Royal Club |
28-1-2009 18:16 |
Posts: 60390 |
buitenste kleppen openbuigen tot aan je carter
nadeel: verbruik
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
TECstar |
28-1-2009 18:17 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
buitenste kleppen openbuigen tot aan je carter
nadeel: verbruik
die dingen zijn fucking dik :P
moetje dat dan verwarmen en dan buigen oid?
en gaat hij ook sneller bij een malossi 70 als je een std membraan tuned?
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 18:18 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
ikkejw |
28-1-2009 18:18 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
nou khoorde wel eens iets over je membraan tunen oid
moest je de klepjes verder openzetten?
maar bedoelen ze dan de binnenste (dunste) klepjes die je dan een heel klein beetje naar buiten moet buigen
of de buitenste (dikke) klepjes?
en wat zijn de voor en nadelen hiervan?
mvg Thijs
zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
TECstar |
28-1-2009 18:20 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.
zou je die dikke er net zogoed gewoon af kenne halen, hoef je niet eens te slijpen lijkt me
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Royal Club |
28-1-2009 18:20 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
zou je die dikke er net zogoed gewoon af kenne halen, hoef je niet eens te slijpen lijkt me
draai je de klepjes kapot
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
TECstar |
28-1-2009 18:22 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
draai je de klepjes kapot
jah ok niet aan gedacht
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
en gaat hij ook sneller bij een malossi 70 als je een std membraan tuned?
of gaatie alleen meer verbruiken?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-1-2009 18:23 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.
en dan breken je kleppen af ja, die dingen zitten er niet voor niks
|
|
|
|
Sypie_Honda |
28-1-2009 18:26 |
Posts: 13830 |
boyesen kleppen hebben ook niet van die stops
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Royal Club |
28-1-2009 18:27 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
boyesen kleppen hebben ook niet van die stops
zijn die ook .3mm?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Sypie_Honda |
28-1-2009 18:33 |
Posts: 13830 |
weet ik niet zal wel verschillen per membraan, voor mijn CR 125 zullen ze wel iets dikker zijn als voor een MT5 oid.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2009 18:35 |
Posts: 9841 |
en mss ander materiaal.
die reedstops zitten er niet voor niets.
keiji, wat heeft het verbruik te maken met je membraan? wil je zeggen dat die dingen opeens 2x zover opengaan bij 2000 toeren ofzo waardoor er teveel (??) mengsel in je carter komt?
dat is het enige logische wat ik kan bedenken.
je vult je carter teveel en daardoor wordt het grootste deel van je mengsel direct door de uitlaat weer weggespoeld zonder te verbranden...dan gaat ie wel zuipen.
als dat níet zo is, dan zou het mengsel volledig verbranden en zou je meer power hebben correlerend met het verbruik wat omhoog gaat.
meer verbruik = meer power...als dat niet zo is doe je iets niet goed.
uiteindelijk buig je de reedstops om om je carter meer te vullen, als je daardoor je motor minder efficient maakt (of over het hele toerenbereik minder efficient maar efficienter in je powerband) dan zou ik toch eens heel hard gaan nadenken of die halve pk die je toch niet voelt wel de moeite waard is voor het hogere verbruik..
ik denk dat je liever membraan wil dat sneller de boel afsluit, en ook sneller opengaat...maar dat kan niet allebei
|
|
Too cool for school! |
|
-simon- |
28-1-2009 18:39 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en mss ander materiaal.
die reedstops zitten er niet voor niets.
keiji, wat heeft het verbruik te maken met je membraan? wil je zeggen dat die dingen opeens 2x zover opengaan bij 2000 toeren ofzo waardoor er teveel (??) mengsel in je carter komt?
dat is het enige logische wat ik kan bedenken.
je vult je carter teveel en daardoor wordt het grootste deel van je mengsel direct door de uitlaat weer weggespoeld zonder te verbranden...dan gaat ie wel zuipen.
als dat níet zo is, dan zou het mengsel volledig verbranden en zou je meer power hebben correlerend met het verbruik wat omhoog gaat.
meer verbruik = meer power...als dat niet zo is doe je iets niet goed.
uiteindelijk buig je de reedstops om om je carter meer te vullen, als je daardoor je motor minder efficient maakt (of over het hele toerenbereik minder efficient maar efficienter in je powerband) dan zou ik toch eens heel hard gaan nadenken of die halve pk die je toch niet voelt wel de moeite waard is voor het hogere verbruik..
ik denk dat je liever membraan wil dat sneller de boel afsluit, en ook sneller opengaat...maar dat kan niet allebei
dan zou je zoiets als op je voor op crossers volgens mij kunt kopen op je brommer maken.
dan heb je grote membraan plaatjes met een kleiner gat erin waar weer kleinere plaatjes voor zitten.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Derbi-Olaf |
28-1-2009 18:41 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
dan zou je zoiets als op je voor op crossers volgens mij kunt kopen op je brommer maken.
dan heb je grote membraan plaatjes met een kleiner gat erin waar weer kleinere plaatjes voor zitten.
Wat je bedoeld is dat bij die crosser wss het carter gewoon als reed-stop functioneerd?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-1-2009 om 18:41 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
28-1-2009 18:44 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Wat je bedoeld is dat bij die crosser wss het carter gewoon als reed-stop functioneerd?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-1-2009 om 18:41 uur.
nee. bedoel dit http://crew.scooter-...mbnail.boyesen53.JPG is mischien beetje onduidelijk.
maar eigenlijk heb je dus 2 kleppen op elkaar.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
johankreidlerman |
28-1-2009 20:02 |
Posts: 3693 |
niet de binnenste klepjes open , want dan heeft dat hele membraan geen nut meer
wat IK heb gedaan met mijn membraan is:
heb ik een AM6 of derbi (weet niet meer welke ,maar in ieder geval van 1 van die 2) malossi 4 kleps carbon membraan op gezet , even met de dremel bij gewerkt zodat het van af de carb tot aan de cilinder mooi glad is zonder hoekjes.
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|