Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Originele Mikuni 20mm Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54445 - Originele Mikuni 20mm Suzuki TSX
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 9833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

El-Barto 3-2-2009 16:06 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


zo werkt t hier dus niet, laat t me niet nog een keer zien!!!



Hoe kan ik datzelfde topic dan weer opnieuw onder de aandacht brengen, aangezien er geen reacties kwamen. Ik was niet op de hoogte van deze regel, mijn excuses hiervoor!
 
Niek de Wildt 3-2-2009 19:41 Print reply
Posts: 7168
een beetje zelf zoeken mag wel, zijn al duizend topics over geweest:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Het probleem is bij een mikuni 20mm carb is dat de naald te dik is en daarmee kan er te weinig mengsel door de sproeierbuis omhoog.
De naald die er std namelijk in zit is 4DH7 OF 4DH11.
Met deze naald werkt het goed tot ongv sproeiermaat 90.
Deze naald is onderaan 1,8mm

Het maakt dan dus niet uit of je er 130 of 230 er in zet, het mengsel komt toch niet langs de naald (zelfs als je er geen sproeier in doet dan doet die het nog steeds niet goed)

Als je meer mengsel nodig hebt zoals bij een snelle setup (sproeier 100 tot 150 od.), dan moet er een dunner naald in.

De naald uit een 24mm mikuni is spitser (type 4I4) en klopt dus beter
Deze naald is onderaan 1,4mm


TIP: Als je geen mikuni naald kan vinden, probeer dan een DellOrto naald die net zo lang is, maar wel dunner.

De buis die er nu instaat is nummer O-6 die is 2.63mm inwendig
Ipv. een smallere naald kan je dus ook een bredere buis gebruiken, er zijn wel 10 tot 15 verschillende maten verkrijgbaar maar di zijn vaak erg duur.
Je kunt ook het buisje uitdraaien tot circa 2,85mm dan heb je ongeveer 1mm2 meer doorlaat oppervlakte.

EDIT: Ik zal binnekort even wat type nrs neerzetten van DellOrto die geschikt zijn, ben nu aan het teste met de W-serie



Dit is dus bij immitatie Mikuni's...


Een "echte" Mikuni kun je herkenen dmv:
Quote:
BRON: Mikuni.nl
1. hoe herken ik een originele Mikuni carburateur ?

in de wirwar van zogenaamde Mikuni-carburateurs, welke tegenwoordig worden aangeboden en ook veelal gemonteerd zitten op diverse tweewielers en quads, is het voor een leek moeilijk om een originele Mikuni carburateur en een imitatie van elkaar te onderscheiden; op een originele Mikuni carburateur is altijd één of meerdere van de volgende opschriften gegoten: MIKUNI - MIC - ISO - MIKUNI KOGYO -
MIKUNI Corp - MADE IN JAPAN - JAPAN - TM

op diverse Japanse motoren en bromfietsen uit de late '70-er
en begin '80-er jaren werden ook veelal Hitachi en Teikei
carburateurs gebruikt; deze lijken op Mikuni carburateurs.
Onderdelen zijn niet uitwisselbaar.


2. hoe herken ik originele Mikuni afsteldelen ?

op alle * originele Mikuni afsteldelen met een maataanduiding vindt u een piepklein logo:
een vierkant, met daarin links weer een klein vierkant. Vaak wordt dit logo aangezien voor de letter E of R of het cijfer 3.
Met een vergrootglas is het logo duidelijk te zien.
Het logo staat altijd vóór de maataanduiding of serienummer.

* behalve de inspuitsproeiers van acceleratiepompen op de TM, TMR en TDMR 4-takt carburateurs


Mikuni logo:


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-2-2009 om 19:44 uur.
 
El-Barto 11-2-2009 18:03 Print reply
Posts: 22
Hallo,

Ik ben inmiddels in het bezit van een originele mikuni 20mm, maar nouw zitten dr transparante roze slangetjes aan. Die onder aan de vlotterbak zit, daarvan weet ik de functie, maar van die ander heb ik geen idee, moet die nog ergens op aangesloten worden of iets dergelijks??

Met vriendelijke groet,

Bart
 
kenny77 11-2-2009 18:04 Print reply

Posts: 29286
dat zullen wel de overloop slangetjes zijn.

 

Dit topic is 9833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved