Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke 80cc's passen erop een mcx blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54329 - Welke 80cc's passen erop een mcx bl...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 17-3-2009 9:37 Print reply

Posts: 1914
waarom niet zo'n 80cc gilardoni cilinder?
met zo'n uitlaatje en carburateur wil het echt wel goed rijden..
misschien een idee om toch een iets grotere carburateur te nemen als je weer wat geld hebt.. dat trekt even iets beter op.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mtxrijder 17-3-2009 12:54 Print reply
Posts: 338
opmaat cross uitlaat..pasmaken.. niet heel veel werken..alleen de flens ff aanpassen..
 
Custers 17-3-2009 17:26 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
waarom niet zo'n 80cc gilardoni cilinder?
met zo'n uitlaatje en carburateur wil het echt wel goed rijden..
misschien een idee om toch een iets grotere carburateur te nemen als je weer wat geld hebt.. dat trekt even iets beter op.


ik heb nog nooit van een gilardoni cilinder gehoord.. en 125 athena of 110 malossi zijn de grootste cilinders die op dit blok passen een vriend van mij heeft een 24 keihin, die komt er misschien nog onder

@ mtxrijder, dat is idd een id
 
Ride like the wind.
Custers 18-3-2009 20:37 Print reply

Posts: 4747
Past een mbx kop op een mcx cilinder?

 
Ride like the wind.
kenny77 18-3-2009 20:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
Past een mbx kop op een mcx cilinder?



mbx is lc en mcx is ac.
 
Custers 18-3-2009 21:39 Print reply

Posts: 4747


past deze erop?

op moto import, staat dat dit een mbx kop is, maar zit er toch wel LC uit

en ik heb 125 Athena voor een mcx en die is LC

Dit bericht is gewijzigd door Custers op 18-3-2009 om 21:39 uur.
 
Ride like the wind.
De Schout 18-3-2009 21:41 Print reply
Posts: 5327
mbx hoort ook lc te zijn. en ja, die kop past op mbx, en ook op een lc mcx cilinder omdat dat gewoon een mbx cilinder is dan
 
tune tweak fiddle bang bummer
Frysk 18-3-2009 21:58 Print reply

Posts: 34930
om het ff simpel uit te leggen (wat al 20x gedaan is oid )

je hebt een MCX blok (AC)
Dat is hetzelfde blok als een MBX blok (LC)
Enige verschil is de kleur en de waterpomp/koppelings kap en de cilinder

kap + cilinder is gewoon uitwisselbaar, slag is hetzelfde en je versnellingsbak zit anders dan MBX (ivm MBX schakelpookje achterstevoren)


 
giggitybyte
mtx-motard 18-3-2009 22:59 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Er bestaat niet zoiets als een "MCX Blok" dat is namelijk gewoon een MBX blok zonder waterpomp en dan er zit ipv de originele mbx cilinder een luchtgekoelde variant op.

bestaat wel.

mcx is een type brommer van honda
of is een mtx-sh ac blok hetzelfde als een nsr blok? ja, er zijn onderdelen die gelijk zijn, en het spul is allemaal uitwisselbaar. maar dat maakt het niet gelijk. de bloknummers zal ook wel verschil in zitten.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Custers 19-3-2009 0:12 Print reply

Posts: 4747
Kijk eens aan nou begrijp ik het allemaal nou is het dus nog wachtten, op m'n kop en tandwielen en ketting en dan kan ik vooruit
 
Ride like the wind.
Custers 23-3-2009 15:22 Print reply

Posts: 4747
Is het normaal, dat bij m'n cilinder de spoelpoorten niet helemaal open zijn, omdat de zuiger ervoor zit?
 
Ride like the wind.
Custers 16-4-2009 10:33 Print reply

Posts: 4747
Zo, ik ben nu bezig met afstellen. Maar het lukt niet echt, ik ben vanaf sproeier 180 naar 135 gegaan en ik heb het gevoel, alsof deze nog steeds te groot is. De bougie slaat ook zwart uit. Maar ik had sproeier 135 ook, bij m'n originele 80.

Is dit normaal?

Setup:
Cilinder: 125 Athena
Uitlaat: 80 Gianelli
Carb: 20 mm mikuni
Filter: Twinair powerfilter
 
Ride like the wind.
grasmaaier89 16-4-2009 11:16 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
Zo, ik ben nu bezig met afstellen. Maar het lukt niet echt, ik ben vanaf sproeier 180 naar 135 gegaan en ik heb het gevoel, alsof deze nog steeds te groot is. De bougie slaat ook zwart uit. Maar ik had sproeier 135 ook, bij m'n originele 80.

Is dit normaal?

Setup:
Cilinder: 125 Athena
Uitlaat: 80 Gianelli
Carb: 20 mm mikuni
Filter: Twinair powerfilter



ik heb er een 130 in zitten bij mn 80cc.
dus ik denk dat je verkeerd smeert ofzo, anders weet ik t ook niet.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Custers 16-4-2009 11:22 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



ik heb er een 130 in zitten bij mn 80cc.
dus ik denk dat je verkeerd smeert ofzo, anders weet ik t ook niet.


Ik heb gewoon normaal gesmeerd, 1 op 40
 
Ride like the wind.
grasmaaier89 16-4-2009 11:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
[...]


Ik heb gewoon normaal gesmeerd, 1 op 40


verkeerde bougie zou ook kunnen.
Ik weet welke hittegraad je nodig hebt dan.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 5763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved