Viertakt |
27-1-2009 13:59 |
|
De Schout |
27-1-2009 14:06 |
Posts: 5327 |
dream50 cilinder+zuiger+kop+dekseltjes+nokkenassen+kleppen+veren+ketting+kettingspanners+klepstorers+kleingrut...
heb voor iemand wel eens een optelsommetje gemaakt met de prijzen op cmsnl.com kost een paar centen maar dan heb je ook wat:P
spul is allemaal zo te koop bij honda.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
jorgen_blok1 |
27-1-2009 14:09 |
Posts: 97 |
noujha 4 kleppe kop is idd erg duur
|
|
|
|
RoelTrachsler |
27-1-2009 15:36 |
Posts: 141 |
@ ts
Jouw oom heeft waarschijnlijk een cb50f gehad. Zelfde blok maar dan met snelle nok, grotere kleppen en komt standaard met een vervroegendvliegwiel (vvv).
Jouw inlaat kanaal is maar 17mm, dus een grotere carb dan dat heeft geen zin.
Als je echt wil blazen, en je blok heel wilt houden zou ik er toch maar een grotere cylinder op zetten. Wat betreft je ouders, ik heb 125cc en mijn ouders weten dat niet eens
|
|
|
|
Viertakt |
27-1-2009 15:38 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
@ ts
Jouw oom heeft waarschijnlijk een cb50f gehad. Zelfde blok maar dan met snelle nok, grotere kleppen en komt standaard met een vervroegendvliegwiel (vvv).
Jouw inlaat kanaal is maar 17mm, dus een grotere carb dan dat heeft geen zin.
Als je echt wil blazen, en je blok heel wilt houden zou ik er toch maar een grotere cylinder op zetten. Wat betreft je ouders, ik heb 125cc en mijn ouders weten dat niet eens
CY80 blokje er onder lepelen, die dingen gaan voor 100-200 euro op ebay.de, ligt er aan hoeveel geluk je hebt.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
4takker |
27-1-2009 16:00 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
CY80 blokje er onder lepelen, die dingen gaan voor 100-200 euro op ebay.de, ligt er aan hoeveel geluk je hebt.
dan zit je weer met te veel cc
ik zo zeggen ga je is verdiepen in wat het verschil is tussen alle cb xl en dat soort blokken daar kan je al een hoop snelhijd uit haalen
net zo als de horizontalen 4takt blokken heb je ook een hoop verschillende dingen in ik ben op het moment een ss50 5bak kop te bewerken die hebben al een inlaat van 20mm
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
jorgen_blok1 |
27-1-2009 18:16 |
Posts: 97 |
naja bedankt
k was idd op t aandere forum al aan het zoeken tussen de verschillen.
en k denk da k een snelle nokkas ga halen me kop laat flowen en die r-tech uitlaat. vvv zit er al op
en k heb ook nog een 17 of 18 mm hiero ligge.
denk da die dan wel trekt.
moet wiss nieuwe punten halen want ik heb dat vvv erop zitten
maar nu knalt ze uit de uilaat vanaf 5000 toeren en me bougie is constant vet
|
|
|
|
4takker |
27-1-2009 18:22 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
naja bedankt
k was idd op t aandere forum al aan het zoeken tussen de verschillen.
en k denk da k een snelle nokkas ga halen me kop laat flowen en die r-tech uitlaat. vvv zit er al op
en k heb ook nog een 17 of 18 mm hiero ligge.
denk da die dan wel trekt.
moet wiss nieuwe punten halen want ik heb dat vvv erop zitten
maar nu knalt ze uit de uilaat vanaf 5000 toeren en me bougie is constant vet
ik mag tog hoopen dat je er geen mengsmeering in gooit
anders zou ik tog is gaan zoeken waarom je bougie vet is
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mtx-motard |
27-1-2009 18:24 |
Posts: 14947 |
in jou brommer moet ALLEEN euro 95. verder GEEN olie!!
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
jorgen_blok1 |
27-1-2009 19:33 |
Posts: 97 |
hehe da snapte ik ook nog wel.
|
|
|
|
jorgen_blok1 |
27-1-2009 19:36 |
Posts: 97 |
maar in iets hogere toeren gaan de kontakt punten zweven dus slaat de boegie vet(bougie word dus nat en zwart)
|
|
|
|
De Schout |
27-1-2009 19:53 |
Posts: 5327 |
lijkt me heel stug dat je punten gaan zweven bij 5krpm maargoed. stel je punten eens fatsoenlijk af en kijk dan verder.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
jorgen_blok1 |
27-1-2009 20:44 |
Posts: 97 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
lijkt me heel stug dat je punten gaan zweven bij 5krpm maargoed. stel je punten eens fatsoenlijk af en kijk dan verder.
nou kijk die veertjes achter de punten zijn wiss versleten na 30 jaar.
dus die zijn aan hun einde daardoor blijft ie wiss zweven.
maare weet iemand hoe je de contact punten kan afstellen dan?
|
|
|
|
Viertakt |
27-1-2009 20:45 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
[...]
nou kijk die veertjes achter de punten zijn wiss versleten na 30 jaar.
dus die zijn aan hun einde daardoor blijft ie wiss zweven.
maare weet iemand hoe je de contact punten kan afstellen dan?
Ff nieuwe kopen als hij versleten is, is gewoon hitachi, zelfde als bijv. de yamaha fs1.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
jorgen_blok1 |
28-1-2009 14:04 |
Posts: 97 |
maare hoe moet ik de contakt punten afstellen
|
|
|
|