Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eurokit Tsx buisje erin?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5431 - Eurokit Tsx buisje erin?????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThijsS 8-9-2002?21:27 Print topicpost
Posts: 109
Heej ik las op het puchforum een stukkie over een eurokit voor een tsx:

Quote:
hallo, ik heb een eurokit 47mm voor tsx onder me tsx...


Wat denken jullie over dat buisje? en ik wil trouwens ook wel graag weten wat jullie over de andere vragen denken. Mijn blok is momenteel nog kapot maar, als ik een ander blok heb word mijn setup het zelfde. Dus als iemand nog een blokkie heeft, en dan niet eentje die uit elkaar ligt maar een goeie. Oja ik heb al carbonnen plaatjes, leek mij veiliger.


 

ThijsS 8-9-2002?21:33 Print reply
Posts: 109
het quoten ging niet helemaal goed dus hier is het stukkie normaal:

hallo, ik heb een eurokit 47mm voor tsx onder me tsx...
leuk, maar nou las ik dit erover:

Deze cilinder is bijna hetzelfde als de malossi, de poorten zijn allemaal hetzelfde en staan op dezelfde hoogte, het enige verschil is dat de gang van de uitlaatpoort bij de malossi de zelfde grootte heeft als de poort maar bij de eurokit is die gang groter maar de poort hetzelfde.

mijn vraag aan eigenlijk claus..": is dit een hint voor mij om een bus in de uitlaatpoort te doen, net zoals jij ook ooit gedaan heb bij die eurocilindro 70cc voor honda.... die ik toen nog onder me mt had...

bij die mb scheelde dit een halve pk en een dip was weg...

nu heb ik ook een beetje een dip(ben nog wel aan het inrijden hoor maar goed)

bij de 6000 toeren gaat ie niet harder meer trekken tot de 9000 en dan trekt ie wel weer ff een stukkie harder tot de 10000, verder bennik nog niet geweest, maar ik verwacht geen extra spectaculaire dingen...
het is dus niet echt een dip maar een vlak stuk qua vermogen , ps hij is echt goed afgesteld...

malossi zal niet voor niks die uitlaatgang die grootte hebben gegeven toch?

bij die honda zat dan wel een homoet uitlaat, maar die gianelli die ik nu heb is toch ook wel meer homoet dan bijvoorbeeld een proma circuit voor een puch om het zo maar te zeggen , hij is wel bochtig maar redelijk hoogtoerig met veel vermogen ook wel....

heb jij trouwens ervaring met tsx blokkies.. op je bankie bijvoorbeeld en wat kwam daar zoal uit??

ik heb nu dus 70 eurokit 16mm mikuni en gianelli uitlaat...

ohjah.. ik heb ook metalen membraankleppen zou het schelen als ik ze vervang door carbon versies?

en weet je toevallig iets over het aantal voetpakkingen... of ik er misschien meer bij moet doen voor de poorthoogte...


 
Robert Lukkes 8-9-2002?21:52 Print reply
Posts: 1406
Quote:
ohjah.. ik heb ook metalen membraankleppen zou het schelen als ik ze vervang door carbon versies?


Carbon, buigt meer dan metaal, dus beter
 
I'm a supersonic highspeed racer
Sneks 8-9-2002?21:55 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Robert?lukkes

Carbon, buigt meer dan metaal, dus beter


Hangt toch echt af van de dikte en de structuur van het carbon hoe buigzaam het is.

En zo buigzaam mogelijk hoeft niet het beste te zijn.

Carbon "schijnt" minder schade aan te richten bij scheuren en in cilinder komen. (zelf nooit meegemaakt dat metalen klep is gescheurd).

Carbon klepjes slijten harder (gaan vaak rafellen).

Voordeel van carbon is verder ook nog dat het in verschillende diktes te koop is, zodat je kunt proberen welke dikte het beste werkt met jouw setup.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 8-9-2002?22:01 Print reply
Posts: 10000
ik vat het hele buisje-in-je-uitlaat niet helemaal...was daar et nut van??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 9-9-2002?02:08 Print reply
Posts: 2803
hey dat stukkie informatie over die eurokit vergeleken met die malossi komt van mij (26 jaar geleden voor het laatst geupdate) site af, maar eigenlijk klopt het niet helemaal want er zijn ook nog verschillende eurokit cilinders voor tsx, en wie weet zijn die poorten toch wel verschillend, ik had ze alleen opgemeten, en dat pijpje in de uitlaatpoort helpt niets.
 

Dit topic is 439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved