Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #54385 - hoe moet je dit dichtmaken?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 7236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Harold |
29-1-2009 20:04 |
Posts: 1052 |
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.
|
|
|
|
TECstar |
29-1-2009 20:08 |
Posts: 4664 |
ok ff een iets betere uitleg over dat boutje
dat klinkt het makkelijkst (en veiligste)
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
TECstar |
29-1-2009 20:30 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.
maar dan heb je kans dat het barst oid tog?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
mtx-motard |
29-1-2009 21:38 |
|
JeVeeHa |
29-1-2009 22:05 |
Posts: 537 |
Net wat iedereen zegt, gaatje groter boren als daar ruimte voor is, ong. 3,5MM, dan een M4 boutje erin, en met vloeibaar dichtmaken, lijkt mij de beste oplossing..
|
|
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma |
|
TECstar |
29-1-2009 22:12 |
Posts: 4664 |
dus samengevat
3.5mm maken
t een btj "insmeren" met vloeibaar metaal (of pakking, welke moest nou? )
dan m4 boutje erin doen
en dan nog btj voor de zekerheid oid?
en dan?
laten drogen
verwarmen en af laten koelen?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
JeVeeHa |
29-1-2009 22:31 |
Posts: 537 |
nee, 3,5 MM boren, met een tapsetje een M4 tap er in boren, daar een M4 moertje door draaien, en met vloeibare pakking afsluiten..
|
|
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma |
|
TECstar |
29-1-2009 22:38 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JeVeeHa
nee, 3,5 MM boren, met een tapsetje een M4 tap er in boren, daar een M4 moertje door draaien, en met vloeibare pakking afsluiten..
als het boutje aan de onderkant langer is (wat ik zeker weet aangezien het maar 1-2mm dik is) moetk dat dan weghalen?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
29-1-2009 22:44 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Cilinder in de oven voor verwarmen (150*c - 200*c) en dan met een RVS electrode dicht lassen. Daarna rustig af laten koelen (liefst weer terug in de oven leggen en deze uit zetten zodat het nog langzamer afkoelt).
RVS schijnt een hoog koolstof gehalte te hebben wat gietijzer ook heeft, daarom gaat het goed. Las je het met gewone electrode, dan knapt het er na het afkoelen zo weer af. Speciale electroden voor gietijzer zijn er ook wel, maar is niet noodzakelijk.
Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.
Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
mtxrijder |
29-1-2009 22:56 |
Posts: 338 |
ik heb mijn tapeinde´s van mijn honda gietijzer cilinder gewoon dichtgelast(de achterkant van de tapeinde´s) met mig-mag(niet opgewarmd ofzo)
en zit nou nog steeds vast..
|
|
|
|
LVS |
29-1-2009 23:06 |
Posts: 98 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik maak nu een topic omdak nou eens goed antwoord wil
in mijn malossi 70cc heeft de vorige eigenaar een spoelpoort gemaakt.
En de ruimte achter de poort is die van het kvs systeem
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===
wat antwoorden ..
1] het is geen spoelpoort ,, het is een waterkanaaltje !
2] meestal worden ze aan weerzijden , van de uitlaatpoort gemaakt , en dan krijg je vanzelf enige vorm van cirulatie ,
3] als er vloeistof zit , dan kan het niet in je karter komen , want het pasvlak ,van het karter is al zo breed , als de buitenkant van de cilinder .
4] samengevat ,,, het kan geen kwaad ,dat daar een gaatje in zit !!!!!
5] dit is regelmatig toegepast , bij sobw rijders ,
6] er zijn ook wat sobw blokken vermaakt , zodat de vloestof door het karter ging , en dan van onderuit naar boven stroomden [ gelijk aan piagio scooters] --het waterkanaal op de nsr cilinder ,werd dan dicht gemaakt
#
|
|
|
|
ikkejw |
29-1-2009 23:08 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.
Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.
inbussen draai ik altijd dol, net als kruiskop. gewoon zeskant pakken.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
29-1-2009 23:10 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
inbussen draai ik altijd dol, net als kruiskop. gewoon zeskant pakken.
Als je gewoon een inbus pakt, daar wat Loctite oid tussen doet en niet te strak aandraait zie ik geen probleem .
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
TECstar |
29-1-2009 23:42 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LVS
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik maak nu een topic omdak nou eens goed antwoord wil
in mijn malossi 70cc heeft de vorige eigenaar een spoelpoort gemaakt.
En de ruimte achter de poort is die van het kvs systeem
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===
wat antwoorden ..
1] het is geen spoelpoort ,, het is een waterkanaaltje !
2] meestal worden ze aan weerzijden , van de uitlaatpoort gemaakt , en dan krijg je vanzelf enige vorm van cirulatie ,
3] als er vloeistof zit , dan kan het niet in je karter komen , want het pasvlak ,van het karter is al zo breed , als de buitenkant van de cilinder .
4] samengevat ,,, het kan geen kwaad ,dat daar een gaatje in zit !!!!!
5] dit is regelmatig toegepast , bij sobw rijders ,
6] er zijn ook wat sobw blokken vermaakt , zodat de vloestof door het karter ging , en dan van onderuit naar boven stroomden [ gelijk aan piagio scooters] --het waterkanaal op de nsr cilinder ,werd dan dicht gemaakt
#
lees nu eens alles
ik snap hoe het zit maark heb een std blok dus moet of de poort dicht (dmv nieuwe wand) of gat dicht
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 29-1-2009 om 23:44 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Harold |
30-1-2009 21:03 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
maar dan heb je kans dat het barst oid tog?
Juist niet. Daarvoor is dat voor verwarmen. Krom trekken zal ook niet gebeuren, het is geen scheur van 3cm lang ofzo.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Ligt er maar net aan welke soort RVS je hebt. Maar op het moment dat je gaat lassen moet je idd het voorverwarmen.
Maar op het moment dat je er een boutje indraait, kan je er beter een inbusbout pakken. Deze kan je, imo, beter/vaster aandraaiden.
Het is vaak zo dat gewoone simpele ijzerwaren winkels alleen maar electroden verkopen voor 316 omdat je daar ook de lagere soorten ook mee kunt lassen.
|
|
|
|
Dit topic is 7236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|