Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-1-2009 17:34 |
Posts: 13700 |
Doelloze discussie, beter komt eens iemand met argumenten.
Ik zeg dat die voor levensduur beter ietsje te rijk kan lopen. Voor prestaties kan die beter iets armer lopen. Hij krijgt meer lucht en dus betere verbranding.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-1-2009 17:40 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Doelloze discussie, beter komt eens iemand met argumenten.
Ik zeg dat die voor levensduur beter ietsje te rijk kan lopen. Voor prestaties kan die beter iets armer lopen. Hij krijgt meer lucht en dus betere verbranding.
Heh, meen ik het nu maar of loopt 'ie optimaal als 'ie goed is afgesteld?
dat zou willen zeggen dat 'ie te arm slechter loopt, maar te rijk OOK!
Hij staat toch het best afgesteld op het moment dat het vermogen het grootst is?
(en dan niet voor de levensduur, hoewel je ook gewoon wat rijker kan smeren.)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2009 om 17:40 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Saknet |
29-1-2009 17:44 |
Posts: 10355 |
rijker smeren deden ze vroeger toen de olie nog niet goed afgestemd was op motoren.. alchemisten nog teveel sliepen.
rijker smeren maakt je mengsel nog armer,
waardoor er minder peut je cilinder koelt
is ook niet altijd de beste keus dus.
verder sluit ik me bij 4-takt aan
het vermogens verschil tussen net te arm en net te rijk is iig te verwaarlozen, en bij net te arm heb je kans dat je na 2 minuten volgas de boel keihard warmloopt vastslaat etc.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-1-2009 17:48 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Heh, meen ik het nu maar of loopt 'ie optimaal als 'ie goed is afgesteld?
dat zou willen zeggen dat 'ie te arm slechter loopt, maar te rijk OOK!
Hij staat toch het best afgesteld op het moment dat het vermogen het grootst is?
(en dan niet voor de levensduur, hoewel je ook gewoon wat rijker kan smeren.)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2009 om 17:40 uur.
Hoe rijker je smeert, hoe armer je mengsel wordt ?
Is maar net wat je doel is met afstellen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
rijker smeren maakt je mengsel nog armer,
waardoor er minder peut je cilinder koelt
Juist
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-1-2009 om 17:50 uur.
|
|
|
|
DoDo-tomos |
29-1-2009 17:52 |
Posts: 1842 |
gewoon erop doen geeft een mooi tering geluid
Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 29-1-2009 om 17:53 uur.
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
Derbi-Olaf |
29-1-2009 17:53 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Hoe rijker je smeert, hoe armer je mengsel wordt ?
Is maar net wat je doel is met afstellen.
[...]
Juist
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-1-2009 om 17:50 uur.
dat weet ik maar het is de olie die de wrijving vermindert, als er minder wrijving is , dan is er ook minder koeling nodig.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-1-2009 18:03 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
dat weet ik maar het is de olie die de wrijving vermindert, als er minder wrijving is , dan is er ook minder koeling nodig.
Voor goede prestaties smeer je anders ook niet veel meen ik ? Als je voor prestaties gaat moet het allemaal net wat schraler.
|
|
|
|
niek0s |
30-1-2009 19:06 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
ik heb ook een rieju en ik heb gewoon een twin air elemant in me originele behuizig gedaan werkt prima en klinkt net wat mooier
ik heb wel een 2004 uitvoering met de filter onder het zadel
heb jij dat ook? of heb je een nieuwere?
ik heb 2007 model
|
|
|
|
niek0s |
30-1-2009 19:12 |
Posts: 28 |
Dus ik kan wel een powerfilter nemen, als ik maar de goede sproeier neem en hem niet vies laat worden. dit kan ik het beste doen door een soort van behuisinkje er om heen te bouwen??? :P
en twin air is dan de beste xD
bedankt ! voor jullie hulp
|
|
|
|
RS2Racer91 |
30-1-2009 19:50 |
Posts: 1540 |
|
|
|
|
Niek de Wildt |
30-1-2009 20:56 |
Posts: 7168 |
Starten 1 : 1-3
Stationair 1 : 8-10
lage toerentallen 1 : 10-13
Normale belasting 1 : 14-16
Zware belasting 1 : 12-14
Cijfers zijn delen brandstof op delen lucht.
|
|
|
|