Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #54343 - afstelprobleem
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1310 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
spike76 |
27-1-2009 21:06 |
Posts: 183 |
dan moet je hem toch gewoon stationiar afstellen.
waarom ga je dan hoog in de toeren of doet hij dat daar ook ?
(gas en dan terugvallen)
|
|
|
|
Royal Club |
27-1-2009 21:07 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spike76
dan moet je hem toch gewoon stationiar afstellen.
waarom ga je dan hoog in de toeren of doet hij dat daar ook ?
(gas en dan terugvallen)
niet om het 1 of ander. maar als je niet weet waar je over praat. lees dan gewoon mee
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kennyibanez |
27-1-2009 21:09 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
met dit weer duurt het lang voor je blok warm is. als je een temperatuur meter heb ( dat je het kan zien stijgen) kan je proberen een klein stukje van je radiateur af te plakken met ducttape (wel netjes plakken) zodat het wat sneller beurt.
zal morgen effe langer stukje gaan rijden, en als hij warm is, waar moet ik dan op letten?
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Royal Club |
27-1-2009 21:10 |
Posts: 60390 |
alles.
ik kan als je wil ff een muur tekst geven wat ik voor het yamaha forum heb getikt m.b.t. afstellen :P
kan een paar wazige zinnen bevatten, maar ik was moe. paar keer lezen voor je aan het afstellen slaat..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mrgforce |
27-1-2009 21:11 |
Posts: 572 |
ik zou gewoon lekker stukie rijden! kijken wat de brommert doet en loopt ie dan beter kijken of je hem stationair beter kunt krijgen en anders wat Royal Club al zei daarna ff deo spuiten op je membraam kop voet enz.... dit allemaal uiteraard met een warmgereden blok.
|
|
|
|
kennyibanez |
27-1-2009 21:16 |
Posts: 529 |
wat doet die deo precies? als ik het erop spuit
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Royal Club |
27-1-2009 21:17 |
Posts: 60390 |
overigens moet ik opmerken dat ik geen afstel probleem kan bespeuren, het gebrek aan moeite om af te stellen is echter wél in overvloed aanwezig
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mrgforce |
27-1-2009 21:19 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
wat doet die deo precies? als ik het erop spuit
als je valse lucht hebt word dit dus je cilinder gezogen en omdat deo sneller verbrand gaat je blok meet toeren maken. dan weet je dat er wss een pakking o.i.d is uitgeknalt.
sinds wanneer heb je deze problemen? heb je aan je brom gesleuteld ?
|
|
|
|
Royal Club |
27-1-2009 21:20 |
Posts: 60390 |
ik denk dat we het hier vanavond bij moeten laten. kan kenny het voorgaande allemaal eerst ff uitproberen. anders doet hij alleen wat er als laatste genoemd word.
ik ga ff mn afstel tekst opsnorren
lees het eerst, het gaat in dit geval over een 24mm mikuni tm, maar de manier van afstellen is het zelfde voor elke andere carb. maten moet je ook even relatief nemen
ontstekings gebeuren even overslaan
Quote: was al bang dat mijn naam zou vallen...
hier een schema, zodat je kan zien waar je het moet zoeken, als je brommer raad doet op een bepaald toerental/gas handvat stand
laat je polini op 1.4mm voorontsteking staan, zoals in de handleiding staat. ga hier niet aan kutten, ik sta niet in voor de gevolgen.
goed, ik ga je nu vertellen hoe IK mijn brommer afstel, en zoals het altijd goed zal gaan.
ik ga dit maar 1keer neertikken, en ik verwacht ook dat je het eerst zelf gaat proberen.
goed je heb je brommer, sproeier 190mik zit erin.
kijk of je je brommer aan de praat krijgt.
probeer eerst je brommer stationair lopende te krijgen, mocht dit nou niet te doen zijn met de stationairschroef of luchtschroef, stel dan eerst vast wat de symptomen zijn;
verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. alleen willen lopen als je gas bijgeeft
je kan, voor voorlopig, je stationair gewoon ver indraaien
luchtschroef houden we aan op 2slagen uit.
goed. als het ook maar een beetje stationair wil lopen is het al goed
dan gaan we nu naar de hoofdsproeier
ten eerste is het wel de bedoeling dat je een heel assortiment aan sproeiers heb, dus niet 2 andere sproeiers hebben liggen maar gewoon 150 tot en met 300, ik noem maar wat
dan gaan we nu proberen te rijden.
ga niet gek doen door meteen volgas tegaan rijden ofzo, want dan zal je brommer in veel gevallen vastslaan of iets dergelijks, buiten dat om zal ik je ook keihard gaan uitlachen omdat het rete grappig is.
oke, verder met afstellen, zet je gasnaaldclip in het midden, en, in dit geval, sproeier 190
ga een rondje rijden, en luister naar wat je brommer doet, stottert ie heel hevig, valt ie makkelijk weg, etcetera.
je MAG in de powerband komen, maar zeker niet verder als de 4de versnelling tijdens de afstel periode.
oke, als het goed is heb je nu dus een rondje gereden, en ondervonden wat er aan de hand is.
de bedoeling voor nu is, om overal te rijk te hebben, dus overal stotteren, dan zit je in elk geval veilig voor warm/vastlopers
mocht je dus bovenin toeren, in zn 4 geen stotter waarnemen, monteer dan een grotere sproeier, tot dat deze een beetje gaat stotteren
laat de afstelling onder je powerband even voor wat het is, we focussen ons nu op bovenin.
als je gedaan heb wat hierboven staat, zou je brommer moeten stotteren bovenin, monteer, sproeiermaat voor sproeiermaat een kleinere sproeier
mocht je nou echt niet eens bovenin kunnen komen omdat het zo ernstig is, dan kan je bijvoorbeeld 5sproeiermaten kleiner gaan zitten.
wederom kijken of het nog te rijk loopt.
hiermee ga je aanklooien tot je brommer, als die warm gereden is uiteraard, net niet meer stottert bovenin, of echt net een beetje stottert.
volgende stap, alles voor je powerband afstellen
als het goed is, zou je gewoon voor de powerband last moeten hebben van stotteren, dit kan je o.a. stellen met je gasnaald stand, (deels ook met je hoofdsproeier, maar daar kom ik zo weer op)
als je je gasnaald clipje OMHOOG doet, ZAKT je naald, waardoor je een armer mengsel krijgt rond dat toerental, kwart gas tot 3/4 gas, zoals ook in het schema staat.
als je je naald laat zakken, is het verstandig om je luchtschroef ook iets in te draaien, omdat je minder mengsel heb, is er ook minder lucht nodig.
dit doe je tot je geen last meer heb van stotteren voor je powerband,
stel nou, je blijft maar last houden van stotteren, voor de powerband, en je naald staat al helemaal onderaan (clipje bovenaan dus) dan moet je een kleinere hoofdsproeier monteren. dit doe je wedereom sproeiermaat voor sproeiermaat
dit bedoelde ik dus dat je je 'midden toeren' afstelling ook kan beinvloeden met je hoofdsproeier
mocht je dan merken dat je bovenin weer last krijgt van te arm lopen, dan moet je opzoek naar een andere gasnaald, hiervoor verwijs ik door naar www.speed-parts.nl , moet je hun even mailen, je probleem voorleggen, en vragen of ze een andere naald voor je kunnen regelen. eventueel zou je dit ook kunnen doen bij een motorcross zaak.
en dan zijn we aangeland bij je stationair afstelling/ onderin afstelling
dit kan je stellen met stationair sproeier, en je stationairschroef
als je niet uit jezelf je stationair heb aangepast tijdens het afstellen, zal deze nogsteeds rete hoog lopen:P
draai je stationair schroef uit, en kijk of je brommer netjes blijft lopen.
, is dit niet het geval, dan zal het 9vd 10 keer het geval zijn dat ie even blijft lopen, en daarna uitvalt, dit duid meestal op een te kleine stationair sproeier, ook daarvoor verwijs ik je naar de jager, bestel, zo mogelijk een heel doosje. (kijk eerst welke maat sproeier er inzit!, deze zit meestal vlak naast je hoofdsproeier, en is lang en dun.)
ennuh, ja, eh, dat was het denk ik wel.
ik hoop dat je het begrepen heb, mocht ik ergens onduidelijk zijn quote dat stukje even, en zeg erbij wat je er niet aan begrijpt.
eventuele fouten voorbehouden, en ik ben NIET verantwoordelijk voor je eigen geklungel en of schade die daar op volgen.
aanvullingen zie ik ook wel graag
mocht je nou commentaar hebben op dit stuk, vind ik het best, maar onderbouw het dan.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-1-2009 om 21:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-1-2009 om 21:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-1-2009 om 21:28 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mrgforce |
27-1-2009 21:25 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik denk dat we het hier vanavond bij moeten laten. kan kenny het voorgaande allemaal eerst ff uitproberen. anders doet hij alleen wat er als laatste genoemd word.
ik ga ff mn afstel tekst opsnorren
idd. want zo binnen zitten achter je pc komt er ook geen verbetering!
Succes!
|
|
|
|
stephan777 |
27-1-2009 21:30 |
Posts: 7259 |
Nu we het toch over temperatuur hebben
Wat is de ideaal temperatuur als die warm is?(na het warm rijden dus)
En boven de hoeveel mag die niet komen?
|
|
|
|
Royal Club |
27-1-2009 21:30 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Nu we het toch over temperatuur hebben
Wat is de ideaal temperatuur als die warm is?(na het warm rijden dus)
En boven de hoeveel mag die niet komen?
std brommers tussen de 55 en 70 graden, boven de 90 gaat het de verkeerde kant op
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
stephan777 |
27-1-2009 21:47 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
std brommers tussen de 55 en 70 graden, boven de 90 gaat het de verkeerde kant op
thnx
|
|
|
|
Dit topic is 1310 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|