Ik heb al een hoop Honda's gekocht en opgeknapt.
De dingen waar ik meestal werk aan heb, en waar je dus op moet letten zijn de volgende:
Tank:
Deukvrij, roestvrij enz (echt goede tanks zijn duur en zeldzaam)
Wielen: putten in de velgrand (als mensen zelf de banden hebben verwisseld) en profiel diepte (banden zijn niet goedkoop)
Voorvork: of hij recht is, slijtage aan de poten (bij de keerring) en de keerring zelf
Als je de voorrem inknijpt en hem dan duwt kan je testen of hij goed veert en of er geen speling op het balhoofd zit.
Loop hem helemaal na en zoek naar afgebroken boutjes
De achterveer moet je ook even inspecteren, die zijn ook niet altijd even goed
Maak een testritje zodat je weet of hij goed remt/rijd/schakelt
Laat ook even je stuur los om te kijken of hij rechtdoor gaat (anders duid het op een krom frame oid)
En kijk ff of de tellers niet toevallig nieuw zijn
|