Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer niet kunnen afstellen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54382 - Brommer niet kunnen afstellen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFtW 29-1-2009 18:48 Print topicpost
Posts: 211
Hoi

het blijkt dat ik me brommer niet kan afstellen ik heb al nieuwe membraanplaatjes erin gezet.. kleinere sproeier nieuwe bougie schoonmaken van carb/luchtfilter maar zonder resultaat.

Afstelling toen
Derbi senda r2001
Sproeier 74
b8es bougie
14mm carb
16-71 twv.

Hoe het begon.
Toen het begon was ik ong net klaar met het inrijden van mijn nieuwe cillinder DR50. Deze heb ik na mijn doen goed ingereden ( 500km ). Dus ik een eindje rijden met een vriend van me, en we reden ong 60+ en opeens ging me brommer snelheid minderen en begon hevig te stotteren. ik kon niet sneller als een fiets op dat moment. Dus ik de brommer laten afkoelen en later weer proberen, wat dus geen nut had. Later had ik wel een manier gevonden om weer in de powerband te komen door middel van een klein beetje gas terug nemen. Maar later werdt ook dit steeds minder. Totdat ik op een dag me bougie verandere van 74 naar 72 . dit ging iets beter maar nog steeds gestotter. Dus heb ik maar 70 geprobeerd. Dit ging op die dag redelijk goed, maar ook dit ging steeds slechter. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen om dit probleem op te lossen.

Wat ik heb veranderd.
-Membraanplaatjes
-Bougie BR8ES
-Nieuw spruitstuk rubber ( omdat er scheuren in oude zat )
-Luchtfilter schoongemaakt / carb uit elkaar gehad en schoon gemaakt.

Ik denk ook niet dat het me CDI is of wat dan ook. want hij zoog een keer valse lucht aan ( omdat ik het spruitstuk rubber er verkeerd op had ) en toen maakte die wel veel toeren zonder gestotter. Ohja en de DR50 cillinder heb ik er al een keer afgehaald om te kijken of die nog goed was. Hoonsporen waren niet meer te zien maar ook geen krassen of iets dergelijks in de cillinderwand of zuiger.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? of waar ik het probleem kan vinden?

alvast bedankt.

ps. hopelijk kunnen jullie mijn verhaal een beetje snappen
 

bulteman 29-1-2009 18:50 Print reply

Posts: 1956
grotere sproeier, als hij minder dan volgas beter loopt dan volgas, dan krijgt hij te weinig

probeer een 78 bijvoorbeeld
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
DerbiFtW 29-1-2009 18:52 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
grotere sproeier, als hij minder dan volgas beter loopt dan volgas, dan krijgt hij te weinig

probeer een 78 bijvoorbeeld



Oke zal dit in het weekend even proberen heb toevallig nog een sproeier setje van 74t/m78 bij het spruitstuk rubber besteld.
 
Henk-88 29-1-2009 18:54 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
grotere sproeier, als hij minder dan volgas beter loopt dan volgas, dan krijgt hij te weinig



Of was het andersom?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 29-1-2009 18:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
grotere sproeier, als hij minder dan volgas beter loopt dan volgas, dan krijgt hij te weinig

probeer een 78 bijvoorbeeld

of te veel beetje afhankelijk van het geluid wat 'ie maakt. maar meestal toch echt te veel .
Verhip, Henk was me net voor. en maar klagen over zijn leeftijd Maar sneller dan mij is 'ie wel

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2009 om 18:54 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Error1991 29-1-2009 18:55 Print reply

Posts: 939
heb je hem in die 500 km ook steeds een beetje meer opengetrokken of heb je 500 km lang 40 gereden en hem daarna ineens opengetrokken?
 
DerbiFtW 29-1-2009 18:56 Print reply
Posts: 211
mmh hij maakt ook een stotterend geluid in z'n vrij mischien kunne jullie hier iets mee?

ohja wat ik was vergeten

als ik een tijdje hoge toeren heb gereden dan stottert die aanzienlijk minder. ik weet niet of jullie wat met deze informatie kunnen maar toch zeg ik het even
 
Derbi-Olaf 29-1-2009 18:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
mmh hij maakt ook een stotterend geluid in z'n vrij mischien kunne jullie hier iets mee?

ohja wat ik was vergeten

als ik een tijdje hoge toeren heb gereden dan stottert die aanzienlijk minder. ik weet niet of jullie wat met deze informatie kunnen maar toch zeg ik het even

Het zegt niet alles, maar misschien is hier een handige indicatie toch wel de bougie.
het klinkt alsof 'ie wat te rijk staat nog steeds. wat is je bougiekleur?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Saknet 29-1-2009 19:01 Print reply

Posts: 10355
Start hem eens zonder luchtfilter en geef ees 1x gas om te kijken of ie nog sputtert zoals daarvoor.. (wel eerst ff wat warm laten draaien en ook niet volgas doen).

Als het filter goed is loopt ie met het filter hetzelfde als zonder.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2009 om 19:03 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DerbiFtW 29-1-2009 19:02 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Het zegt niet alles, maar misschien is hier een handige indicatie toch wel de bougie.
het klinkt alsof 'ie wat te rijk staat nog steeds. wat is je bougiekleur?


hij was met een BR6ES ( had die er toen ff in om te testen of het aan de bougie lag ) licht bruin, zeg maar koffie met teveel melk. morgen zal ik even kijken welke kleur ik heb met de nieuwe bougie aangezien het nu donker is en ik geen achterlicht heb

ik kan wel de kleur vertellen met de standaard ontgrensde uitlaat. hier was die zwart. maarjah die metrakit is toch anders dus dat zegt ook niet al te veel.

@ Saknet morgen zal ik ff alle suggesties uitvoeren aangezien ik momenteel aan het leren ben voor school

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 29-1-2009 om 19:03 uur.
 
bulteman 29-1-2009 19:05 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]


hij was met een BR6ES ( had die er toen ff in om te testen of het aan de bougie lag ) licht bruin, zeg maar koffie met teveel melk. morgen zal ik even kijken welke kleur ik heb met de nieuwe bougie aangezien het nu donker is en ik geen achterlicht heb

ik kan wel de kleur vertellen met de standaard ontgrensde uitlaat. hier was die zwart. maarjah die metrakit is toch anders dus dat zegt ook niet al te veel.

@ Saknet morgen zal ik ff alle suggesties uitvoeren aangezien ik momenteel aan het leren ben voor school

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 29-1-2009 om 19:03 uur.


gaat de brommer niet voor dan

maar probeer zowieso effe een 78, kun je kijken of het beter of slechter word, en aan de hand daarvan gaan afstellen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
DerbiFtW 29-1-2009 19:07 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


gaat de brommer niet voor dan

maar probeer zowieso effe een 78, kun je kijken of het beter of slechter word, en aan de hand daarvan gaan afstellen


Ja dacht ik zelf ook al aan. Heb je nog tips om dat snel te kunnen doen bij een derbi? aangezien ik de vorige keren bij het sproeier verwisselen toch een aardige tijd bezig was.

ook is het een klote karwei bij mij om het spruitstuk rubber er goed op te doen. lijk net of die NET lang genoeg is. Is er trouwens een manier om mijn carburateur meer navoren te kunnen schuifen zodat het beter past?
 
bulteman 29-1-2009 19:09 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]


Ja dacht ik zelf ook al aan. Heb je nog tips om dat snel te kunnen doen bij een derbi? aangezien ik de vorige keren bij het sproeier verwisselen toch een aardige tijd bezig was.

ook is het een klote karwei bij mij om het spruitstuk rubber er goed op te doen. lijk net of die NET lang genoeg is. Is er trouwens een manier om mijn carburateur meer navoren te kunnen schuifen zodat het beter past?


je kunt met een lange schroevendraaier vanaf de onderkant van de brommer de schroefjes los draaien, zonder dat je de carb er af moet halen
snap je dit niet, dan inboxx maar ofzo
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
DerbiFtW 29-1-2009 19:11 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


je kunt met een lange schroevendraaier vanaf de onderkant van de brommer de schroefjes los draaien, zonder dat je de carb er af moet halen
snap je dit niet, dan inboxx maar ofzo



nee snap het wel :P zo deed ik dat ook ongeveer alleen was ik toen nog een beetje klunsig met sleutellen

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 29-1-2009 om 19:11 uur.
 
bulteman 29-1-2009 19:12 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]



nee snap het wel :P zo deed ik dat ook ongeveer alleen was ik toen nog een beetje klunsig met sleutellen

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 29-1-2009 om 19:11 uur.


eventueel je carb iets naar boven buigen, maar zo gaat het toch egt het snelste en makkelijkste, succ6
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
DerbiFtW 29-1-2009 19:13 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


eventueel je carb iets naar boven buigen, maar zo gaat het toch egt het snelste en makkelijkste, succ6



Bedankt is er trouwens nog een manier om me carberateur naar voren te schuiven? het lijkt wel alsof andere derbi's op mijn school de carb wat dichterbij het spruitstuk hebben.


wat mischien ook belangrijk is, is dat mijn brommer een soort van 2 powerbanden heeft. 1 na het gestotter en 1tje in de hele hoge toeren.
dit betekent dat ik dus super/redelijk lang moet doortrekken om een beetje fatsoenlijk vooruit te komen.
ohja TWV nu is 13-50 volgens mij is dit te zwaar (of het licht aan de afstelling) want ik kom meestal niet door/in de 5e versnelling tenzij het windstil is.

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 29-1-2009 om 19:38 uur.
 

Dit topic is 1512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved