Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Powerfilter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54344 - Powerfilter.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-1-2009 17:34 Print reply

Posts: 13700
Doelloze discussie, beter komt eens iemand met argumenten.

Ik zeg dat die voor levensduur beter ietsje te rijk kan lopen. Voor prestaties kan die beter iets armer lopen. Hij krijgt meer lucht en dus betere verbranding.
 
Derbi-Olaf 29-1-2009 17:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Doelloze discussie, beter komt eens iemand met argumenten.

Ik zeg dat die voor levensduur beter ietsje te rijk kan lopen. Voor prestaties kan die beter iets armer lopen. Hij krijgt meer lucht en dus betere verbranding.

Heh, meen ik het nu maar of loopt 'ie optimaal als 'ie goed is afgesteld?
dat zou willen zeggen dat 'ie te arm slechter loopt, maar te rijk OOK!
Hij staat toch het best afgesteld op het moment dat het vermogen het grootst is?

(en dan niet voor de levensduur, hoewel je ook gewoon wat rijker kan smeren.)

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2009 om 17:40 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Saknet 29-1-2009 17:44 Print reply

Posts: 10355
rijker smeren deden ze vroeger toen de olie nog niet goed afgestemd was op motoren.. alchemisten nog teveel sliepen.

rijker smeren maakt je mengsel nog armer,
waardoor er minder peut je cilinder koelt

is ook niet altijd de beste keus dus.

verder sluit ik me bij 4-takt aan

het vermogens verschil tussen net te arm en net te rijk is iig te verwaarlozen, en bij net te arm heb je kans dat je na 2 minuten volgas de boel keihard warmloopt vastslaat etc.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-1-2009 17:48 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Heh, meen ik het nu maar of loopt 'ie optimaal als 'ie goed is afgesteld?
dat zou willen zeggen dat 'ie te arm slechter loopt, maar te rijk OOK!
Hij staat toch het best afgesteld op het moment dat het vermogen het grootst is?

(en dan niet voor de levensduur, hoewel je ook gewoon wat rijker kan smeren.)

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2009 om 17:40 uur.


Hoe rijker je smeert, hoe armer je mengsel wordt ?

Is maar net wat je doel is met afstellen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

rijker smeren maakt je mengsel nog armer,
waardoor er minder peut je cilinder koelt




Juist


Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-1-2009 om 17:50 uur.
 
DoDo-tomos 29-1-2009 17:52 Print reply

Posts: 1842
gewoon erop doen geeft een mooi tering geluid

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 29-1-2009 om 17:53 uur.
 
of vraag het niek de wildt
Derbi-Olaf 29-1-2009 17:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Hoe rijker je smeert, hoe armer je mengsel wordt ?

Is maar net wat je doel is met afstellen.


[...]


Juist


Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-1-2009 om 17:50 uur.

dat weet ik maar het is de olie die de wrijving vermindert, als er minder wrijving is , dan is er ook minder koeling nodig.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-1-2009 18:03 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat weet ik maar het is de olie die de wrijving vermindert, als er minder wrijving is , dan is er ook minder koeling nodig.


Voor goede prestaties smeer je anders ook niet veel meen ik ? Als je voor prestaties gaat moet het allemaal net wat schraler.
 
niek0s 30-1-2009 19:06 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
ik heb ook een rieju en ik heb gewoon een twin air elemant in me originele behuizig gedaan werkt prima en klinkt net wat mooier

ik heb wel een 2004 uitvoering met de filter onder het zadel

heb jij dat ook? of heb je een nieuwere?


ik heb 2007 model
 
niek0s 30-1-2009 19:12 Print reply
Posts: 28
Dus ik kan wel een powerfilter nemen, als ik maar de goede sproeier neem en hem niet vies laat worden. dit kan ik het beste doen door een soort van behuisinkje er om heen te bouwen??? :P
en twin air is dan de beste xD

bedankt ! voor jullie hulp
 
RS2Racer91 30-1-2009 19:50 Print reply

Posts: 1540
http://www.bromfiets...hp&parentid=3021

nr. 15 vervangen door een ander element van bijvoorbeeld twin air
 
Niek de Wildt 30-1-2009 20:56 Print reply
Posts: 7168
Starten 1 : 1-3
Stationair 1 : 8-10
lage toerentallen 1 : 10-13
Normale belasting 1 : 14-16
Zware belasting 1 : 12-14

Cijfers zijn delen brandstof op delen lucht.
 

Dit topic is 3754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved