Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschil drd en senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54307 - verschil drd en senda
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 27-1-2009 0:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
DRD heeft Pro-link

Progressieve veering

leuk voorbeeldje :

Als je met 2 man op een brommer met pro-link zit, dan is ie evenver in gezakt als je er alleen op zit

door het pro-link komt de veer in een beetje andere hoek en word ie 'stugger'


dus of je over pakje sigareten rijdt of over een 30 meter schans je vering zakt evenveel in ?

heb altijd begrepen dat bij progressief de belasting en veerwerking altijd gelijk zijn.
dus als je een rugzak op je brommer gooit zakt hij 5mm in. maar als jij erop zit en je pakt je rukzak zakt hij ook 5mm in (vanaf de positie waar hij stond toen jij erop zat zonder rugzak)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 27-1-2009 0:44 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dus of je over pakje sigareten rijdt of over een 30 meter schans je vering zakt evenveel in ?

heb altijd begrepen dat bij progressief de belasting en veerwerking altijd gelijk zijn.
dus als je een rugzak op je brommer gooit zakt hij 5mm in. maar als jij erop zit en je pakt je rukzak zakt hij ook 5mm in (vanaf de positie waar hij stond toen jij erop zat zonder rugzak)




progressief betekend toenemend, als je er meer kracht op zet wordt de veerkracht nog groter, daardoor veert hij het eerste stuk licht, als er heel veel gewicht op komt zakt hij wel verder in, maar wordt de veerkracht ook veel groter (progressief)

wel leuk uit te leggen aan de hand van een plaatje:


je moet zien dat verticaal de belasting is, en horizontaal de invering, je ziet dat je voor het eerste stukje heel weinig kracht nodig hebt, en het laatste heel veel.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Onevia 27-1-2009 10:18 Print reply

Posts: 153
Drd racing is vergeleke met x-treme en x- race kwa vering heel erg te merken. Vooral de gasveering merk je. Drd stuiterd niet zo als je hard over bijv een drempel gaat. DRD zadel is veel zachter. X-race zadel kan je amper lang op zitten zonder pijn te krijgen

heb 7000km op drd gerede, en 120 op x race en ong. 20 op een x-treme
 
Bart-Derbi 27-1-2009 10:19 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Onevia
Drd racing is vergeleke met x-treme en x- race kwa vering heel erg te merken. Vooral de gasveering merk je. Drd stuiterd niet zo als je hard over bijv een drempel gaat. DRD zadel is veel zachter. X-race zadel kan je amper lang op zitten zonder pijn te krijgen

heb 7000km op drd gerede, en 120 op x race en ong. 20 op een x-treme

dan weet ik niet op wat voor DRD jij hebt gereden, iig niet het type dat ik had ('03 SM), dat was net een fucking strijkplank .
 
Mikf 27-1-2009 10:22 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

dan weet ik niet op wat voor DRD jij hebt gereden, iig niet het type dat ik had ('03 SM), dat was net een fucking strijkplank .


You can say that again
 

Dit topic is 6788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved