Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 12 kleps membraan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54325 - 12 kleps membraan
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brat_MTX 27-1-2009 10:03 Print topicpost
Posts: 25
Ik zat laatst te denken wat nou het beste membraan is. Ik heb op internet gezocht en kwam erachter dat het beste membraan het V-force membraan is, het probleem is alleen dat die ยค200 kost. Toen kwam ik op het idee om een 12 kleps membraan te maken. 2x6 kleppen.

Ik heb in paint een proef ontwerp gemaakt, en ik zou graag willen weten of dit haalbaar is en welke problemen ik zou kunnen krijgen.

hier de link naar het ontwerp: http://www.mijnalbum.nl/Album=WRCE83BS

tips zijn altijd welkom
 

-wokkel- 27-1-2009 10:12 Print reply

Posts: 1129
ziet er wel tof uit maar hoe wil je dit gaan maken?
en kleine klepjes gaan sneller zweven dus je zal wel sterke kleppen moeten monteren
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-1-2009 10:12 Print reply

Posts: 17929
waarom niet 4 grote kleppen erin zetten? dan heb je minder dihctingsoppervlak en meer doorlaat
 
honda fryslan 27-1-2009 10:12 Print reply

Posts: 1914
ik weet niet of je denk dat je dit zelf kunt maken, maar als je dit wil laten maken ben je denk ik wel meer dan 200 euro kwijt en heb je grote kans dat de v-force beter is dan deze..
als je het zelf kunt maken kun je het proberen lijkt mij..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Brat_MTX 27-1-2009 10:27 Print reply
Posts: 25
ik weet nog niet hoe ik het precies ga maken, want ik moet het idee nog verder uitwerken. Ik dacht toch dat hoe meer kleppen hoe betere gasreactie, of zit ik nu helemaal fout.
 
ktmstyled 27-1-2009 10:36 Print reply
Posts: 1806
ik denk dat het zeker wel te maken is.. kep zelf wel eens een 6kleps membraam gemaakt voor in een am6 blok weet alleen niet of het zoveel beter zal werken en ik denk dat je het wel zelf zal moeten kunnen maken bv op school of op je werk ofzo anders zal t nogal een duur grapje worden
 
going sideways!
mtx-bart 27-1-2009 12:56 Print reply
Posts: 816
Hoe zit dat eigenlijk met het aantal kleppen? Welk aantal en op welke manier geplaatst zorgt voor de beste doorstroming ed?
 
Derbi GPR Roy 27-1-2009 13:08 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brat_MTX
ik weet nog niet hoe ik het precies ga maken, want ik moet het idee nog verder uitwerken. Ik dacht toch dat hoe meer kleppen hoe betere gasreactie, of zit ik nu helemaal fout.


volgens mij niet. denk dat je beter een leuk membraan kunt kopen of een goedkope kopen en die zelf aanpassen.
 
Royal Club 27-1-2009 15:51 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


volgens mij niet. denk dat je beter een leuk membraan kunt kopen of een goedkope kopen en die zelf aanpassen.


jij kan alleen maar kopen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 27-1-2009 15:54 Print reply

Posts: 9667
waarom niet gewoon een 4 klepper voor je mtx?

Kost bijna niks en werkt gegarandeerd.

En zoveel verschil in vermogen haal je er toch niet mee
 
<10.000 posts
honda cr mt 80 27-1-2009 17:07 Print reply
Posts: 694
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
waarom niet gewoon een 4 klepper voor je mtx?

Kost bijna niks en werkt gegarandeerd.

En zoveel verschil in vermogen haal je er toch niet mee


een vriend van had eerst een speciaal race membraam op de ontgrensde rx gezet ding liep 10 km per uur harder, dus maakt wel uit

 
Royal Club 27-1-2009 17:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
[...]


een vriend van had eerst een speciaal race membraam op de ontgrensde rx gezet ding liep 10 km per uur harder, dus maakt wel uit



broodje aap
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsje 27-1-2009 17:15 Print reply

Posts: 1687
van 2 kleps na 4 kleps bij honda mb, verschilde totaal niets! in topsnelheid.. echter wel in gasreactie, dus in het optrekken...

de teller kwam echter niet verder hoor.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Harold 27-1-2009 17:34 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
ziet er wel tof uit maar hoe wil je dit gaan maken?
en kleine klepjes gaan sneller zweven dus je zal wel sterke kleppen moeten monteren


Weet je dat zeker? Het zou logischer zijn dat grote kleppen gaan zweven.
 
-wokkel- 27-1-2009 18:08 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Weet je dat zeker? Het zou logischer zijn dat grote kleppen gaan zweven.


lange smalle kleppen (die hij maakt) hebben een grotere oppervlakte en maar een klein buig puntje. grote brede keppen zoals orgineel hebben een groter buigent punt waar ze over buigen (en dus meer weerstand per mm2 van de klep).
en ja je kan de klep diktes gaan verandere enzo dat weet ik ook wel.

k hoop dat t zo duidelijk is maar correct me if i'm wrong
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-1-2009 18:10 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]


lange smalle kleppen (die hij maakt) hebben een grotere oppervlakte en maar een klein buig puntje. grote brede keppen zoals orgineel hebben een groter buigent punt waar ze over buigen (en dus meer weerstand per mm2 van de klep).
en ja je kan de klep diktes gaan verandere enzo dat weet ik ook wel.

k hoop dat t zo duidelijk is maar correct me if i'm wrong



je hebt een bepaald aantal centimeter buigpunt per centimeter klepbreedte, dus al maak je die klep 3 meter breed, maakt niks uit

 

Dit topic is 4394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved