Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorgen_blok1
heeft er iemand ervaring met een snelle cb50
of weet iemand hoe hard de onbegrenzde sweedse verzie ging
want volgens het grote brommerboek ging de xl50 (zelfdeblok alleen ontgrensd) ongeveer 90 en 15000 toeren.
Snelle nokkenas, vervroegend vliegwiel die ongeveer 15graden vervroegd @ 5500 toeren, een 18mm carb, sterkere klepveren en een grotere doorlaat in de kop.
15k toeren maken ze absoluut niet, denk maar eerder aan 11k max standaard, tuurlijk valt er wel iets meer uit te halen, maar dan krijgt wel alles op z'n donder.
Deze XL blokken zullen zwaar vertand ongeveer 80 echte kilometers halen.
Verder is de standaard uitlaat van een CB50j erg geknepen, er zit een buisje in de voorbocht, er zit een geperforeerde buis als demper in, met zeer kleine gaatjes. Verder zitten er schotten in met een kleine doorlaat. Bij mijn eigen CB heb ik dit er allemaal uit kunnen krijgen, maar daarvoor moest ik wel mijn bocht op 2 plekken doorslijpen. Weet niet of je dat zelf wel wil doen.
Verder is een kitaco r-tech een goede keuze voor een 'ontgrensde' uitlaat, maar persoonlijk vind ik zo'n moderne uitlaat niet mooi op een oud herenbrommertje. Mischien dat je een een uitlaat van een Honda CB125 1 cilinder kunt regelen, of van een honda cb250 2 cilinder uit dezelfde tijd, deze schijnen zeer goed pas gemaakt kunnen worden, je hoeft alleen maar een andere flens er aan te lassen, en andere ophangbeugels maken. Alleen kom je een klein beetje in de knoop met je voetrem dan.
Verder succes met je snelle viertakt.
Wil je echt snel gaan met je CB? Maak een CR110 blok pas, dan rij je alle 2takkers 50ccs op dit forum er uit.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 27-1-2009 om 13:54 uur.
|