Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - met snelle uitlaat afentoe dip..zonder niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54370 - met snelle uitlaat afentoe dip..zon...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxrijder 28-1-2009 21:04 Print topicpost
Posts: 338
vriend van mij heeft een peugeot jetforce(geen injectie..)zit zelfde blok als peugeot speefight 2 op.. dacht ik


maar nou heeft hij snelle uitlaat gekocht. de goede rollers erin gedaan. sproeier zit ook redelijk in de buurt(krijgt wel iets te weinig)

als hij nou aanrijdt rijdt hij door naar de 80-85

maar als hij nou aanrijdt en voor de bocht ff het gas loslaat en dan weer oppakt.heeft hij veel minder toeren opeens.en haalt net de 65km

vind het maar raar.toen heeft hij tijdje standaard uitlaat op gehad.en toen had hij dat niet(ontgrenst) reed 70km ongeveer.



ik vind het zelf maar raar.
de uitlaat is een chrome doppler
 

mtx freak 28-1-2009 21:05 Print reply

Posts: 2711
eerst goed afstelllen, dan terug komen, wedden dat die dip ineens weg is dan
 
Banaan 28-1-2009 21:05 Print reply

Posts: 5725
afstellen ja
 
Markjo 28-1-2009 21:05 Print reply

Posts: 1061
zwaardere drukveer, daarna weer afstellen met rollen.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
mtx-motard 28-1-2009 21:06 Print reply

Posts: 14947
beter te grote sproeier als te klein
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
DRDLimited 28-1-2009 21:14 Print reply

Posts: 2136
afstellen --) carb --) lucht/stat. schroef --) sproeier
 
Niek de Wildt 28-1-2009 21:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
zwaardere drukveer, daarna weer afstellen met rollen.


Het enigste correcte antwoord. (uiteraard moet je er ook zsm de juiste sproeier in doen)

Als je geen nieuwe drukveer wilt kopen kun je ook een paar ringen achter de originele doen.
 
grasmaaier89 28-1-2009 21:38 Print reply

Posts: 14412
grotere sproeier erin rammen en je kan weer normaal rijden.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
derbi-dude 29-1-2009 19:05 Print reply
Posts: 163
bs ori drukveer is gewoon goed voor deze setup hoor,

ten eerste heeft een jetforce niet het zelfde blok al speedfight,
speedfight is vertikaal, jetforce en ludix is horizontaal.

je rollen zijn te zwaar (zoals meestal met mee geleverde rollen,
doe ongeveer een grammetje lichter, kijk waar die het best mee loopt.

bijv nu heb je 6,5 grm zoek dan rond de 5,5 gr,
 
Markjo 29-1-2009 19:20 Print reply

Posts: 1061
dl

bij dit soort afstelproblemen is 't 90% de drukveer.

dit komt meen ik doordat de drukveer niet sterk genoeg is om de rollen terug op hun plek te drukken, doordat de brommer (de bocht uit) al aardig op toeren is = dus grotere centrifugaal kracht.


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 29-1-2009 19:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dl

bij dit soort afstelproblemen is 't 90% de drukveer.

dit komt meen ik doordat de drukveer niet sterk genoeg is om de rollen terug op hun plek te drukken, doordat de brommer (de bocht uit) al aardig op toeren is = dus grotere centrifugaal kracht.




Nou als de vario al op ze grootst is (poulies naar elkaar toe) dan is de koppeling poulie op ze kleinst getrokken (poulies van elkaar af) en als je weer vaart mindert moet de vario weer kleiner worden (lichter vertand zegmaar, want kleiner voor"tandwiel" en groter achter"tandwiel" en om dat te verkrijgen "duwt" de drukveer koppelingpoulies dus naar elkaar toe (wordt groter) en aangezien de snaar niet van lengte veranderd, moet de variopoulie dus kleiner worden.
 
Markjo 29-1-2009 20:01 Print reply

Posts: 1061
was dat een vraag of een antwoord?

maar die duw kracht is op dat moment dus niet groot genoeg, dat is meestal de drukveer, maar ook een enkele keer oud vet op de glijbus van de vario of oud vet in de vario, waardoor de rollen of vario blijven plakken.

maar dan doet ie dat ook met optrekken
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
mtxrijder 29-1-2009 22:25 Print reply
Posts: 338
eerst zaten er de oude rollen in.(toen had hij ook verwisseld van orgi uitlaat)

toen heeft hij de meegeleverde rollen erin gedaan..en toen was het nog steeds
 
Timx 29-1-2009 22:28 Print reply

Posts: 949
Ja, lichtere of zwaardere. Je moet neit zomaar wat doen !
 

Dit topic is 1329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved