Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - spoed: Honda MB, na montage cilinder, tikt ernstig!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54454 - spoed: Honda MB, na montage cilinde...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 3-2-2009 20:01 Print topicpost

Posts: 1687
heyy

ik heb mn cilinder laten honen, een barikit zuiger bijgekregen. lijkt op imitatie zuiger.

na goede montage van alles, ben ik gaan starten.
deed het goed, alleen tikte gigantisch bij de cilinder weg..

ik vermoede een kop-tikker, dus ik heb de cilinderkop gedemonteerd, en papierpakking van 0.3 ertussen gedaan. (aan beide kanten van de koppaking, zodat de cilinderkop 0.6mm hoger lag..

dit hielp, echter door de vele compressie etc, is het papierpakking verbrand en viel dus uit, door grote compressie verlies.

normaals cilinderkop gedémonteerd, buitenste randje waar ik van vermoede dat de zuiger tegenaan kwam, weggefreest uid de cilinderkop. (met dremeltje)

op goede hoop weer gemonteerd, maar nóg steeds tikte hij.

heb uit mn voorraad een lage compressie kop gepakt, en deze uiteraard gemonteerd.
het probleem van het teken bleef!

ik heb nu geen idee wat ik precies moet doen??








vóor het honen reed ik met een prox zuiger, hier had ik totaal geen last dat het enigzins tikte in de cilinderkop.




moet ik nu weer een proxzuiger monteren?



gr Mathijs.



*iedereen die er wat overdenkt, reply graag ivm 'drokte'

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 3-2-2009 om 20:10 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Ryon 3-2-2009 20:04 Print reply

Posts: 950
toevallig ook je bougie die een normale schacht had vervangen door een bougie met een lange schacht?

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 3-2-2009 om 20:05 uur.
 
Høken is normaal
Saknet 3-2-2009 20:05 Print reply

Posts: 10355
heb je wel vergeleken of je zuiger niet hoger is dan je vorige, vanaf pistonpen gat gezien.

LC afkorting betekent normaliter "liquid cooled" vloeistof gekoeld dus en heeft niets met compressie te maken

verder kan je veel btr dubbele voetpakking dan dubbele koppakking nemen


owja maar jij hebt nu de squishband weggedremelfreest zodat je squish kanonnegroot is.. dan heb je misschien detonatie gehad

met wat pech zijn daardoor je zuigerveren gaan tikken of wat dan ook.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-2-2009 om 20:11 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mtx freak 3-2-2009 20:12 Print reply

Posts: 2711
kijk als je de kop er af haalt hoeveel ruimte er nog is van zuigerbodem tot bovenkant cilinder, en zoals hier boven staat, altijd dubbele voetpakking en nooit een dubbele koppakking. Dubbele koppakking betekend altijd compressieverlies tussen de pakkingen of pakkingen die er tussen vandaan vliegen. Gebruik ook nooit papieren pakkingen voor de kop.
 
zundappchef 3-2-2009 20:13 Print reply

Posts: 4082
zuiger der verkeert om in
 
1000 v twin rotax biatch
Thijsje 3-2-2009 20:15 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryon
toevallig ook je bougie die een normale schacht had vervangen door een bougie met een lange schacht?

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 3-2-2009 om 20:05 uur.

nee, zit gewoon een goede schacht in.. komt zoiezo niet tegen bougie aan, omdat hij dan direct wel uitzal vallen.. (drukt electrodes tegen elkaar, waardoor er geen vonk kan worden geproduceert)








@saknet
zuiger is goed, als ik zuiger helemaal bovenin zet, heb ik nog heel iets ruimte tussen top cilinder, en bovenste rand v/d cilinder.
dit zit dus ook goed.

verder was vóórdat ik ging frezen ook al dat tikken...
het is redelijk hard getik hoor, niet zo van een zuiger.



detonatie, kan je dat begrip uitleggen?



het lc foutje is hersteld
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Jasper Strahiem 3-2-2009 20:18 Print reply

Posts: 1950
detonatie is als je cilinder/zuiger zo warm word dat hij zelf gaat ontbranden. Voor dat je bougie een vonk geeft
 
Make the most of now
zundappchef 3-2-2009 20:19 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
detonatie is als je cilinder/zuiger zo warm word dat hij zelf gaat ontbranden. Voor dat je bougie een vonk geeft




bijna goed jong


detonatie is als je de ruimte tussen je zuiger en je cilinderkop zo klein is dat er niet genoeg koeling onstaat en je zelf ontbranding krijgt door de te kleine verbrandings ruimte

simpel
 
1000 v twin rotax biatch
Leen 3-2-2009 20:25 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




bijna goed jong


detonatie is als je de ruimte tussen je zuiger en je cilinderkop zo klein is dat er niet genoeg koeling onstaat en je zelf ontbranding krijgt door de te kleine verbrandings ruimte

simpel



heeft niks met koeling te maken, maar met te hoge compressie waardoor de benzine zelfontbrand.

diesel principe.


kan overigens ook komen door een te vroege onsteking, of koolafzetting in je kop/op je bougie, die nagloeit, en dus je mengsel ontsteekt.
 
Thijsje 3-2-2009 20:27 Print reply

Posts: 1687
zuiger is wél goed gemonteerd,

verder denk ik dat het dus niet zo is dat ik last van detonatie heb...
aangezien ik ook een lagecompressie kop gemonteerd heb.. en daar ook bij bleef tikken!

écht hoge compressie heeft hij ook niet.. dus daar zal het ook niet liggen.

wie weet wat anders???
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
- Han - 3-2-2009 20:29 Print reply

Posts: 9667
2 ijzeren pakkingen op elkaar?

Want met dubbele pakking lekte die niet ofwel?
 
<10.000 posts
Ryon 3-2-2009 20:30 Print reply

Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
2 ijzeren pakkingen op elkaar?

Want met dubbele pakking lekte die niet ofwel?

zoiets ja
 
Høken is normaal
Thijsje 3-2-2009 20:31 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
2 ijzeren pakkingen op elkaar?

Want met dubbele pakking lekte die niet ofwel?


dubbele koppaking lekt bijna altijd..
maar ik zal het even proberen


toch?

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 3-2-2009 om 20:31 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
zundappchef 3-2-2009 20:31 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



heeft niks met koeling te maken, maar met te hoge compressie waardoor de benzine zelfontbrand.

diesel principe.


kan overigens ook komen door een te vroege onsteking, of koolafzetting in je kop/op je bougie, die nagloeit, en dus je mengsel ontsteekt.



als je meer compressie hebt heb je een hogere ontbrandings temperatuur en daardoor kan je benzine gaan zelf ontbranden

vroege onsteking snap ik nie helaam lijkt me er juist niks mee te maken hebbe ( zo niet leg uit )
 
1000 v twin rotax biatch
Leen 3-2-2009 20:34 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



als je meer compressie hebt heb je een hogere ontbrandings temperatuur en daardoor kan je benzine gaan zelf ontbranden

vroege onsteking snap ik nie helaam lijkt me er juist niks mee te maken hebbe ( zo niet leg uit )



is wel zo, weet ook ff niet helemaal waarom, maar het is wel zo :P
 
Saknet 3-2-2009 20:35 Print reply

Posts: 10355
detonatie hoeft niet persee te komen door te hoge compressie.
een foute squishband kan al detonatie veroorzaken
http://www.motor-for...list_message/9300372

detonatie molt je motor
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 3173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved