Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan "tuning"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54364 - membraan "tuning"
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 28-1-2009 18:15 Print topicpost

Posts: 4664
nou khoorde wel eens iets over je membraan tunen oid

moest je de klepjes verder openzetten?

maar bedoelen ze dan de binnenste (dunste) klepjes die je dan een heel klein beetje naar buiten moet buigen
of de buitenste (dikke) klepjes?

en wat zijn de voor en nadelen hiervan?

mvg Thijs
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Royal Club 28-1-2009 18:16 Print reply

Posts: 60390
buitenste kleppen openbuigen tot aan je carter
nadeel: verbruik
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 28-1-2009 18:17 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
buitenste kleppen openbuigen tot aan je carter
nadeel: verbruik


die dingen zijn fucking dik :P
moetje dat dan verwarmen en dan buigen oid?

en gaat hij ook sneller bij een malossi 70 als je een std membraan tuned?

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 18:18 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
ikkejw 28-1-2009 18:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
nou khoorde wel eens iets over je membraan tunen oid

moest je de klepjes verder openzetten?

maar bedoelen ze dan de binnenste (dunste) klepjes die je dan een heel klein beetje naar buiten moet buigen
of de buitenste (dikke) klepjes?

en wat zijn de voor en nadelen hiervan?

mvg Thijs



zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
TECstar 28-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.


zou je die dikke er net zogoed gewoon af kenne halen, hoef je niet eens te slijpen lijkt me
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Royal Club 28-1-2009 18:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


zou je die dikke er net zogoed gewoon af kenne halen, hoef je niet eens te slijpen lijkt me

draai je de klepjes kapot
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 28-1-2009 18:22 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

draai je de klepjes kapot


jah ok niet aan gedacht

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
en gaat hij ook sneller bij een malossi 70 als je een std membraan tuned?



of gaatie alleen meer verbruiken?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-1-2009 18:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



zowiezo eerst carbon kleppen monteren, dan kun je de membraamstops (die dikke gebogen dingen) er gewoon afslijpen, en gaan ze altijd maximaal open.



en dan breken je kleppen af ja, die dingen zitten er niet voor niks
 
Sypie_Honda 28-1-2009 18:26 Print reply

Posts: 13830
boyesen kleppen hebben ook niet van die stops

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Royal Club 28-1-2009 18:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
boyesen kleppen hebben ook niet van die stops


zijn die ook .3mm?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sypie_Honda 28-1-2009 18:33 Print reply

Posts: 13830
weet ik niet zal wel verschillen per membraan, voor mijn CR 125 zullen ze wel iets dikker zijn als voor een MT5 oid.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 9841
en mss ander materiaal.

die reedstops zitten er niet voor niets.

keiji, wat heeft het verbruik te maken met je membraan? wil je zeggen dat die dingen opeens 2x zover opengaan bij 2000 toeren ofzo waardoor er teveel (??) mengsel in je carter komt?

dat is het enige logische wat ik kan bedenken.
je vult je carter teveel en daardoor wordt het grootste deel van je mengsel direct door de uitlaat weer weggespoeld zonder te verbranden...dan gaat ie wel zuipen.

als dat níet zo is, dan zou het mengsel volledig verbranden en zou je meer power hebben correlerend met het verbruik wat omhoog gaat.

meer verbruik = meer power...als dat niet zo is doe je iets niet goed.

uiteindelijk buig je de reedstops om om je carter meer te vullen, als je daardoor je motor minder efficient maakt (of over het hele toerenbereik minder efficient maar efficienter in je powerband) dan zou ik toch eens heel hard gaan nadenken of die halve pk die je toch niet voelt wel de moeite waard is voor het hogere verbruik..

ik denk dat je liever membraan wil dat sneller de boel afsluit, en ook sneller opengaat...maar dat kan niet allebei
 
Too cool for school!
-simon- 28-1-2009 18:39 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en mss ander materiaal.

die reedstops zitten er niet voor niets.

keiji, wat heeft het verbruik te maken met je membraan? wil je zeggen dat die dingen opeens 2x zover opengaan bij 2000 toeren ofzo waardoor er teveel (??) mengsel in je carter komt?

dat is het enige logische wat ik kan bedenken.
je vult je carter teveel en daardoor wordt het grootste deel van je mengsel direct door de uitlaat weer weggespoeld zonder te verbranden...dan gaat ie wel zuipen.

als dat níet zo is, dan zou het mengsel volledig verbranden en zou je meer power hebben correlerend met het verbruik wat omhoog gaat.

meer verbruik = meer power...als dat niet zo is doe je iets niet goed.

uiteindelijk buig je de reedstops om om je carter meer te vullen, als je daardoor je motor minder efficient maakt (of over het hele toerenbereik minder efficient maar efficienter in je powerband) dan zou ik toch eens heel hard gaan nadenken of die halve pk die je toch niet voelt wel de moeite waard is voor het hogere verbruik..

ik denk dat je liever membraan wil dat sneller de boel afsluit, en ook sneller opengaat...maar dat kan niet allebei


dan zou je zoiets als op je voor op crossers volgens mij kunt kopen op je brommer maken.
dan heb je grote membraan plaatjes met een kleiner gat erin waar weer kleinere plaatjes voor zitten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 28-1-2009 18:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dan zou je zoiets als op je voor op crossers volgens mij kunt kopen op je brommer maken.
dan heb je grote membraan plaatjes met een kleiner gat erin waar weer kleinere plaatjes voor zitten.

Wat je bedoeld is dat bij die crosser wss het carter gewoon als reed-stop functioneerd?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-1-2009 om 18:41 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 28-1-2009 18:44 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Wat je bedoeld is dat bij die crosser wss het carter gewoon als reed-stop functioneerd?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-1-2009 om 18:41 uur.


nee. bedoel dit http://crew.scooter-...mbnail.boyesen53.JPG is mischien beetje onduidelijk.

maar eigenlijk heb je dus 2 kleppen op elkaar.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
johankreidlerman 28-1-2009 20:02 Print reply

Posts: 3693
niet de binnenste klepjes open , want dan heeft dat hele membraan geen nut meer

wat IK heb gedaan met mijn membraan is:

heb ik een AM6 of derbi (weet niet meer welke ,maar in ieder geval van 1 van die 2) malossi 4 kleps carbon membraan op gezet , even met de dremel bij gewerkt zodat het van af de carb tot aan de cilinder mooi glad is zonder hoekjes.
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

Dit topic is 7128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved