Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe moet je dit dichtmaken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 744 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54385 - hoe moet je dit dichtmaken?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harold 29-1-2009 20:04 Print reply

Posts: 1052
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.
 
TECstar 29-1-2009 20:08 Print reply

Posts: 4664
ok ff een iets betere uitleg over dat boutje
dat klinkt het makkelijkst (en veiligste)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 29-1-2009 20:30 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.


maar dan heb je kans dat het barst oid tog?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
mtx-motard 29-1-2009 21:38 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


maar dan heb je kans dat het barst oid tog?

ja of een vervorming krijgt, dus je cilinder niet meer rond is. moet je eerst weer honen boren en vlakken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
JeVeeHa 29-1-2009 22:05 Print reply

Posts: 537
Net wat iedereen zegt, gaatje groter boren als daar ruimte voor is, ong. 3,5MM, dan een M4 boutje erin, en met vloeibaar dichtmaken, lijkt mij de beste oplossing..
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
TECstar 29-1-2009 22:12 Print reply

Posts: 4664
dus samengevat

3.5mm maken
t een btj "insmeren" met vloeibaar metaal (of pakking, welke moest nou? )
dan m4 boutje erin doen
en dan nog btj voor de zekerheid oid?

en dan?
laten drogen
verwarmen en af laten koelen?

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
JeVeeHa 29-1-2009 22:31 Print reply

Posts: 537
nee, 3,5 MM boren, met een tapsetje een M4 tap er in boren, daar een M4 moertje door draaien, en met vloeibare pakking afsluiten..
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
TECstar 29-1-2009 22:38 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeVeeHa
nee, 3,5 MM boren, met een tapsetje een M4 tap er in boren, daar een M4 moertje door draaien, en met vloeibare pakking afsluiten..


als het boutje aan de onderkant langer is (wat ik zeker weet aangezien het maar 1-2mm dik is) moetk dat dan weghalen?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-1-2009 22:44 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.


Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.

Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mtxrijder 29-1-2009 22:56 Print reply
Posts: 338
ik heb mijn tapeinde´s van mijn honda gietijzer cilinder gewoon dichtgelast(de achterkant van de tapeinde´s) met mig-mag(niet opgewarmd ofzo)

en zit nou nog steeds vast..

 
LVS 29-1-2009 23:06 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar


ik maak nu een topic omdak nou eens goed antwoord wil

in mijn malossi 70cc heeft de vorige eigenaar een spoelpoort gemaakt.

En de ruimte achter de poort is die van het kvs systeem

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

wat antwoorden ..

1] het is geen spoelpoort ,, het is een waterkanaaltje !
2] meestal worden ze aan weerzijden , van de uitlaatpoort gemaakt , en dan krijg je vanzelf enige vorm van cirulatie ,
3] als er vloeistof zit , dan kan het niet in je karter komen , want het pasvlak ,van het karter is al zo breed , als de buitenkant van de cilinder .

4] samengevat ,,, het kan geen kwaad ,dat daar een gaatje in zit !!!!!

5] dit is regelmatig toegepast , bij sobw rijders ,
6] er zijn ook wat sobw blokken vermaakt , zodat de vloestof door het karter ging , en dan van onderuit naar boven stroomden [ gelijk aan piagio scooters] --het waterkanaal op de nsr cilinder ,werd dan dicht gemaakt

#




 
ikkejw 29-1-2009 23:08 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.

Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.




inbussen draai ik altijd dol, net als kruiskop. gewoon zeskant pakken.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-1-2009 23:10 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



inbussen draai ik altijd dol, net als kruiskop. gewoon zeskant pakken.


Als je gewoon een inbus pakt, daar wat Loctite oid tussen doet en niet te strak aandraait zie ik geen probleem .

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
TECstar 29-1-2009 23:42 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LVS
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar


ik maak nu een topic omdak nou eens goed antwoord wil

in mijn malossi 70cc heeft de vorige eigenaar een spoelpoort gemaakt.

En de ruimte achter de poort is die van het kvs systeem

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

wat antwoorden ..

1] het is geen spoelpoort ,, het is een waterkanaaltje !
2] meestal worden ze aan weerzijden , van de uitlaatpoort gemaakt , en dan krijg je vanzelf enige vorm van cirulatie ,
3] als er vloeistof zit , dan kan het niet in je karter komen , want het pasvlak ,van het karter is al zo breed , als de buitenkant van de cilinder .

4] samengevat ,,, het kan geen kwaad ,dat daar een gaatje in zit !!!!!

5] dit is regelmatig toegepast , bij sobw rijders ,
6] er zijn ook wat sobw blokken vermaakt , zodat de vloestof door het karter ging , en dan van onderuit naar boven stroomden [ gelijk aan piagio scooters] --het waterkanaal op de nsr cilinder ,werd dan dicht gemaakt

#





lees nu eens alles
ik snap hoe het zit maark heb een std blok dus moet of de poort dicht (dmv nieuwe wand) of gat dicht

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 29-1-2009 om 23:44 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Harold 30-1-2009 21:03 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


maar dan heb je kans dat het barst oid tog?



Juist niet. Daarvoor is dat voor verwarmen. Krom trekken zal ook niet gebeuren, het is geen scheur van 3cm lang ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.

Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.



Het is vaak zo dat gewoone simpele ijzerwaren winkels alleen maar electroden verkopen voor 316 omdat je daar ook de lagere soorten ook mee kunt lassen.
 

Dit topic is 7236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved