Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - LC mb maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54347 - LC mb maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 27-1-2009 22:46 Print topicpost

Posts: 4664
nou ik ga dus over paar dagen een mb kopen van me neef met een niet al te best mt blok eronder

keb hier nog een goed nsr blok liggen dat ik er onder wil leggen

nu paar vraagjes, want ik ben niet zown held in pas maken

het blok past direct is me vertelt, maar er moet natuurlijk ook een radiateur bij
onder de mb ligt een blokbeugel, dus het vastmaken opzich is niet het probleem
maar welke kan ik nu beter nemen, een mtx of een nsr radiateur
ook missen mn leidingen, en ik zie wel eens tuinslangen gebruikt worden, is elke hiervoor geschikt?

verder moet ik dus na lekker wat navragen dus een gat in mn cillinder dichtlassen (malossi 70)
het gat dat dicht moet zit niet in de wand, maar in een kvs reservoir. Kan ik dat alleen gietijzer elektroden lassen of kan het ook anders gelast worden (ken niemand die gietijzer elektroden ken lasse :P)
ik denk van wel want malossi is tog alleen gietijzeren wand?

mn membraam is klein btj geroest...nou niet egt roest, maart metaal is niet meer glad zegmaar
hoe kank die het best een btj restaureren of is dat niet egt nodig?

spruitstuk dak heb liggen is 20mm
carb is 21mm.... maakt tog niks/amper uit?

ook zit er een ori nsr cilinder kop op de 70cc malossi.. heeft dat veel invloed?

mvg Thijs

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 27-1-2009 om 23:23 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Thijsje 28-1-2009 0:07 Print reply

Posts: 1687
hai thijs

om te beginnen past nsr blok niet direct in mb frame, is mij weer verteld..
zou persoonlijk voor het gangbaarste radiateur gaan.. de kleinste en fijnste bevestigingmogelijk heden.

tuinslangen lijkt mij persoonlijk ongeschikt.. maar dat moet je zelf maar uitpuzelen.. als de slangen maar goed passen icm slangklemmen..

waarom moet je cil lassen?
is het veel, omdat als je veel last (=veeeeeel warme= weer krimp, dus kromtrekken)
gietijzer is best te lassen met gietijzeren wand..
maar wss wil het ook wel tiglassen, met bijvoegingsmateriaal van gietijzer,, (als dat bestaat )

membraam schuren met schuurpapiertje..

20mm spruitstuk kun je zo wat groter frezen met dremeltje ofzo ja...
maar opzich maakt het niet uit, alleen heb je het effect van 20mm carb..
kzou persoonlijk gewoon ff halfe milimeter erafhalen, in het rond..

wel wat gelezen over cnc cilinderkop, met losse binnenkop... koelt beter ofzo.

denk dat zo'n malossie wel erg warm word.. maarja dat weet ik allemaal ook niet.. LC is nog vrij onbekend voor mij... (nog)




mb is allemaal wel wat minder als nsr he.. hou daar rekening mee.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TECstar 28-1-2009 10:45 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
hai thijs

om te beginnen past nsr blok niet direct in mb frame, is mij weer verteld..
zou persoonlijk voor het gangbaarste radiateur gaan.. de kleinste en fijnste bevestigingmogelijk heden.


t blok past dacht ik gewoon omdat honda altijd zelfde ophangingspunten gebruikt?

Quote:

tuinslangen lijkt mij persoonlijk ongeschikt.. maar dat moet je zelf maar uitpuzelen.. als de slangen maar goed passen icm slangklemmen..

waarom moet je cil lassen?
is het veel, omdat als je veel last (=veeeeeel warme= weer krimp, dus kromtrekken)
gietijzer is best te lassen met gietijzeren wand..
maar wss wil het ook wel tiglassen, met bijvoegingsmateriaal van gietijzer,, (als dat bestaat )


nou tis een gat van 3mm, daar zou diegene dan iets indoen en dat vastlassen ofzo

Quote:

wel wat gelezen over cnc cilinderkop, met losse binnenkop... koelt beter ofzo.

denk dat zo'n malossie wel erg warm word.. maarja dat weet ik allemaal ook niet.. LC is nog vrij onbekend voor mij... (nog)


tjah hij reed op mn nsr ook met deze kop (en gewoon goed) dus kdacht zelf dattet niet nodig was, vroeg et meer voor zekerheid :P



Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 10:46 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Leen 28-1-2009 10:47 Print reply

Posts: 26877
koelwaterslang kan je gewoon per meter kopen bij de automaterialenzaak.

ff meten welke diameter je moet hebben, en gaan!

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 28-1-2009 om 10:47 uur.
 
Frysk 28-1-2009 11:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

t blok past dacht ik gewoon omdat honda altijd zelfde ophangingspunten gebruikt?

[...]

nou tis een gat van 3mm, daar zou diegene dan iets indoen en dat vastlassen ofzo

[...]

tjah hij reed op mn nsr ook met deze kop (en gewoon goed) dus kdacht zelf dattet niet nodig was, vroeg et meer voor zekerheid :P



Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 10:46 uur.



blok past niet
ophangpunten komen niet overeen
onderste ophangpunt wel maar dan zit het blok ver naar voren

 
giggitybyte
Tombrom 28-1-2009 12:08 Print reply

Posts: 15925
voor hoe blok ophangen moet je ff naar de mt van bsts of lingetuning kijken.

en kvs slangen koop je bij dijkman per meter voor weinig dus dat zal ik ook maar niet gaan beunen
 
TECstar 28-1-2009 13:38 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
voor hoe blok ophangen moet je ff naar de mt van bsts of lingetuning kijken.

en kvs slangen koop je bij dijkman per meter voor weinig dus dat zal ik ook maar niet gaan beunen


oh dan koop ik iig wel kvs slangen :P
wist niet dat ze van die universele slangen verkochten per meter

enk zal ff kijke bij bsts
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 28-1-2009 13:44 Print reply

Posts: 4664
ok ik zie DAT ze hem passend hebben.... maark heb nu dus geen idee HOE ik hem passend moet krijgen !

dus als iemand een soort faq of tutorial van internet heeft (heb nog niet heel goed gezocht ivm tijd ) wil je em dan ff posten?


(wat is trouwens makkelijker, een nsrblok onder een mt5 of onder een mb5 of is er geen verschil?)

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 13:46 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Tombrom 28-1-2009 13:56 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ok ik zie DAT ze hem passend hebben.... maark heb nu dus geen idee HOE ik hem passend moet krijgen !

dus als iemand een soort faq of tutorial van internet heeft (heb nog niet heel goed gezocht ivm tijd ) wil je em dan ff posten?


(wat is trouwens makkelijker, een nsrblok onder een mt5 of onder een mb5 of is er geen verschil?)

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-1-2009 om 13:46 uur.


maakt niet uit zelfde frame,'

tis simpel je hebt een as door de ori ophangin en dan gewoon 2 plaatjes die naar vore wijzen en daar komt de nsr blok ophanging tusse
 
kenny77 28-1-2009 14:02 Print reply

Posts: 29286
Er zal geen FAQ van zijn, omdat het nog relatief weinig is gemaakt.
Je kan in BSTS zijn project kijken, en van linge tuning zijn mt5, staat ook nog op andere sites met meer foto's (weet zo niet meer welke allemaal).
Ik heb hier ook nog eens een keer een andere mb met mbx80 blok voorbij zien komen in een gallery, en de mb's met 125 suzuki cross blok, waar ze staan heb ik geen idee.
Maar ik denk dat je daar ook veel uit kunt halen.

Onder mt of mb, maakt niks uit.

Maar als er moet zeker wat worden aangepast, gelast, nieuwe platen worden gemaakt enz, lijkt me zo.
Gewoon als je de mb hebt en het blok, kijken hoe het moet komen en dan kijken wat er aangepast moet worden.
 
Joel_koningslust 28-1-2009 14:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Er zal geen FAQ van zijn, omdat het nog relatief weinig is gemaakt.
Je kan in BSTS zijn project kijken, en van linge tuning zijn mt5, staat ook nog op andere sites met meer foto's (weet zo niet meer welke allemaal).
Ik heb hier ook nog eens een keer een andere mb met mbx80 blok voorbij zien komen in een gallery, en de mb's met 125 suzuki cross blok, waar ze staan heb ik geen idee.
Maar ik denk dat je daar ook veel uit kunt halen.

Onder mt of mb, maakt niks uit.

Maar als er moet zeker wat worden aangepast, gelast, nieuwe platen worden gemaakt enz, lijkt me zo.
Gewoon als je de mb hebt en het blok, kijken hoe het moet komen en dan kijken wat er aangepast moet worden.



op bromsprintforum stond een een faq voor nsr blok in mt frame. maar dat forum is tegenwoordig hardstikke dood
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 28-1-2009 14:04 Print reply

Posts: 29286
Nooit gezien daar
Is best jammer stonden ook leuke projecten en info op.
 

Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved