Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #54346 - Iets doorgebrand?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2400 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jimbob |
27-1-2009 21:58 |
Posts: 635 |
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje, ik reed laatst met mn TSX van school naar huis, ongeveer een kilometer van huis merkte ik dat ie niet helemaal goed oppakte als ik omhoog schakelde, even later kneep ik de koppeling in om 2 versnellingen terug te schakelen voor een bocht en toen viel ie uit.
Dus ik even kijken, is het boutje van mn spanningsregelaar eruit getrild, dus toen maar naar huis gelopen, thuis een nieuwe erin gedaan maar hij doet het niet.
Toen ik het boutje er net in had gedraaid starte ie gewoon mooi, maar na eventjes lopen begon ie te knallen bij 6000 toeren, daarna moest ik m aanhouden door de hele tijd met het gas te spelen en daarna viel ie helemaal uit.
Daarna nog een keer gestart, hetzelfde alleen begon ie nu sneller met knallen en stotteren, en nu gaat ie helemaal niet meer aan.
Ik vroeg me dus af of er iets doorgebrand kan zijn doordat de spanningsregelaar los heeft gehangen (en ook een ander kabeltje dat daar blijkbaar massa maakt).
Aan de buitenkant van de CDI/Bobine en de spanningsregelaar is niks te zien en de weerstanden zijn allebei nog goed, iemand een ideetje?
MvG,
Jim
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-1-2009 22:07 |
Posts: 9841 |
wie weet hoef je het probleem niet eens binnen het elektrische circuit te zoeken.
Het kan ook toeval zijn dat je spanningsregelaar zn boutje verloor, maar dat ie kut liep omdat er iets met je carb is.
wat doet je vonk?
|
|
Too cool for school! |
|
jimbob |
27-1-2009 22:11 |
Posts: 635 |
Ja dat is natuurlijk waar, maar het kwam echt direct met dit, en hij reed ook perfect totdat het boutje losging.
Hij vonkt heel erg mooi, felblauw en ook als ik rustig kick.
Ik heb echter geleerd dat knallen meestal een probleem met de ontsteking is, vandaar dat ik het daar zocht.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-1-2009 22:15 |
Posts: 9841 |
als de vonk zelf goed is zou het je timing zijn, áls je ontsteking het probleem is.
maar zodra het boutje eruitviel reed ie niet goed meer, en je kwam er pas thuis achter dat het boutje eruit was?
euhh...
lijkt me stug dat de spanningsregelaar iets door kan laten fikken..heeft dat ding geen eigen massa (ow dat zit op het boutje bij tsx he?)
|
|
Too cool for school! |
|
flip_nsr_80cc |
27-1-2009 22:17 |
Posts: 597 |
niet starte kan oowk rote zuiger/ veren zijn
majah kanlle is echt een ontstekingsprobleem of een overdosis benzine majah dat gaat niet van 1 op andere moment
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
jimbob |
27-1-2009 22:23 |
Posts: 635 |
Ik zal nog wel even naar het ontstekingstijdstip kijken dan.
Ik weet niet precies wanneer ie begon met niet meer goed lopen, maar toen ik mn koppeling inkneep viel ie dood, en toen heb ik meteen naar de brommer gekeken en gezien dat het boutje eruit was, en toen ben ik naar huis gelopen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die laatste vraag, maar er zit daar een boutje dat door de spanningsregelaar en een rood draadje heengaat en dan het frame ingaat.
Hij maakt daar ook massa met het frame.
|
|
|
|
riccardot |
27-1-2009 22:40 |
Posts: 1096 |
Je spanningsregelaar heeft zover ik weet niks met je ontsteking te maken. Ik denk eerder dat ie gewoon verzopen is. Maak bougie en carb maar eens schoon.
|
|
|
|
jimbob |
27-1-2009 22:47 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Je spanningsregelaar heeft zover ik weet niks met je ontsteking te maken. Ik denk eerder dat ie gewoon verzopen is. Maak bougie en carb maar eens schoon.
Nee het leek mij ook vreemd dat het door de spanningsregelaar zou komen, maar ik dacht dat er misschien wel iets anders doorgebrand zou kunnen zijn doordat er plotseling zo'n hoge weerstand (geen verbinding) in de kabelboom zat, en er zat dus ook een kabeltje dat massa moet maken daar, en die was ook losgegaan.
Bougie heb ik al schoongemaakt en verzopen zal ie ook niet meer zijn na een tijdje kicken zonder bougie erin (om te kijken of ie vonkt).
Ik zal de carburateur er ook nog even afhalen en schoonmaken.
Ik vroeg me af of het misschien aan het membraan kon liggen, toen ik een tijdje geleden namelijk geen membraan in mn blok had zitten deed ie ook ongeveer zo (hoewel ie toen natuurlijk geen 6000 toeren kon maken, maar wel knallen).
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
27-1-2009 22:49 |
Posts: 10835 |
misschien wel iets simpels als een losgetrilde sproeier?
of slechte bougiedop icm vocht
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
riccardot |
27-1-2009 22:49 |
Posts: 1096 |
Tuurlijk kan dat, maar dan zou er een klep afgebroken moeten zijn en dan hoor je wel andere geluidjes denk ik. Maak eerst je carb maar eens schoon.
|
|
|
|
jimbob |
27-1-2009 22:52 |
Posts: 635 |
Sproeier zat er nog geen 3 dagen in en had ik goed aangedraaid (zegt natuurlijk niet dat ie niet losgetrild is overigens) en de bougiedop is een waterdichte van NGK dus slecht is ie niet, vochtig mss inderdaad wel.
Ik bedenk me net nog iets, doordat die spanningsregelaar het eerste was dat ik zag verdacht ik die meteen, maar misschien hing ie wel al een paar kilometer los en is er iets anders misgegaan, aangezien die spanningsregelaar eigenlijk niks met de ontsteking te maken heeft.
Bedankt voor de reacties so far.
Ik denk dat ik morgen wel even tijd kan vinden om de ontsteking te checken en de carburateur schoon te maken.
|
|
|
|
erwinko |
27-1-2009 23:04 |
Posts: 1012 |
maak je carburateur eens schoon
misschien zit er vuil in de vlotterbak wat de sproeier verstopt.
een te arm mengsel geeft knallen
een te rijk mengsel stotterd..
|
|
|
|
jimbob |
28-1-2009 16:35 |
Posts: 635 |
Net even de carburateur schoongemaakt, zat wat drab in het vlotterbakje en volgens mij ook wel wat zooi in de sproeier.
Ook meteen even benzinefiltertje ertussen gezet.
Toen weer in elkaar gegooid en hij deed het, maar niet goed.
Hij trok opzich wel redelijk maar niet zo goed als normaal, zn 5 trok ie niet, en in zn vrij haperde ie als je gas gaf en wilde ook niet zoveel toeren maken (in zn vrij dus).
Toen maar een klein stukje gaan rijden, na een kilometer ongeveer viel ie opeens uit, daarna ging ie met aanrennen steeds heel eventjes aan, gaf een paar slagen en daarna weer niks.
|
|
|
|
Henk-88 |
28-1-2009 16:42 |
Posts: 26703 |
Heb je je benzinekraantje ook ff schoongemaakt?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
NeonFreaky |
28-1-2009 17:46 |
Posts: 260 |
Dit probleem heb ik als mijn benzine helemaal op is,
Is je kraantje nog goed?
Geeft hij benzine
Een vriend van me had laatst een vergelijkbaar probleem met zijn ts en die heeft een andere bobine gemonteerd en toen deed hij het weer
|
|
Brommerforum: Wir Leben Brommers |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-1-2009 18:30 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Toen maar een klein stukje gaan rijden, na een kilometer ongeveer viel ie opeens uit, daarna ging ie met aanrennen steeds heel eventjes aan, gaf een paar slagen en daarna weer niks.
toen zou ik de vonk gecheckt hebben...
|
|
Too cool for school! |
|
Dit topic is 2400 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|