Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb loopt kut

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54435 - mb loopt kut
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 2-2-2009 14:11 Print topicpost

Posts: 2464
Heey volk.

Ik probeer mijn mb maar allemaal goed aan het lope nte krijgen maar het lukt me niet helemaal

hij start gewoon in 1 keer en trekt in zijn eerste en tweede versnelling gewoon door.

daarna komt het.. Als je in de derde versnelling rijd en je komt richting de 55/60 km/u dan trekt hij het niet meer.

Ik kan dan doorschakelen naar de 4e versnelling maar hij maakt allemaal een RRRRRRROERROEROEROE geluidje :S

kan amper horen of het nou te weinig is of teveel want hij hoemt en trrrt tegelijk:S

hij is ook niet tegen de wind in te blazen terwijl dat eerst wel zo was!

hij reed eerst ook makkelijk 80/85.

ik heb al grotere en kleinere sproeiers geprobeerd heb ook al de ontsteking versteld en alles maar hij blijft het maar doen :S

Iemand un idee anders dump ik hem maar in de sloot ofzo want ben er nu al un jaar mee bezig :S

mazzl raymond

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 2-2-2009 om 14:12 uur.
 

kenny77 2-2-2009 14:15 Print reply

Posts: 29286
Geef hem dan maar aan mij.

Is de cilinder en zuiger nog goed?
Misschien ergens in de carburateur een vuiltje, luchtvilter verstopt?
Makkelijke dingetjes om even uit te proberen.
 
MTRudolf 2-2-2009 14:19 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Geef hem dan maar aan mij.

Is de cilinder en zuiger nog goed?
Misschien ergens in de carburateur een vuiltje, luchtvilter verstopt?
Makkelijke dingetjes om even uit te proberen.


haha kom maar halen :P


nou cilinder is net nieuw en de zuiger ook
ik heb alle pakkingen vervangen en alles schoongemaakt.
dus dat zal het niet zijn :S

mijn setup is een 70 cc imi
20 mikuni ( lees net ergens dat die moeilijk af te stellen zijn ofzo :S)
twin air filter in ori luchtbox

mijn sproeier is 125 daar deed hij het eerst wel altijd op :S

kan het niet aan de ontsteking liggen dan ??
want hij tuft ook als ik hem op stationair volgas open draai
 
Paultje Pils 2-2-2009 14:21 Print reply

Posts: 2110
dat tuffen kan een te vroege ontsteking zijn?
Of te veel compressie kan volgens mij ook.
 
If you can't dodge it, ram it.
MTRudolf 2-2-2009 14:23 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
dat tuffen kan een te vroege ontsteking zijn?
Of te veel compressie kan volgens mij ook.



dus dan wil dat zegge dat als hij op hogere toeren moet gaan draaie dat hij dan te vroeg komt te staan??


ik lees net in zon topic ook dat 20 mikuni carb moeilijk af te stellen zijn :S

weet je iemand daar meer over ??
 
kenny77 2-2-2009 14:24 Print reply

Posts: 29286
Als die van te voren wel goed liep moet het afstellen geen probleem zijn, was dat met de zelfde cilinder?

Als die in de 1 en 2 gewoon goed loopt, (ook als je langsaam door de toeren gaat?) lijkt het me ook niet dat het de onsteking is?

Volgas stationair wil niet zo veel zeggen, vind ik persoonlijk.
Het gaat erom hoe die rijd.

Maar een beetje vreemd, ik zou het dan ook niet echt weten, zo 1,2,3.
 
MTRudolf 2-2-2009 14:28 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als die van te voren wel goed liep moet het afstellen geen probleem zijn, was dat met de zelfde cilinder?

Als die in de 1 en 2 gewoon goed loopt, (ook als je langsaam door de toeren gaat?) lijkt het me ook niet dat het de onsteking is?

Volgas stationair wil niet zo veel zeggen, vind ik persoonlijk.
Het gaat erom hoe die rijd.

Maar een beetje vreemd, ik zou het dan ook niet echt weten, zo 1,2,3.




ja in zun 1 en 2e versnelling kan ik hem doortrekken langzaam rijden maakt nie uit dat doet hij allemaal perfect.

tis gewoon puur in zun 3 en 4e versnelling dat hij het niet goed doet.

Hij liep eerst ook met een 70 imi en die heb ik vervangen omdat de cilinder op was. Verder heb ik er ook even een nieuwe bobine etc in gedaan.


dus dan moet het toch de caberateur zijn volgens jullie ?
 
kenny77 2-2-2009 14:29 Print reply

Posts: 29286
Ik zou de oude bobine ook eens uitproberen.

Edit: en het kan dat je de carburateur opnieuw moet afstellen op de nieuwe cilinder, ook al is die het zelfde.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-2-2009 om 14:30 uur.
 
mtx-motard 2-2-2009 14:49 Print reply

Posts: 14947
controleer je bobine eens met een vonkbrug tester
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Frysk 2-2-2009 15:44 Print reply

Posts: 34928
Cdi nog goed ?
Keering niet gaar
bougie goed
luchtfilter verstopt
 
giggitybyte
Menu2t 2-2-2009 15:45 Print reply

Posts: 2815
uitlaat dicht gekoold?
 
NSR Supersprint special!
MTRudolf 2-2-2009 15:47 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Cdi nog goed ?
Keering niet gaar
bougie goed
luchtfilter verstopt



hoe kan ik mijn cdi checken ???

want zon ding gaat toch bijna niet kapot?
de keringen zijn nieuw.
de bougie is nieuw
de luchtfilter is schoongemaakt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
uitlaat dicht gekoold?


deze is ook nieuw

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
controleer je bobine eens met een vonkbrug tester


kan ik die ergens kopen ofzo ?? :P

ik heb wel een multi meter maar daar kan ik hem niet mee testen denk ik of wel ?
 
Frysk 2-2-2009 15:52 Print reply

Posts: 34928
Cdi van een maat lenen ofzo :p
 
giggitybyte
MTRudolf 2-2-2009 16:11 Print reply

Posts: 2464
Yooo

ik heb net ff de caberateur van mun andere mb erop gezet en toen liep hij ineens super !

ik heb gewoon dezelfde afstelling en sproeier gehouden :S

is die caberateur dan gewoon rot?
want die carb is precies hetzelfde als die op de andere brommer zat.

Moet ik dan gewoon ff andere caberateur gaan halen denk ik.
of is het gewoon dat de ene mikuni wel goed is en de andere niet :S


 
kenny77 2-2-2009 16:25 Print reply

Posts: 29286
waarschijlijk, zit er ergens een vuiltje, even met de compressor doorblaasen.
 
TECstar 2-2-2009 16:26 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
Yooo

ik heb net ff de caberateur van mun andere mb erop gezet en toen liep hij ineens super !

ik heb gewoon dezelfde afstelling en sproeier gehouden :S

is die caberateur dan gewoon rot?
want die carb is precies hetzelfde als die op de andere brommer zat.

Moet ik dan gewoon ff andere caberateur gaan halen denk ik.
of is het gewoon dat de ene mikuni wel goed is en de andere niet :S




kan zijn dat je carb was overleden ja

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 1435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved