Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT5 verneukt :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54449 - MT5 verneukt :(
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stannoman 3-2-2009 17:16 Print topicpost
Posts: 69
Een paar maanden heb ik een mt5 gekocht, dit was mijn eerste brommer en had er voorheen nauwlijks verstand van. De specs van deze mt waren:

70cc polini
22mm Mikuni carburateur ( +2 12mm keihin erbij)
140 sproeier
15-47 vertanding

Hij reed ongeveer 75 km/u. Toen kreeg ik problemen, ik heb hem eerst naar een lokale brommerboer gebracht omdat hij niet goed liep.. Hij stotterde op hoge toeren en reed niet hard meer, de brommerboer heeft er een andere sproeier op gelegd.

Daarna kon ik weer een week of twee rijden, maar toen kreeg ik weer problemen met mijn mt, dus ben ik weer langs geweest bij die ouwe gek van 'n brommerboer. Hij allemaal chagrijnig van; Ja die lagers zijn vast kapot! da heb je met die ouwe opgevoerde mtjes! Dus ik naar Motoimport, waar het blok is gereviseerd, en wat kleine dingetjes zijn opgelost. Ze belde me op om te vragen of ze 'm moesten begrenzen op de uitlaat, omdat de cilinder al aan het slijten was en omdat hij dan betrouwbaarder zou zijn, en dan zou ik er minder problemen mee krijgen voor een lange tijd. Ik, had weinig verstand van m'n mt5, en heb ze dit laten doen. Achteraf een domme actie.

To the point...

Ik heb nu dus een mt5, 70cc begrenst, en ik kan mijn vriendne met hun 65/70 lopende derbi's en yamaha's niet eens bijhouden. Kortom, ik rijd rond met een 70cc cilinder, 60 km/u, en ik voel me enorm kut.

Nu zou ik graag jullie advies willen horen:

- Cilinder die slijt? een 70cc moet toch makkelijk voor lange tijd 75 kunnen blijven lopen? Ik heb zelfs gehoord dat ze makkelijk 90 kunnen lopen????
- Wat moet ik doen op mijn brommer weer op te voeren?? Hij was begrenst op de uitlaat, iets met gaten boren. Andere uitlaat eronder?
- En als mijn cilinder echt niet goed is, hoe kan dit dan komen? En wat voor cilinder moet ik er dan onder leggen??
- Het blok is in ieder geval gereviseerd nu, dus echt slecht kan het toch niet uitpakken (het terug opvoeren)

Ik weet dat dit misschien niet slim was, maar gebeurd is gebeurd, en ik overzag de consequenties toen niet goed.

Ik wil in ieder geval weer hard rijden, ik heb ten slotte een 70cc!

Ik sta open voor al jullie meningen, ik ben erg onervaren en wil graag weer lekker rijden, Ik vind mt'tjes prachtige apparaten, en heb er daarom een gekocht, ook heb ik een unieke paintjob met stickers zelf ontworpen en toegepast. Maar hij moet nu wel goed hard gaan lopen

Alvast bedankt!

PS: De cilinder is door de vorige eigenaar gehoond (weet niet wat dit inhoud)

Dit bericht is gewijzigd door Stannoman op 3-2-2009 om 17:19 uur.
 

ikkejw 3-2-2009 17:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
...Dus ik naar Motoimport, waar het blok is gereviseerd...


daar zit je probleem
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Stannoman 3-2-2009 17:20 Print reply
Posts: 69
Nou hij rijd wel goed, alleen hebben ze hem dus teruggevoerd op de uitlaat, terwijl ik niet goed weet of dit wel nodig was. etc
 
Derbi-Olaf 3-2-2009 17:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
Nou hij rijd wel goed, alleen hebben ze hem dus teruggevoerd op de uitlaat, terwijl ik niet goed weet of dit wel nodig was. etc

uitlaatprop terug uitboren, en dan weer een iets grotere sproeier erin
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tom_hondamtx 3-2-2009 17:22 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


daar zit je probleem


haha, nou heb anders van kameraai gehoord dat vaak toch wel goed gedaan wordt daar , ik doe het altijd zelf... maar goed,
gaten boren in de uitlaat doet hem niet begrenzen, alleen maar meer herrie laten maken denk dat ze er gwoon een propje in hebben gedaan, verder zijn 70 cc mallossi zijn wel hele goede cilinders

Dit bericht is gewijzigd door Tom_hondamtx op 3-2-2009 om 17:23 uur.
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
Jasper Strahiem 3-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 1950
Het zal denk ik aan je afstelling liggen dat hij niet lekker loopt. Je kunt er evt zelf mee bezig maar dit vergt wel eninge kennis van brommers / 2takt.
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 3-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_hondamtx
[...]


haha, nou heb anders van kameraai gehoord dat vaak toch wel goed gedaan wordt daar , ik doe het altijd zelf... maar goed,
gaten boren in de uitlaat doet hem niet begrenzen, alleen maar meer herrie laten maken denk dat ze er gwoon een propje in hebben gedaan, verder zijn 70 cc mallossi zijn wel hele goede cilinders

Dit bericht is gewijzigd door Tom_hondamtx op 3-2-2009 om 17:23 uur.

ik zou bijna zeggen dat je in het verkeerde topic zit
hij heeft een polini. over gaten in de uitlaat boren is er niks gezegt over gaten boren in de uitlaat.
try again.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Stannoman 3-2-2009 17:25 Print reply
Posts: 69
De brommerboer waar ik naartoe ben geweest, daar kom ik nooit meer, het was een zooitje ongeregeld, een half depressieve vent die daar maar aan mijn brommer heeft geknutseld zonder me op te bellen wat er scheelde. Ik weet nu ook niet wat voor sproeier hij erin heeft gezet, kan ik dit op de een of andere manier wete? of zal ik een foto maken en posten?
 
Derbi-Olaf 3-2-2009 17:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
De brommerboer waar ik naartoe ben geweest, daar kom ik nooit meer, het was een zooitje ongeregeld, een half depressieve vent die daar maar aan mijn brommer heeft geknutseld zonder me op te bellen wat er scheelde. Ik weet nu ook niet wat voor sproeier hij erin heeft gezet, kan ik dit op de een of andere manier wete? of zal ik een foto maken en posten?

door je vlotterbak eraf te draaien.
dan zou er precies in het midden een koperen schroefje moeten zitten waar een maat opstaat , dat is je sproeiermaat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Stannoman 3-2-2009 17:27 Print reply
Posts: 69
- Wat moet ik doen op mijn brommer weer op te voeren?? Hij was begrenst op de uitlaat, iets met gaten boren. Andere uitlaat eronder?

Er was me verteld dat hij op de uitlaat was begrenst, een vriend die verstand had van MTX had het over het boren, iets.. met de uitlaat
 
Jasper Strahiem 3-2-2009 17:27 Print reply

Posts: 1950
Sproeier zit je niet van buitenaf. Die zit in je carburateur. Je zal denk ik toch de carburateur er af moeten halen en sproeiers proberen etc.

Ik weet niet wat je wilt? Of je wel wilt sleutelen of als je daar totaal geen zin in hebt. Als je het niet wilt kun je beter naar dege van wie je hem hebt gekocht gaan en om hulp vragen.
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 3-2-2009 17:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stannoman
- Wat moet ik doen op mijn brommer weer op te voeren?? Hij was begrenst op de uitlaat, iets met gaten boren. Andere uitlaat eronder?

Er was me verteld dat hij op de uitlaat was begrenst, een vriend die verstand had van MTX had het over het boren, iets.. met de uitlaat

als je je uitlaat erafhaald , dan zie je in de bocht wss een ring zitten die de luchtdoorlaat verspert door die ring eruit te halen zal 'ie ontgrenst zijn, maar dan moet je wel ff een iets grotere sproeier (wss)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 3-2-2009 17:29 Print reply

Posts: 13700
Ipv zeuren over andermans werk zelf eens je handjes laten wapperen als het niet goed is. De uitlaat eraf nemen en kijken of hier een ring zit gelast of een ring tussen uitlaat/cilinder is gelegd.
 
pitsko 3-2-2009 17:32 Print reply

Posts: 532
De sproeiermaat kun je vinden als je de carburateur eraf schroeft, een daar onder aan vast zit het vlotterbakje, die moet je er ook afschroeven, en daarin zit de sproeier, klein dingetje, op de sproeier staat de maat, maar ik denk dat de brommerboer hem max 5 maten groter/ kleiner heeft gemaakt dus zal wel rond de 135-145 liggen.

en anders bel je ff naar motoimport, en vraag hoe ze een mt5 begrenzen, weet je dat ook

Dit bericht is gewijzigd door pitsko op 3-2-2009 om 17:33 uur.
 
Dus.
pitsko 3-2-2009 17:33 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Ipv zeuren over andermans werk zelf eens je handjes laten wapperen als het niet goed is. De uitlaat eraf nemen en kijken of hier een ring zit gelast of een ring tussen uitlaat/cilinder is gelegd.


Jij wel zeker met je ervaring, misschien weet hij er minder van af .....
 
Dus.
Stannoman 3-2-2009 17:34 Print reply
Posts: 69
Oke, maar ik heb deze sproeier nog gebruikt voordat hij is begrenst, dus toen hij nog 75 liep, stom van me.. dus zou gewoon goed moeten komen als hij is onbegrenst, alvast bedankt voor jullie hulp!!

EDIT: en inderdaad, ik heb nog maar weinig geklust, ik ben eigenlijk meer iemand van Design en Visual Arts, kappen spuiten vond ik een waar festijn

Maar ik zal eens kijken waartoe ik in staat ben op gebied van sleutelen

Dit bericht is gewijzigd door Stannoman op 3-2-2009 om 17:36 uur.
 

Dit topic is 3951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved