Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cb50 sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54323 - honda cb50 sneller
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 28-1-2009 14:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
maare hoe moet ik de contakt punten afstellen


Je zet het vliegwiel zo dat de contactpunten maximaal open gaan, dan laat je het vliegwiel zo staan.
Draait een boutje los, waarmee de contactpunten vast zitten (net genoeg dat je ze kunt bewegen).
Pakt voellermaatjes en stelt de afstand in die nodig is o,.. mm
Waarde weet ik niet.
Dan draai je het boutje weer vast
 
Viertakt 28-1-2009 14:14 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Je zet het vliegwiel zo dat de contactpunten maximaal open gaan, dan laat je het vliegwiel zo staan.
Draait een boutje los, waarmee de contactpunten vast zitten (net genoeg dat je ze kunt bewegen).
Pakt voellermaatjes en stelt de afstand in die nodig is o,.. mm
Waarde weet ik niet.
Dan draai je het boutje weer vast


Niet helemaal, dit is alleen van toepassing als je nieuwe contactpunten hebt, omdat als het nokje iets verder afgesleten is, en je zet hem op 0,..mm dan zal het tijdstip al verkeerd zijn. Bij een viertakt heb ik ondervonden dat het exact juiste tijdstip belangrijk is als je veel vermogen wil. Na mijn mening belangrijker dan bij een tweetakt.

Op je vliegwiel zitten streepjes, een en op je carter zit een puntje. Je kunt tussen je signaaldraad (zwart witte draad) en je accu tijdelijk een lampje maken. En draai je vliegwiel zo, dat het streepje op je carter bij de T staat. De contactpunten moeten zo ingesteld worden dat ze juist op dat moment open of dicht gaan, dat kun je dus zien aan het lampje die dan net aan of uit gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 28-1-2009 om 14:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
kenny77 28-1-2009 14:18 Print reply

Posts: 29286
owh oke, ik dacht dat het ongeveer het zelfde was al een 2takt.
Weer wat geleerd.
 
Viertakt 28-1-2009 14:19 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
owh oke, ik dacht dat het ongeveer het zelfde was al een 2takt.
Weer wat geleerd.


Is het ook wel, alleen deze manier is veel preciezer.
 
Viertakt uber alles.
jorgen_blok1 28-1-2009 14:20 Print reply
Posts: 97
okeey bedankt.
maar kan t niet zijn dat de contakt punten nog goed zijn dat ze alleen gesteld moeten worden dat hij drm zo rot loopt.
(knallen uit de uitlaat vanaf 5k rpm en bougie constant vet enz)

 
jorgen_blok1 28-1-2009 14:32 Print reply
Posts: 97
heeft iemand foto's hoe je simpel weg je contact pundten kan stellen

 
antonhonda 28-1-2009 14:34 Print reply

Posts: 3616
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
jorgen_blok1 28-1-2009 14:40 Print reply
Posts: 97
leuk maare daar staan nog geen reacties dus k dacht vraag t hier nog is

 
Iceburn 28-1-2009 15:31 Print reply

Posts: 310
Ik denk dat je beter op de daarvoor speciaal opgerichte 4takt fora kunt zoeken, daar staat het meeste wel aangegeven. Sowieso is er een werkplaatshandboek voor CB/XL/CY, dus een beetje research is ook niet verkeerd..

Wat betreft het opvoeren: er zijn op CMSNL ook wel 80cc cilinders te koop voor 50 kop. Met 50cc, vervroegend vliegwiel en 20mm carburateur (en 17mm heb ik ook gehad), ben ik nog nooit echt fatsoenlijk 70 gaan rijden.. Maar goed, ligt er ook maar net aan of je handig bent of niet
 
4-stroke 4-ever
jorgen_blok1 28-1-2009 15:34 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
Ik denk dat je beter op de daarvoor speciaal opgerichte 4takt fora kunt zoeken, daar staat het meeste wel aangegeven. Sowieso is er een werkplaatshandboek voor CB/XL/CY, dus een beetje research is ook niet verkeerd..

Wat betreft het opvoeren: er zijn op CMSNL ook wel 80cc cilinders te koop voor 50 kop. Met 50cc, vervroegend vliegwiel en 20mm carburateur (en 17mm heb ik ook gehad), ben ik nog nooit echt fatsoenlijk 70 gaan rijden.. Maar goed, ligt er ook maar net aan of je handig bent of niet


ahw maare met die setup 50 cc 20 mm en vvv wat loopt ie dan?
wan ik gooi er wiss ook aandere nokas in en r-tech uitlaat

 
Iceburn 28-1-2009 15:38 Print reply

Posts: 310
50cc, 20mm (kreeg ik neit goed afgesteld), imitatie 17mm kreeg k ook niet afgesteld omdat die valse lucht aanzoog bij stationairschroef :S, ehm snelle nokkenas van een Honda XR75 + Kitaco R-tech kwam ik op 65km/h wind mee,, wind tegen 50 misschien. Maar goed wat ik zeg: het is maar net of je handig bent of niet. Er zijn ook CB50 Rijders die 90 gaan met 50cc, 17mm, Kitaco R-tech, vvv, 5bak + andere nokkenas.. Tot nu toe heb ik nog geen daverend resultaat gezien met die 50cc cilinder, dus ik zoek het nu in de cc's
 
4-stroke 4-ever
jorgen_blok1 28-1-2009 15:41 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
50cc, 20mm (kreeg ik neit goed afgesteld), imitatie 17mm kreeg k ook niet afgesteld omdat die valse lucht aanzoog bij stationairschroef :S, ehm snelle nokkenas van een Honda XR75 + Kitaco R-tech kwam ik op 65km/h wind mee,, wind tegen 50 misschien. Maar goed wat ik zeg: het is maar net of je handig bent of niet. Er zijn ook CB50 Rijders die 90 gaan met 50cc, 17mm, Kitaco R-tech, vvv, 5bak + andere nokkenas.. Tot nu toe heb ik nog geen daverend resultaat gezien met die 50cc cilinder, dus ik zoek het nu in de cc's


okeey als k jou was zou k ff zoeken naar wat hun ermee doen en een fatsoenlijke 18 mm carb kopen.
en goede sproeier zoeken. en na vvv bij mij dan moet ik de punten afstellen misschien is dat bij jou ook zoo?
 
jorgen_blok1 28-1-2009 15:42 Print reply
Posts: 97
en welke cb50 rijder gaan er dan hard op dit forumn of het race-eend forum
 
Viertakt 28-1-2009 17:08 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
50cc, 20mm (kreeg ik neit goed afgesteld), imitatie 17mm kreeg k ook niet afgesteld omdat die valse lucht aanzoog bij stationairschroef :S, ehm snelle nokkenas van een Honda XR75 + Kitaco R-tech kwam ik op 65km/h wind mee,, wind tegen 50 misschien. Maar goed wat ik zeg: het is maar net of je handig bent of niet. Er zijn ook CB50 Rijders die 90 gaan met 50cc, 17mm, Kitaco R-tech, vvv, 5bak + andere nokkenas.. Tot nu toe heb ik nog geen daverend resultaat gezien met die 50cc cilinder, dus ik zoek het nu in de cc's


Je doet iets goed fout, ik haal de 70 makkelijk met een uitgeboorde uitlaat, geflowde kop, standaard carb en vliegwielvv.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
okeey bedankt.
maar kan t niet zijn dat de contakt punten nog goed zijn dat ze alleen gesteld moeten worden dat hij drm zo rot loopt.
(knallen uit de uitlaat vanaf 5k rpm en bougie constant vet enz)



Lijkt me dat je ontsteking te laat staat.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 28-1-2009 om 17:09 uur.
 
Viertakt uber alles.
Henk-88 28-1-2009 17:15 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
en welke cb50 rijder gaan er dan hard op dit forumn of het race-eend forum



Uncle BLAM heeft er 75 mee gehaald in een tsx-frame dat zwaarder is wss.
Dat was heel wat werk herinner ik me.
De lui op race-eend forum schijnen er ook niet veel van te weten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 15031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved