Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cb50 sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54323 - honda cb50 sneller
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 27-1-2009 13:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heb je geld?:P

je kunt je blok ombouwen tot 4klepper kost je alleen een mooie cent


Kopje van een cr110 erop.
 
Viertakt uber alles.
De Schout 27-1-2009 14:06 Print reply
Posts: 5327
dream50 cilinder+zuiger+kop+dekseltjes+nokkenassen+kleppen+veren+ketting+kettingspanners+klepstorers+kleingrut...

heb voor iemand wel eens een optelsommetje gemaakt met de prijzen op cmsnl.com kost een paar centen maar dan heb je ook wat:P

spul is allemaal zo te koop bij honda.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jorgen_blok1 27-1-2009 14:09 Print reply
Posts: 97
noujha 4 kleppe kop is idd erg duur

 
RoelTrachsler 27-1-2009 15:36 Print reply
Posts: 141
@ ts

Jouw oom heeft waarschijnlijk een cb50f gehad. Zelfde blok maar dan met snelle nok, grotere kleppen en komt standaard met een vervroegendvliegwiel (vvv).

Jouw inlaat kanaal is maar 17mm, dus een grotere carb dan dat heeft geen zin.

Als je echt wil blazen, en je blok heel wilt houden zou ik er toch maar een grotere cylinder op zetten. Wat betreft je ouders, ik heb 125cc en mijn ouders weten dat niet eens
 
Viertakt 27-1-2009 15:38 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
@ ts

Jouw oom heeft waarschijnlijk een cb50f gehad. Zelfde blok maar dan met snelle nok, grotere kleppen en komt standaard met een vervroegendvliegwiel (vvv).

Jouw inlaat kanaal is maar 17mm, dus een grotere carb dan dat heeft geen zin.

Als je echt wil blazen, en je blok heel wilt houden zou ik er toch maar een grotere cylinder op zetten. Wat betreft je ouders, ik heb 125cc en mijn ouders weten dat niet eens


CY80 blokje er onder lepelen, die dingen gaan voor 100-200 euro op ebay.de, ligt er aan hoeveel geluk je hebt.
 
Viertakt uber alles.
4takker 27-1-2009 16:00 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


CY80 blokje er onder lepelen, die dingen gaan voor 100-200 euro op ebay.de, ligt er aan hoeveel geluk je hebt.


dan zit je weer met te veel cc


ik zo zeggen ga je is verdiepen in wat het verschil is tussen alle cb xl en dat soort blokken daar kan je al een hoop snelhijd uit haalen

net zo als de horizontalen 4takt blokken heb je ook een hoop verschillende dingen in ik ben op het moment een ss50 5bak kop te bewerken die hebben al een inlaat van 20mm


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 27-1-2009 18:16 Print reply
Posts: 97
naja bedankt
k was idd op t aandere forum al aan het zoeken tussen de verschillen.
en k denk da k een snelle nokkas ga halen me kop laat flowen en die r-tech uitlaat. vvv zit er al op
en k heb ook nog een 17 of 18 mm hiero ligge.
denk da die dan wel trekt.
moet wiss nieuwe punten halen want ik heb dat vvv erop zitten
maar nu knalt ze uit de uilaat vanaf 5000 toeren en me bougie is constant vet
 
4takker 27-1-2009 18:22 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
naja bedankt
k was idd op t aandere forum al aan het zoeken tussen de verschillen.
en k denk da k een snelle nokkas ga halen me kop laat flowen en die r-tech uitlaat. vvv zit er al op
en k heb ook nog een 17 of 18 mm hiero ligge.
denk da die dan wel trekt.
moet wiss nieuwe punten halen want ik heb dat vvv erop zitten
maar nu knalt ze uit de uilaat vanaf 5000 toeren en me bougie is constant vet



ik mag tog hoopen dat je er geen mengsmeering in gooit
anders zou ik tog is gaan zoeken waarom je bougie vet is
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mtx-motard 27-1-2009 18:24 Print reply

Posts: 14947
in jou brommer moet ALLEEN euro 95. verder GEEN olie!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
jorgen_blok1 27-1-2009 19:33 Print reply
Posts: 97
hehe da snapte ik ook nog wel.

 
jorgen_blok1 27-1-2009 19:36 Print reply
Posts: 97
maar in iets hogere toeren gaan de kontakt punten zweven dus slaat de boegie vet(bougie word dus nat en zwart)

 
De Schout 27-1-2009 19:53 Print reply
Posts: 5327
lijkt me heel stug dat je punten gaan zweven bij 5krpm maargoed. stel je punten eens fatsoenlijk af en kijk dan verder.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jorgen_blok1 27-1-2009 20:44 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
lijkt me heel stug dat je punten gaan zweven bij 5krpm maargoed. stel je punten eens fatsoenlijk af en kijk dan verder.


nou kijk die veertjes achter de punten zijn wiss versleten na 30 jaar.
dus die zijn aan hun einde daardoor blijft ie wiss zweven.
maare weet iemand hoe je de contact punten kan afstellen dan?
 
Viertakt 27-1-2009 20:45 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
[...]


nou kijk die veertjes achter de punten zijn wiss versleten na 30 jaar.
dus die zijn aan hun einde daardoor blijft ie wiss zweven.
maare weet iemand hoe je de contact punten kan afstellen dan?



Ff nieuwe kopen als hij versleten is, is gewoon hitachi, zelfde als bijv. de yamaha fs1.
 
Viertakt uber alles.
jorgen_blok1 28-1-2009 14:04 Print reply
Posts: 97
maare hoe moet ik de contakt punten afstellen
 

Dit topic is 15451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved