Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe moet je dit dichtmaken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54385 - hoe moet je dit dichtmaken?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 29-1-2009 19:42 Print topicpost

Posts: 4664
nou ik heb et er in frysks profiel een btj over gehad
en in mn project topic ook

ik maak nu een topic omdak nou eens goed antwoord wil

in mijn malossi 70cc heeft de vorige eigenaar een spoelpoort gemaakt. En de ruimte achter de poort is die van het kvs systeem
de betreffende kvs ruimte is 5cm³ (iets kleiner dan) en word verbonden met het kvs systeem dmv een gat met een lengte van 3mm en 1mm dikte
de kvs staat daar dus zo goed als stil en geeft minimale koelte

nu kan ik kiezen tussen een nieuwe wand erin laten zetten (dacht dat dat iets van 80 eux was) of dat iniminie gaatje dichtmaken met kans op warmloper en daarna een nieuwe wand nemen

omdak komende tijd tog geen geld heb om daaraan uit te geven ga ik het gaatje dichtmaken

ik hoorda dat je zoiets MOET gietijzer lassen, maar ik ken niemand die dat kan ed dus moet het anders

aangezien het een heel klein gat is, kan je tog ook gewoon een klein stukje metaal (maar welke???) in doen en dat vastlassen?
mischien iemand nog andere ideeen hoe het dicht kan (vorige eigenaar had het dichtgemaakt dmv een rubbertje dak kwijt ben)


hier nog de foto van het gaatje


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

PraatPaal 29-1-2009 19:45 Print reply

Posts: 7977
kneedbaar staal of ander kneedbaar spul, dat goed hittebestendig is.

Ze gebruiken 't ook in de puch-wereld om membranen op carters te "plakken" en LC cilinders af te dichten.

Maar lassen lijkt me de beste oplossing, ga het industrie terrein eens op met je cilinder en ga bij de metaal bedrijven aan de deur.


 
Royal Club 29-1-2009 19:45 Print reply

Posts: 60390
kan je er geen pennetje inproppen met wat vloeibaar?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 29-1-2009 19:47 Print reply

Posts: 4664
kneedbaar metaal kan idd ook een optie zijn
maart probleem is dat ALS het losschiet me spoelpoort verbonden is met me kvs systeem
en dats niet fijn als zoiets losraakt (helemaal niet als je bijv tijdje hebt gereden :P)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Derbi-Olaf 29-1-2009 19:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
kneedbaar metaal kan idd ook een optie zijn
maart probleem is dat ALS het losschiet me spoelpoort verbonden is met me kvs systeem
en dats niet fijn als zoiets losraakt (helemaal niet als je bijv tijdje hebt gereden :P)

dikke popnagel erin i.c.m. vloeibare pakking?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-1-2009 19:50 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
kneedbaar staal of ander kneedbaar spul, dat goed hittebestendig is.

Ze gebruiken 't ook in de puch-wereld om membranen op carters te "plakken" en LC cilinders af te dichten.

Maar lassen lijkt me de beste oplossing, ga het industrie terrein eens op met je cilinder en ga bij de metaal bedrijven aan de deur.




Is legering, ook heb je kans dat die kan kromtrekken tijdens lassen.
 
Markjo 29-1-2009 19:52 Print reply

Posts: 1061
m4 erin tappen en verzonken boutje evt met gastape/loctite/kit erin draaien

niks hitte of geknei met klei. gewoon tappie erdoorheen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
nsrracer 29-1-2009 19:53 Print reply

Posts: 8625
draad intappen m4/5/6, boutje erin en afdichten met een 2 compenentenlijm.

k heb het al eens gedaan bij een scootercilinder en bij een scootercarter bij het gedeelte waar de krukas dus doorheen draait. scooter rijd nog alle dagen rond hier in de buurt
 
TECstar 29-1-2009 19:55 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Is legering, ook heb je kans dat die kan kromtrekken tijdens lassen.


*zoekt legering op*

hoezo kan zoiets kromtrekken tijdens het lassen
als je gewoon een goed passend stukje heb?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Royal Club 29-1-2009 19:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


*zoekt legering op*

hoezo kan zoiets kromtrekken tijdens het lassen
als je gewoon een goed passend stukje heb?


omdat die zooi heet word?;p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Raoul 29-1-2009 19:58 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


*zoekt legering op*

hoezo kan zoiets kromtrekken tijdens het lassen
als je gewoon een goed passend stukje heb?


bij lassen wordt het heel erg heet, je bent metaal aan het smelten

door de grote temperatuurverschillen trekt het krom (als ie weer afkoelt)
 
Aprilia MX (H)
TECstar 29-1-2009 19:59 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
draad intappen m4/5/6, boutje erin en afdichten met een 2 compenentenlijm.

k heb het al eens gedaan bij een scootercilinder en bij een scootercarter bij het gedeelte waar de krukas dus doorheen draait. scooter rijd nog alle dagen rond hier in de buurt


het is tussen de 1 en 2 mm dik... hoe moet ik schoefdraad tappen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
MaartenHonda 29-1-2009 20:00 Print reply

Posts: 182
Een busje wat 0,2 tegroot is erin tikken.. als hij er maar stevig inzit. En evt een center op het busje slaan, dan gaat hij er iig ook niet meer uit
 
grasmaaier89 29-1-2009 20:01 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


*zoekt legering op*

hoezo kan zoiets kromtrekken tijdens het lassen
als je gewoon een goed passend stukje heb?


mengeling van metalen. Dus je hebt 2 soorten metalen die elk verschillende eigenschappen hebben.
Kneedbaar staal is dat ook. En je heb dus ook kans dat je de cilinder beschadigd door de hitte.

Ik zou m eerder afdichten met een bout, en vloeibare pakking erin. En om de zoveel KM ff vervangen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Banaan 29-1-2009 20:02 Print reply

Posts: 5725
Kan je geen contact opnemen met de vorige eigenaar waar hij dat stukje rubber ofso vandaan had?
 
Royal Club 29-1-2009 20:03 Print reply

Posts: 60390
pak een stukje aluminium folie, maak propjes, en ros die erin. afmaken met een laag vloeibaar
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 7233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved