Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #54328 - Cilinder Suzuki TSX
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3287 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
El-Barto |
27-1-2009 15:12 |
Posts: 22 |
Hallo,
Ik had een vraagje met betrekking tot het aanschaffen van een nieuwe cilinder. Ik wil een aluminium cilinder, en ben 2 merken tegen gekomen. Airsal/Eurokit of Parmakit. Ik heb vroeger onder mijn Puch Maxi een Airsal gehad, en dat beviel mij erg goed, maar was benieuwd of iemand weet wat er beter/anders is aan een Parmakit...
Met vriendelijke groet,
Bart
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-1-2009 15:26 |
Posts: 17929 |
je hebt malossi en eurokit als aluminium, zelfde cilinder, alleen verschil in afwerking.
|
|
|
|
PuchMaxiS72 |
27-1-2009 16:07 |
Posts: 343 |
De parmakit (heb ik zelf) is volgensmij exact hetzelfde als de malossi.
Eurokit heeft een grotere uitlaatpoort. (vergeleken met de parmakit)
Parmakit/Malossi zijn beter afgewerkt, lopen mooier, hebben meer trekkracht over het gehele gebied.
Eurokit heeft in het powerband gebied wat meer kracht, die beukt hem tussen de 7 en 8.5k wel aardig door. Ik rij echter liever met een cillinder die overal oppakt. De Parmakit/Malossi hebben meer koppel en rijden fijner vind ik zelf.
Fijne cillinder.
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 27-1-2009 om 16:09 uur.
|
|
TSX gereviseerd |
|
El-Barto |
27-1-2009 17:05 |
Posts: 22 |
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-1-2009 17:07 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??
20 mikuni is kut, krijg je heel moeilijk afgesteld
en die past ook op tsx, als je maar een 2bout aansluiting hebt
|
|
|
|
BSTS |
27-1-2009 17:08 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
okee, nouw bedankt voor de reactie's, denk dat het de Parmakit wordt dan, ik had echter nog een ander vraagje, bij mijn brommerboer had ik geïnformeerd naar een originele Mikuni 20mm maar die hadden ze alleen voor Honda MTX en Honda MT5 enzo, maar past die ook gewoon zonder aanpassingen op een suzuki tsx??
20 mm, erg fijn carburateurtje loopt prima
|
|
sprintjah |
|
PuchMaxiS72 |
27-1-2009 18:24 |
Posts: 343 |
Originele 20 mikuni's zijn hele betrouwbare, fijne carburateurs. Goed af te stellen. (mijne loopt er perfect mee)
|
|
TSX gereviseerd |
|
El-Barto |
27-1-2009 22:13 |
Posts: 22 |
En waar kan ik een originele Mikuni 20 kopen/bestellen, en past daar dan het standaard filter op, of heb je nog betere prestatie's met een powerfilter?
|
|
|
|
Henk-88 |
27-1-2009 22:15 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Originele 20 mikuni's zijn hele betrouwbare, fijne carburateurs. Goed af te stellen. (mijne loopt er perfect mee)
Er zijn twee soorten 20mm Mikuni, welke bedoel je?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
El-Barto |
27-1-2009 22:17 |
Posts: 22 |
Degene die direct op mn cilinder geschroefd kan worden. Niet met een los spruitstuk o.i.d.
|
|
|
|
Henk-88 |
27-1-2009 22:18 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
Degene die direct op mn cilinder geschroefd kan worden. Niet met een los spruitstuk o.i.d.
Bedoel je dan die met externe sproeier ofnie?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
El-Barto |
27-1-2009 22:22 |
Posts: 22 |
Ik heb geen idee, wil gewoon degene hebben die het beste past, en het lekkerst rijd zegmaar. Weet niet precies wat voor verschil het maakt met een interne of externe sproeier??
|
|
|
|
Henk-88 |
27-1-2009 22:24 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-Barto
Ik heb geen idee, wil gewoon degene hebben die het beste past, en het lekkerst rijd zegmaar. Weet niet precies wat voor verschil het maakt met een interne of externe sproeier??
Nja die met interne sproeier schijnt niet goed af te stellen te zijn..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
El-Barto |
27-1-2009 22:26 |
Posts: 22 |
Dan bedoel ik denk ik die met externe sproeier...
|
|
|
|
Viertakt |
27-1-2009 22:27 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Nja die met interne sproeier schijnt niet goed af te stellen te zijn..
Origineel had die een te dikke gasnaald oid, met een dunnere gasnaald zou hij beter af te stellen zijn.
Zal wel ff op zoek gaan naar de bron
|
|
Viertakt uber alles. |
|
bulteman |
27-1-2009 22:30 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Origineel had die een te dikke gasnaald oid, met een dunnere gasnaald zou hij beter af te stellen zijn.
Zal wel ff op zoek gaan naar de bron
klopt helemaal, zeggen er meerderen, en heb het zelf ook ondervonden
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
Dit topic is 3287 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|