Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cb50 sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54323 - honda cb50 sneller
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 15019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorgen_blok1 27-1-2009 7:09 Print topicpost
Posts: 97
heeey ik heb een paar vragen heo maak je een honda cb50 sneller zodat ie ong 80 a 90 rijd zonder andere grote cilinder
ik heb al een vervroegend vliegwiel maar ik moet me kontakt punten stellen. dan is mijn vraatg is de grond plaat de verstellen opfz?
want hoe stel k die kontakt punten af?
ohjha de uitlaat komt er ook nog aaan over een paar maanden een kitaco r-tech is dit een goede keus?

als jullie een manier weten om hem sneller te maken vertel het mij plz alleen geen grotere cilinders

 

4takker 27-1-2009 8:41 Print reply

Posts: 2395
als je geen groote cilinder wil hebben dan zal het moeilijk worden om hem de 80 te laten haalen
je kan een snelle nokken as probeerden en een 18 of 20 mm carb probeeren een beetje met de vertanding te klooien maar daar mee zul je nog niet echt de 80 halen zonder dat je bij elk wind stootje weer een heel eind terug zakt
met een 70cc cilinder haal je wel de 80 en je jan dan bijna alles orgineel laten

de uitlaat merk je niet zo veel van als dat je bij een 2 takt een andere uitlaat er omder te doen je zal aleen merken dat hij wat meer power heeft
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 27-1-2009 11:56 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
als je geen groote cilinder wil hebben dan zal het moeilijk worden om hem de 80 te laten haalen
je kan een snelle nokken as probeerden en een 18 of 20 mm carb probeeren een beetje met de vertanding te klooien maar daar mee zul je nog niet echt de 80 halen zonder dat je bij elk wind stootje weer een heel eind terug zakt
met een 70cc cilinder haal je wel de 80 en je jan dan bijna alles orgineel laten

de uitlaat merk je niet zo veel van als dat je bij een 2 takt een andere uitlaat er omder te doen je zal aleen merken dat hij wat meer power heeft


okeey naja ik vind t zo raar want me oom heb er in belgie 95 mee gereden zonder grotere cilinder maar mijn vraag is hoe doen ze dat :P
en naja ik wil ehm gwn 80 hebbe en dan de tandwiel verhjouding tot 65 ong en da die gwn heel hard optrekt
 
markhispania3 27-1-2009 12:03 Print reply

Posts: 1971
Het snelheidsrecord op een 50cc Kreidler bedraagt 226 km/u. Dit record werd gezet door Henk van Kessel op 6 september 1977.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kreidler

er valt genoeg uit 50cc te halen, maarja het moet natuurlijk wel een beetje rijdbaar blijven op straat.
 
rik hulkenberg 27-1-2009 12:12 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
Het snelheidsrecord op een 50cc Kreidler bedraagt 226 km/u. Dit record werd gezet door Henk van Kessel op 6 september 1977.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kreidler

er valt genoeg uit 50cc te halen, maarja het moet natuurlijk wel een beetje rijdbaar blijven op straat.

dit is een viertakt

 
Ice Ap rs50 27-1-2009 12:23 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
Het snelheidsrecord op een 50cc Kreidler bedraagt 226 km/u. Dit record werd gezet door Henk van Kessel op 6 september 1977.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kreidler

er valt genoeg uit 50cc te halen, maarja het moet natuurlijk wel een beetje rijdbaar blijven op straat.


ondertussen heeft men bijna de 250 al gehaald hoor
 
GTI - GTD - BMW
4takker 27-1-2009 12:30 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ondertussen heeft men bijna de 250 al gehaald hoor


dat is geen 50cc wat jij hebt
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jorgen_blok1 27-1-2009 12:33 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dat is geen 50cc wat jij hebt



nee idd ik heb een wat minder snelle 50 cc
maar nu met het nieuwe vliegwiel draaid ze 15000 toeren alleen moeten de kontakt punten vervangen worden want die zweven en staan verkeerd
 
4takker 27-1-2009 12:34 Print reply

Posts: 2395
je kan altijd nog inlaar kanaal glad maken en polijsten dan moet je het wel goed doen en dat is van de carb tot de klep en je uitlaat kanaal ook glad maken

verder zijn er nog meer dingen waar mee je hem harder kan laten lopen maar daar die kosten geen 10 tot 40 euro

wat is iegelijk de rde waarom je geen groote cilinder wil
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
De Schout 27-1-2009 12:41 Print reply
Posts: 5326
het record van kreidler is intussen al gebroken geloof ik.

maargoed. met vervroegende ontsteking, 20mm carbje, snelle nokkenas, kop beetje netjes bewerken/afwerken en goede afstelling moet je met 50cc ook wel 80/85 halen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jorgen_blok1 27-1-2009 12:45 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
je kan altijd nog inlaar kanaal glad maken en polijsten dan moet je het wel goed doen en dat is van de carb tot de klep en je uitlaat kanaal ook glad maken

verder zijn er nog meer dingen waar mee je hem harder kan laten lopen maar daar die kosten geen 10 tot 40 euro

wat is iegelijk de rde waarom je geen groote cilinder wil


jha ik wil wel een grotere cilinder maarjha ouders he-_-
voorde rest wa zou zn snellenokken as kosten?
 
jorgen_blok1 27-1-2009 12:48 Print reply
Posts: 97
heeft er iemand ervaring met een snelle cb50
of weet iemand hoe hard de onbegrenzde sweedse verzie ging
want volgens het grote brommerboek ging de xl50 (zelfdeblok alleen ontgrensd) ongeveer 90 en 15000 toeren.

 
jorgen_blok1 27-1-2009 13:08 Print reply
Posts: 97
maar welke dingen zijn noodzakelijk wil je de cb50 snel krijgen.
behalve grote cilinder

 
Ice Ap rs50 27-1-2009 13:29 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dat is geen 50cc wat jij hebt


tuurlijk niet

ik had het over een andere recordpoging met een AM6 blok,


alsof mijn brommer 250 haalt
 
GTI - GTD - BMW
Viertakt 27-1-2009 13:48 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
heeft er iemand ervaring met een snelle cb50
of weet iemand hoe hard de onbegrenzde sweedse verzie ging
want volgens het grote brommerboek ging de xl50 (zelfdeblok alleen ontgrensd) ongeveer 90 en 15000 toeren.



Snelle nokkenas, vervroegend vliegwiel die ongeveer 15graden vervroegd @ 5500 toeren, een 18mm carb, sterkere klepveren en een grotere doorlaat in de kop.
15k toeren maken ze absoluut niet, denk maar eerder aan 11k max standaard, tuurlijk valt er wel iets meer uit te halen, maar dan krijgt wel alles op z'n donder.
Deze XL blokken zullen zwaar vertand ongeveer 80 echte kilometers halen.

Verder is de standaard uitlaat van een CB50j erg geknepen, er zit een buisje in de voorbocht, er zit een geperforeerde buis als demper in, met zeer kleine gaatjes. Verder zitten er schotten in met een kleine doorlaat. Bij mijn eigen CB heb ik dit er allemaal uit kunnen krijgen, maar daarvoor moest ik wel mijn bocht op 2 plekken doorslijpen. Weet niet of je dat zelf wel wil doen.
Verder is een kitaco r-tech een goede keuze voor een 'ontgrensde' uitlaat, maar persoonlijk vind ik zo'n moderne uitlaat niet mooi op een oud herenbrommertje. Mischien dat je een een uitlaat van een Honda CB125 1 cilinder kunt regelen, of van een honda cb250 2 cilinder uit dezelfde tijd, deze schijnen zeer goed pas gemaakt kunnen worden, je hoeft alleen maar een andere flens er aan te lassen, en andere ophangbeugels maken. Alleen kom je een klein beetje in de knoop met je voetrem dan.

Verder succes met je snelle viertakt.

Wil je echt snel gaan met je CB? Maak een CR110 blok pas, dan rij je alle 2takkers 50ccs op dit forum er uit.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 27-1-2009 om 13:54 uur.
 
Viertakt uber alles.
De Schout 27-1-2009 13:56 Print reply
Posts: 5326
heb je geld?:P

je kunt je blok ombouwen tot 4klepper kost je alleen een mooie cent
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 15019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved