Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT5 verneukt :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54449 - MT5 verneukt :(
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

banus19 3-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 425
De snelheid van je MT zegt helemaal niets, tot vrij weinig, over de slijtage van je cilinder. Ik ben zelfs van mening dat als je je brommer 60 laat lopen met een 70cc dmv je twv te veranderen, je cilinder harder slijt alsdat je hem 90 laat lopen, omdat je motor dan een stuk meer koeling krijgt, en hij niet 'uit z'n neus staat te eten'.

Als hij altijd goed gelopen heeft zou ik niet direct naar je sproeier kijken. Zet is een stroboscoop op je vliegwiel en kijk wat die doet. Eventueel CDI en bobine vervangen. Dat was bij mij het probleem. gr
 
Honda's are like: Rawr
Stannoman 3-2-2009 20:33 Print reply
Posts: 69
Harstikke bedankt, hele nuttige informatie
 
Stannoman 4-2-2009 14:36 Print reply
Posts: 69
Oh, kan het trouwens geen kwaad om door te rijden met deze cilinder? Als hij bijvoorbeeld echt bijna zijn tijd heeft gehad, kan ik er dan echt mee doorrijden totdat hij het begeeft? Of slijt de rest van mijn, uh.. blok ofzo er dan van??
 
faffiezwaffie 5-2-2009 16:15 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
Oh, kan het trouwens geen kwaad om door te rijden met deze cilinder? Als hij bijvoorbeeld echt bijna zijn tijd heeft gehad, kan ik er dan echt mee doorrijden totdat hij het begeeft? Of slijt de rest van mijn, uh.. blok ofzo er dan van??


nee, je blok gaat er niet harder van slijten,, zolang je cilinder niet warm of vastloopt,, want dat is wl klote voor je blok,, dus ik zou als ik jou was toch optijd je cilinder vervangen,, want in een vastloper heb je geen zin denk k zo
Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 5-2-2009 om 16:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 5-2-2009 om 16:18 uur.
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
Stannoman 5-2-2009 16:22 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
[...]


nee, je blok gaat er niet harder van slijten,, zolang je cilinder niet warm of vastloopt,, want dat is wl klote voor je blok,, dus ik zou als ik jou was toch optijd je cilinder vervangen,, want in een vastloper heb je geen zin denk k zo
Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 5-2-2009 om 16:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 5-2-2009 om 16:18 uur.


Toen ik van m'n brommer afstapte vanochtend zag ik dat er warme lucht/damp ofzo, van mijn koelribben kwam :S, ook stotterde m'n mt op hoge toeren heel erg, is m'n cilinder te heet geworden? of kwam dit door het vocht van de regen :S?
 
mtxrijder 5-2-2009 17:16 Print reply
Posts: 338
regen.vocht

 
yamahadt1986 5-2-2009 17:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
[...]


Toen ik van m'n brommer afstapte vanochtend zag ik dat er warme lucht/damp ofzo, van mijn koelribben kwam :S, ook stotterde m'n mt op hoge toeren heel erg, is m'n cilinder te heet geworden? of kwam dit door het vocht van de regen :S?



waterdichte bougidop kope is het probleem weg dan maakt hij geen kortsluiting meer had ik namelijk 2 maanden geleden ook
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
MTRudolf 5-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 2464
het stotteren van je brommer kan ook door een vieze carberateur komen.

ennuh die brommerboeren van tegenwoordig hebben maar halve bak verstand van oude honda's ze roepen van alles en dit en dat maar ze weten niet eens wat het kan zijn !

dit zijn mijn ervaringen iig met brommerboeren en oude honda's!

bij motoimport hebben ze gewoon een revet tussen je uitlaat en je cilinder gezet. Gewoon uitlaat eraf halen ring eruit en sproeier 140 er weer in.

Vervang je bougie ff en stop deze in je bougiedop en houd die tegen je kop aan. kick hem dan aan en kijk of het een heldere vonk is.

dus kortom samen gevat:

-caberateur schoonmaken
_luchtfilter schoonmaken
bougie vervangen ( kijk ook of je dop niet vol water loopt)


dat er dampen van je cilinder afkomen is logisch ding word immers warm en het is winter Dus dat verdampt water etc.


Als hij dan nog blijft stotteren probeer een paar maatjes kleiner in je caberateur.

suc6 ermee


edit: pak een schroevendraaier en luister ff bij je blok of je lagers geen schrale geluiden maken. Dit hoor je best goed je hoor dan een metaal geting of gekraak. Weet je ook meteen of je lagers goed zijn.

Ook kun je ff aan je vliegwiel trekken als je dat kapje bij je tandwiel eraf haalt. Zit hier speling op dan is het ook niet goed.


Oow als je cilinder gehoont is lijkt me sterk dat hij nu al kapot is.. of je moet wel hee lwild gedaan hebben.

volgens mij ben je hem gewoon zwaar aan het verzuipen door een klote verbranding waardoor je bougie lekker aankoekt.

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 5-2-2009 om 17:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 5-2-2009 om 17:34 uur.
 
pckor 5-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
regen.vocht


semi watergekoeld
 
yamahadt1986 5-2-2009 17:26 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

semi watergekoeld



in het duits pissgacoelt
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Ryon 5-2-2009 17:43 Print reply

Posts: 950
gacoelt? :P
zou het niet zoiets zijn als: Gekuhlt?

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 5-2-2009 om 17:44 uur.
 
Høken is normaal
guido-honda 5-2-2009 17:59 Print reply
Posts: 621
Een tip: laat je blok nooit reviseren door Motoimport, er zijn zat mensen die daar een 'gereviceerd' blok hebben gekocht wat dus helemaal niet gereviceerd bleek te zijn.
Ze lichten je op waar je bij staat :P

Ook zou ik toch wel aanraden er lekker zelf aan te gaan sleutelen,
je koopt niet voor niets een MT, en die zijn oud en daar moet je vaak aan sleutelen. Als ik jou was en je moet aardig wat km's rijden zou ik gewoon een brommer met een AM6 blok kopen, klasgenoot heeft een Rieju RR, 700e meen ik, rijd altijd, goed betrouwbaar blok eronder, schijfremmen enz. enz.

Kost in aanschaf wat meer, maar je hebt er als je een goede koopt veel minder kosten aan en ook vooral tijd.

Kijk 'ns rond hier en bekijk de FAQ's 'ns enz. zodat je er verstand
van krijgt, is nl wel handig

Succes!
 
yamahadt1986 5-2-2009 18:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryon
gacoelt? :P
zou het niet zoiets zijn als: Gekuhlt?

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 5-2-2009 om 17:44 uur.

ja sorry ben niet goed met tipen mare het is dus pisgekoeld
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Stannoman 6-2-2009 18:52 Print reply
Posts: 69
Oke, ik ben heb de ring uit de uitlaat gehaald, en dubbele demper erop gezet, hij trekt nu als de ziekte Wat het stotteren betreft, was alleen toen het regende, en dus geen last meer van gehad, ik denk dat ik er misschien zo'n proma/technigas 70cc uitlaat opzet, want hij loopt nu ongeveer 75,

En met van die slicks bandjes hè, ga je dan echt 8-10 km/h sneller dan met crossbanden? misschien wel leuk voor in de zomer
 
pckor 6-2-2009 18:53 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
Oke, ik ben heb de ring uit de uitlaat gehaald, en dubbele demper erop gezet, hij trekt nu als de ziekte Wat het stotteren betreft, was alleen toen het regende, en dus geen last meer van gehad, ik denk dat ik er misschien zo'n proma/technigas 70cc uitlaat opzet, want hij loopt nu ongeveer 75,

En met van die slicks bandjes hè, ga je dan echt 8-10 km/h sneller dan met crossbanden? misschien wel leuk voor in de zomer

neuh is meer voor meer grip in de boggies
 

Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved