van de tapeinden staan

check je oliepijl ook eens

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-2-2009 om 21:13 uur.

ik gebruik een kleine ratel. hier kun je niet téveel kracht mee zetten, en vast is vast.
dit is gewoon goed.

momenteel zit mn cilinderkop niet vast, aangezien ik deze al zo vaak verwisseld heb.

hoebedoel je dit:

'als je die cilindermoeren vastzet moet je ook zorgen dat je cilinder+kop precies in het midden van de tapeinden staan.'


kan toch niet anders? t past allemaal maar op 1 manier.

oliepijl is goed.
(boutje aan zijkant eruitgehad, ff iets overhellen, neit te veel, en daar kwam het al, dus dat zit gewoon goed )




@derbi-olaf, já. tijdens het rijden. dus als ik overschakel bijv.
en in wat lagere toeren (tijdens terugschakelen zakt hij steeds in toeren, begin hij ook te tikken)

ketting heeft met dit probleem geen reet te maken.



tis duidelijk dat het bij de cilinderkop zit, dus mischien toch nog een voetpakking erbij onder...?

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 3-2-2009 21:22 Print reply

Posts: 10355
Ik doelde op de speling die je tapeinden op de gaten in de cilinder hebben. Heeft invloed op de levensduur.

Dus het komt als je koppelt. Ook als je gas geeft tijdens koppelen? of alleen als je hem laat zakken in toeren tijdens koppelen.
Indien dat laatste is het gewoon afdichtingsprobleem cil/kop

Heb je nadat hij begon te tikken nog weer in zn vrij geprobeerd op lage toeren stilstaand? als hij toen ook tikte is het 100% zeker afdichtingsprob

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-2-2009 om 21:28 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
- Han - 3-2-2009 21:24 Print reply

Posts: 9667
is je naaldlager niet dood?
 
<10.000 posts
Thijsje 3-2-2009 21:25 Print reply

Posts: 1687
ohzo, alle tapeindjes dus goed in het midden van de gaten in de cilinder bedoel je?

hoeveel scheeld dat.. ik denk dat het niet écht heel veel zal schelen. ik geloof je, als alles schuin zit enzo, dan zal het wel sneller afgelopen zijn,

vergeet niet dat op de tapeinden van die 'bobbels' zitten die precies in die gaten van je cilinder passen, zodat hij inprencipe zoiezo wel goed gecentreerd zit..

dat is wat je bedoelt toch?

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 3-2-2009 21:26 Print reply

Posts: 1687
zal de edit van saknet nog ff proberen.
naaldlager is nieuw!

brb
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 3-2-2009 21:29 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
ohzo, alle tapeindjes dus goed in het midden van de gaten in de cilinder bedoel je?

hoeveel scheeld dat.. ik denk dat het niet écht heel veel zal schelen. ik geloof je, als alles schuin zit enzo, dan zal het wel sneller afgelopen zijn,

vergeet niet dat op de tapeinden van die 'bobbels' zitten die precies in die gaten van je cilinder passen, zodat hij inprencipe zoiezo wel goed gecentreerd zit..

dat is wat je bedoelt toch?


klopt maar je hebt lui die zetten er gewoon een draadstuk in :P
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Pruttelaar 3-2-2009 21:33 Print reply

Posts: 761
trek je cillinder er eens af, mischien hebben ze je gewoon een verkeerde maat zuiger gegeven, of die zuiger bijv 0,33 gehoont, en een 0.25 overmaat zuiger geveven ofzo, iig, als je zuiger te klein is, gaat deze zegmaar kantelen in je cillinder tijdens het lopen van je motor.

dus kijk je cillinderwand is na, de volgende keer dat je der aan sleutelt ofzo
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Thijsje 3-2-2009 21:44 Print reply

Posts: 1687
@saknet, tis geen puch. haha

@pruttelaar, sorry hoor. maar eigenlijk vind ik dat een beetje loos antwoord. ben zelf geen proffesional ofzo, maar een zuiger te klein of te groot verneem je wel bij het monteren.
verder zou hij op een te kleine zuiger neit lopen omdat hij toch alle compressie verliest.

wel leuk gevonden, maar helas niet bedankt voor je antwoord







tjah, net weer gereden, oh wat blij als een vrolijk ei.
het is over, ff extra blokje omgedaan, maar na een poos nog steeds geen getik.
over zandpad gegaan, ivm iets zwaarder belasting, maar géén getik.

toen was ik toch benieuwd, dus ff een keer 3kwart gasgegeven, tot vrij hoog in toeren, en ja, daar was hij weer tijdens het overschakelen.

verder geen probleem mee, denk morgen nog eens alle kopbouten natrekken, en dat het dan wel goed is.

topic mag close, tenzij iemand nog nuttige mededeling oid heeft



iedereen bedankt! saknet metname


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
christianos 3-2-2009 23:12 Print reply

Posts: 20445
tuurlijk, gewoon mee doorrijden, zo'n cilinder heeft natuurlijk voor niks getikt..

kan jou het bommen, het is immers maar een cilinder..



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-2-2009 om 23:12 uur.
 
Thijsje 5-2-2009 21:05 Print reply

Posts: 1687
@cristianos, dat tikken had ik nog ff verholpen door dubbele voetpakking (in totaal 2mm dik) te monteren.
hierna was het tikken volledig over!

maar nu dit:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/54496
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 3174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved