Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 475 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54328 - Cilinder Suzuki TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

El-Barto 27-1-2009 15:12 Print topicpost
Posts: 22
Hallo,

Ik had een vraagje met betrekking tot het aanschaffen van een nieuwe cilinder. Ik wil een aluminium cilinder, en ben 2 merken tegen gekomen. Airsal/Eurokit of Parmakit. Ik heb vroeger onder mijn Puch Maxi een Airsal gehad, en dat beviel mij erg goed, maar was benieuwd of iemand weet wat er beter/anders is aan een Parmakit...

Met vriendelijke groet,

Bart
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-1-2009 15:26 Print reply

Posts: 17929
je hebt malossi en eurokit als aluminium, zelfde cilinder, alleen verschil in afwerking.
 
PuchMaxiS72 27-1-2009 16:07 Print reply

Posts: 343
De parmakit (heb ik zelf) is volgensmij exact hetzelfde als de malossi.

Eurokit heeft een grotere uitlaatpoort. (vergeleken met de parmakit)

Parmakit/Malossi zijn beter afgewerkt, lopen mooier, hebben meer trekkracht over het gehele gebied.

Eurokit heeft in het powerband gebied wat meer kracht, die beukt hem tussen de 7 en 8.5k wel aardig door. Ik rij echter liever met een cillinder die overal oppakt. De Parmakit/Malossi hebben meer koppel en rijden fijner vind ik zelf.

Fijne cillinder.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 27-1-2009 om 16:09 uur.
 
TSX gereviseerd
El-Barto 27-1-2009 17:05 Print reply
Posts: 22
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??


 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-1-2009 17:07 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??





20 mikuni is kut, krijg je heel moeilijk afgesteld

en die past ook op tsx, als je maar een 2bout aansluiting hebt
 
BSTS 27-1-2009 17:08 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??




20 mm, erg fijn carburateurtje loopt prima
 
sprintjah
PuchMaxiS72 27-1-2009 18:24 Print reply

Posts: 343
Originele 20 mikuni's zijn hele betrouwbare, fijne carburateurs. Goed af te stellen. (mijne loopt er perfect mee)
 
TSX gereviseerd
El-Barto 27-1-2009 22:13 Print reply
Posts: 22
En waar kan ik een originele Mikuni 20 kopen/bestellen, en past daar dan het standaard filter op, of heb je nog betere prestatie's met een powerfilter?
 
Henk-88 27-1-2009 22:15 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Originele 20 mikuni's zijn hele betrouwbare, fijne carburateurs. Goed af te stellen. (mijne loopt er perfect mee)



Er zijn twee soorten 20mm Mikuni, welke bedoel je?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
El-Barto 27-1-2009 22:17 Print reply
Posts: 22
Degene die direct op mn cilinder geschroefd kan worden. Niet met een los spruitstuk o.i.d.
 
Henk-88 27-1-2009 22:18 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
Degene die direct op mn cilinder geschroefd kan worden. Niet met een los spruitstuk o.i.d.



Bedoel je dan die met externe sproeier ofnie?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
El-Barto 27-1-2009 22:22 Print reply
Posts: 22
Ik heb geen idee, wil gewoon degene hebben die het beste past, en het lekkerst rijd zegmaar. Weet niet precies wat voor verschil het maakt met een interne of externe sproeier??
 
Henk-88 27-1-2009 22:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
Ik heb geen idee, wil gewoon degene hebben die het beste past, en het lekkerst rijd zegmaar. Weet niet precies wat voor verschil het maakt met een interne of externe sproeier??



Nja die met interne sproeier schijnt niet goed af te stellen te zijn..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
El-Barto 27-1-2009 22:26 Print reply
Posts: 22
Dan bedoel ik denk ik die met externe sproeier...
 
Viertakt 27-1-2009 22:27 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Nja die met interne sproeier schijnt niet goed af te stellen te zijn..


Origineel had die een te dikke gasnaald oid, met een dunnere gasnaald zou hij beter af te stellen zijn.

Zal wel ff op zoek gaan naar de bron
 
Viertakt uber alles.
bulteman 27-1-2009 22:30 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Origineel had die een te dikke gasnaald oid, met een dunnere gasnaald zou hij beter af te stellen zijn.

Zal wel ff op zoek gaan naar de bron



klopt helemaal, zeggen er meerderen, en heb het zelf ook ondervonden
 
Als het regent in September, valt kerst in December.

Dit topic is 3287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved