Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cb50 sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54323 - honda cb50 sneller
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 28-1-2009 17:19 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Uncle BLAM heeft er 75 mee gehaald in een tsx-frame dat zwaarder is wss.
Dat was heel wat werk herinner ik me.
De lui op race-eend forum schijnen er ook niet veel van te weten.


Cb50 frame is ook niet licht, allemaal plaatstaal. :P M'n mtx was maar 10 kilo zwaarder dan mn CB ofzo.
 
Viertakt uber alles.
Iceburn 28-1-2009 18:33 Print reply

Posts: 310
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Je doet iets goed fout, ik haal de 70 makkelijk met een uitgeboorde uitlaat, geflowde kop, standaard carb en vliegwielvv.

[...]


Weet ik... ik moet haast wel iets verkeerd gedaan hebben ja.. Hoeveel toeren maak je wel niet als je 70 gaat?? Misschien is het verschil wel dat ik niet constant 12k aan toeren wil maken en jij wel? Mijn tandwielverhouding is 14-41..
 
4-stroke 4-ever
Iceburn 28-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 310
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Uncle BLAM heeft er 75 mee gehaald in een tsx-frame dat zwaarder is wss.
Dat was heel wat werk herinner ik me.
De lui op race-eend forum schijnen er ook niet veel van te weten.


Uncle blam heeft idd genoeg gedaan om die 75 eruit te krijgen.. Dat 'die lui op race-eend' er niet veel van af weten is sowieso fout
 
4-stroke 4-ever
jorgen_blok1 29-1-2009 20:14 Print reply
Posts: 97
noujha ik d8 aaan ong 12k rpm jha
maare kweet niet wie er op dit of een ander forum met ze cb 90 rijd?
maare ik denk da de 85 makkelijk te halen is
want de 70 a 80 is ook gwn te halen op een ss dus wrm deze niet
want dit is tenslotte een sneller blok dan de ss door de kortere slag
 
4takker 29-1-2009 20:21 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
noujha ik d8 aaan ong 12k rpm jha
maare kweet niet wie er op dit of een ander forum met ze cb 90 rijd?
maare ik denk da de 85 makkelijk te halen is
want de 70 a 80 is ook gwn te halen op een ss dus wrm deze niet
want dit is tenslotte een sneller blok dan de ss door de kortere slag



een ss moet je ook aardig mee aan het ouwe hoeren wil je de 80 haalen mijn cs loop met 70cc net 80 heb ik hem ook niet op snelhijd gebouwd maar dat ik wat over heb bij het 50km/h te rijden
mijn zb loop met 50cc snelle nokkenas open uitlaat en lucht vilter 65


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 29-1-2009 20:23 Print reply
Posts: 97
okeeey naja mijn vader had een ss50 met 50 cc en vervroegde grondplaat/ontsteking en liep gwn 80 a 85 zonder moeite
en hij woog 85 kilo
 
jorgen_blok1 29-1-2009 20:33 Print reply
Posts: 97
bij de ss alleen de onsteking vast zetten en de grond plaat draaien
en kan je de grontplaat niet draaien dan moet je de schroefgaten 5 mm naar links uit vijlen
 
De Schout 29-1-2009 20:50 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]



een ss moet je ook aardig mee aan het ouwe hoeren wil je de 80 haalen mijn cs loop met 70cc net 80 heb ik hem ook niet op snelhijd gebouwd maar dat ik wat over heb bij het 50km/h te rijden
mijn zb loop met 50cc snelle nokkenas open uitlaat en lucht vilter 65




zb heeft kopje met erg kleine klepjes volgens mij.

bekende van me reed ook 85 met ze cb. met open uitlaat grotere carb, vervroegende ontsteking, snelle nok en dat was het wel geloof ik. draaide wel veeeel toeren.

 
tune tweak fiddle bang bummer
4takker 29-1-2009 20:58 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
bij de ss alleen de onsteking vast zetten en de grond plaat draaien
en kan je de grontplaat niet draaien dan moet je de schroefgaten 5 mm naar links uit vijlen


ik denk niet dat je ontsteking van olie houd als je die gaten uit vijld dan krijg je de ontsteking niet meer dicht dan moet je met alle maal troep zo als pakingkit het dicht gaan zitten proppen en dat word niet mooi

ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om met een ssje hard te rijden
ik heb een keer met mijn eerste ssje 90 op de klok gehad dat was met 50cc 16mm imi ontsteking en een zelf beun uitlaat wind mee

@de scout de ze heeft heele kleine kleppen en poorten ik kan niet eens mijn pink in de inlaat stoppen zo klein is het
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 29-1-2009 21:20 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


ik denk niet dat je ontsteking van olie houd als je die gaten uit vijld dan krijg je de ontsteking niet meer dicht dan moet je met alle maal troep zo als pakingkit het dicht gaan zitten proppen en dat word niet mooi

ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om met een ssje hard te rijden
ik heb een keer met mijn eerste ssje 90 op de klok gehad dat was met 50cc 16mm imi ontsteking en een zelf beun uitlaat wind mee

@de scout de ze heeft heele kleine kleppen en poorten ik kan niet eens mijn pink in de inlaat stoppen zo klein is het

okeey naja drm wrm de cb50 niet 90 op de teller XD
 
4takker 29-1-2009 21:34 Print reply

Posts: 2395
wind mee, bult af, zon in de uitlaat en de neus onder de tank ga dan maar is kijken hoe hard hij loopt

maar heb jij gezien dat die cb en ss van je pa zo hard lopen of zijn dat verhaalen je kan altijd zeggen eerst zien dan geloven
als hun die dingen zo hard hebben laten lopen moeten ze je ook wel kunnen helpen met je cb
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 30-1-2009 6:55 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
wind mee, bult af, zon in de uitlaat en de neus onder de tank ga dan maar is kijken hoe hard hij loopt

maar heb jij gezien dat die cb en ss van je pa zo hard lopen of zijn dat verhaalen je kan altijd zeggen eerst zien dan geloven
als hun die dingen zo hard hebben laten lopen moeten ze je ook wel kunnen helpen met je cb


van de cb da is een verhaal niet gezien en van me pa zn ss wel :P

 
jorgen_blok1 8-2-2009 11:38 Print reply
Posts: 97
uhm even een vraagje ik heb hiero die cb
en nou heb ik wat zitte kijken maar hoe kan ik het ontstekings tijdstip goed zetten?
want dat staad verkeerd
 
Coole 8-2-2009 12:29 Print reply

Posts: 423
Heeft iemand van jullie ervaring met een CR110 blok onder een CB50 zetten? Het lijkt mij wel vet, gezien het feit dat mijn ouders niet zo zeiken over hoe hard m'n brommer loopt. Zou dit dan de beste/snelste oplossing voor mijn CB'tje zijn?
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
jorgen_blok1 24-2-2009 20:20 Print reply
Posts: 97
heey ik heb net ff gereden enne hij doet t alwat beter maar5 als k vol gas geef dan slaat ie dood?
hoe kan dit?
en hoe kan ik het oplossen.
het knallen word ook al minder.
moet je zn vervroegend vliegwiel inrijden ofzo


 

Dit topic is 15464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved