Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR kopen, waarop letten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54293 - NSR kopen, waarop letten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukebanning 25-1-2009 22:29 Print topicpost

Posts: 565
Over een weekje ga ik een Honda NSR kopen.
Wat zijn nou echt zwakke plekken waar ik op moet letten bij de koop van een NSR?
Misschien plekken op het frame of iets dergelijks, die wel eens door kunnen roesten bij die machines?
Of zijn ze eigenlijk zo degelijk dat ze geen zwakke plek hebben?
Het is een brommer die nog geen 10.000 gelopen heeft (kan die aantonen zegt 'ie). Hij is (goed, zit goed in de lak) overgespoten en heeft tijd lang ergens in de hoek bij een fietsenmaker gelegen ofzo, maar wel aantoonbaar dus weinig gelopen...
Ik zal vragen of er toevallig een GE2 cilinder op ligt, dat zou wel leuk zijn namelijk
Weet al wel dat het een GE2 uitlaat is, dus denk dat ie daarop niet begrensd is?

Bedankt
 

De Schout 25-1-2009 22:44 Print reply
Posts: 5326
waar de dikke buis die van het balhoofd naar onder loopt opsplitst willen ze wel eens rotten.

ge2 uitlaat is standaard, dus kan begrenst zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
RoelTrachsler 25-1-2009 23:01 Print reply
Posts: 141
Ik heb al een hoop Honda's gekocht en opgeknapt.
De dingen waar ik meestal werk aan heb, en waar je dus op moet letten zijn de volgende:

Tank:
Deukvrij, roestvrij enz (echt goede tanks zijn duur en zeldzaam)
Wielen: putten in de velgrand (als mensen zelf de banden hebben verwisseld) en profiel diepte (banden zijn niet goedkoop)
Voorvork: of hij recht is, slijtage aan de poten (bij de keerring) en de keerring zelf
Als je de voorrem inknijpt en hem dan duwt kan je testen of hij goed veert en of er geen speling op het balhoofd zit.
Loop hem helemaal na en zoek naar afgebroken boutjes
De achterveer moet je ook even inspecteren, die zijn ook niet altijd even goed


Maak een testritje zodat je weet of hij goed remt/rijd/schakelt
Laat ook even je stuur los om te kijken of hij rechtdoor gaat (anders duid het op een krom frame oid)


En kijk ff of de tellers niet toevallig nieuw zijn


 
Frysk 25-1-2009 23:27 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Ik heb al een hoop Honda's gekocht en opgeknapt.
De dingen waar ik meestal werk aan heb, en waar je dus op moet letten zijn de volgende:

Tank:
Deukvrij, roestvrij enz (echt goede tanks zijn duur en zeldzaam)
Wielen: putten in de velgrand (als mensen zelf de banden hebben verwisseld) en profiel diepte (banden zijn niet goedkoop)
Voorvork: of hij recht is, slijtage aan de poten (bij de keerring) en de keerring zelf
Als je de voorrem inknijpt en hem dan duwt kan je testen of hij goed veert en of er geen speling op het balhoofd zit.
Loop hem helemaal na en zoek naar afgebroken boutjes
De achterveer moet je ook even inspecteren, die zijn ook niet altijd even goed


Maak een testritje zodat je weet of hij goed remt/rijd/schakelt
Laat ook even je stuur los om te kijken of hij rechtdoor gaat (anders duid het op een krom frame oid)


En kijk ff of de tellers niet toevallig nieuw zijn





Tellers nieuw bij NSR zie je niet zo vaak
MTX en MT/B wel verschrikkelijk veel imi cockpitjes in omloop
 
giggitybyte
lukebanning 26-1-2009 0:49 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Ik heb al een hoop Honda's gekocht en opgeknapt.
De dingen waar ik meestal werk aan heb, en waar je dus op moet letten zijn de volgende:

Tank:
Deukvrij, roestvrij enz (echt goede tanks zijn duur en zeldzaam)
Wielen: putten in de velgrand (als mensen zelf de banden hebben verwisseld) en profiel diepte (banden zijn niet goedkoop)
Voorvork: of hij recht is, slijtage aan de poten (bij de keerring) en de keerring zelf
Als je de voorrem inknijpt en hem dan duwt kan je testen of hij goed veert en of er geen speling op het balhoofd zit.
Loop hem helemaal na en zoek naar afgebroken boutjes
De achterveer moet je ook even inspecteren, die zijn ook niet altijd even goed


Maak een testritje zodat je weet of hij goed remt/rijd/schakelt
Laat ook even je stuur los om te kijken of hij rechtdoor gaat (anders duid het op een krom frame oid)


En kijk ff of de tellers niet toevallig nieuw zijn



De standaard dingen als kijken of frame goed is en kijken naar speling enzo, zijn me idd bekend. Zal inderdaad op de tank letten, dat zie je volgens mij nog wel eens vaker bij NSR's. Zal ook op slijtage letten van de vork, de achterveer en boutjes spreekt ook wel voor zich
Bedankt, kan ik wat mee!
 
BIET 26-1-2009 9:50 Print reply

Posts: 22355
Gebruik de search, hier is oa. nog geen twee weken geleden een topic over geweest.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Frysk 26-1-2009 11:47 Print reply

Posts: 34928
Vraag ff waarom hij overgespoten is aangezien hij nog maar 10k gemaakt heeft. Ook vliegwiel kapje eraf halen en speling checken
 
giggitybyte
geert-nsr 26-1-2009 11:48 Print reply

Posts: 6438
frame op letten boven het voorspatbord of ie van binnenuit daar niet doorgerot is. Wil nog wel eens voorkomen.
 

Dit topic is 802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved