Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Koppakking honda mt5 -> Moet anders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54256 - Koppakking honda mt5 -> Moet anders
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidomtx 24-1-2009 17:28 Print topicpost

Posts: 78
Beste brommerforummers,
ik had vanmiddag (omdat er piepend geluid uit mijn cilinder kwam) olie in de cilinder gespoten. Daarna kickte ik een paar keer, en merkte dat ik opeens heel veel kracht moest zetten om de zuiger op en neer te laten gaan. Daarna keek ik bij de koppakking en druipte de olie er daar gewoon uit (had eerder ook al eens last van bubbeltjes bij koppakking). Ik heb wel eens gehoord over O-ring bij de cilinderkop, dit is evt wel mogenlijk. Maar gewoon pakkingmateriaal is niet geschikt neem ik aan omdat dat eruit brand? Trouwens, kan hem gewoon met de hand aankicken . Ik vond het al zo raar dat zelfs mijn tomos meer compressie had
Wat moet ik doen? Heb wel wat ideetjes maar zit te twijfelen tussen O-ring of nieuwe koppakking of een universeel pakkingsmateriaal naar de vorm van de kop knippen.

Graag hulp, alvast bedankt
 
-

Blue Racer 24-1-2009 17:34 Print reply

Posts: 601
Ik zou er gewoon weer een originele koppakking tussen zetten. Kosten maar ¤1,50/2,-

Kop zou je voor de zekerheid ook even kunnen vlakken.

En daarna kopmoeren kruislings vast draaien.
 
GEZOCHT : 50cc Cilinder met zuiger NSR
Niek de Wildt 24-1-2009 17:37 Print reply
Posts: 7168
Een O-ring is een rubbere ring in "O vorm" wat men doet is een geultje rondom de verbrandingskamer frezen waar je dan een O-ring in legt en dan dicht het af.

In jou geval is dat een oplossing die veel werk kost en niet nodig is.
Je kunt gewoon een pakking kopen (koppakingen zijn altijd van metaal of een papieren met een metalen ring)
En even kijken of de cilinder/kop nog netjes vlak zijn.
Ik zou zoiezo even je kop over een glasplaat met daarop schuurpapier heen halen om hem netjes vlak te maken (denk er hier aan om steedsde kop een slagje te draaien zodat je hem niet scheef vlakt, en haal er niet te veel af)
 
guidomtx 24-1-2009 17:38 Print reply

Posts: 78
jaa, trouwens heb nu hm167 cil kop (hoge druk) en ook hm167 cilinder. Als ik mijn cilinder wat afvlak, word mijn verbrandingskamer dan niet te klein (squash ofzo). Btw, heb dit met meerdere mt's gehad, komt dat gewoon door ouderdom ofzo?
 
-
Niek de Wildt 24-1-2009 17:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
jaa, trouwens heb nu hm167 cil kop (hoge druk) en ook hm167 cilinder. Als ik mijn cilinder wat afvlak, word mijn verbrandingskamer dan niet te klein (squash ofzo). Btw, heb dit met meerdere mt's gehad, komt dat gewoon door ouderdom ofzo?


Ik denk eerder dat jij gewoon niet juist de kopbouten aandraaid.
 
Thijsje 24-1-2009 18:07 Print reply

Posts: 1687
ik heb dit euvel ook,
bij metalen koppakingen lekt hij altijd...
doe er pakkingpapier tussen, 0.3mm dik, aan beide kanten van de metalenkoppaking, en t werkt wel

kopbouten draai ik vast, kruislings. en vast is vast.

zo'n o-ringetje lijkt mij ook nog wel wat


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
guidomtx 24-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 78
Thijsje, je bedoelt denk ik helemaal rondom de koppakking? gewoon rondom, maar niet te dicht bij de verbrandingskamer want anders smelt het weg?
 
-
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 10835
o ringgroef is best makkelijk op de draaibank te doen, maar dan moet je dat wel kunnen.

ik zou gewoon pakking vernieuwen en kop kruislings aandraaien op juiste moment.
Universele pakking gaat niet werken want dat kan niet tegen de hitte en druk bij de kop.

Die tomos heeft trouwens niet noodzakelijk meer compressie maar de verhouding van de kickstart is anders daardoor lijkt hij zwaarder te kicken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Almer 24-1-2009 18:50 Print reply

Posts: 3325
Aluminium koppakking gebruiken. Kop eerst vlakken voordat je hem monteerd. Waarschijnlijk is je kop krom, anders kan hij bijna niet lekken. Bovendien zijn bij die oude dingen wel vaker de koppen krom, omdat de meesten wel eens op een heetgelopen cilinder hebben gestaan.
Verder kop kruislings aandraaien, 1e fase op 15 Nm en 2e op 23 Nm.

Prutsen met papieren pakking moet je niet doen. Je krijgt hierdoor onnodig veel compressieverlies. Wat je wel kunt doen is een asbestpakking monteren. Deze kunnen nl wel tegen de warmte en lijken heel veel op papier. Deze zijn ook wat dikker als de aluminium koppakkingen.

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 24-1-2009 om 18:51 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Royal Club 24-1-2009 18:52 Print reply

Posts: 60390
23nm? wat is het voor tapeind joh, m12 ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-1-2009 19:02 Print reply

Posts: 10835
is toch M8, dan lijkt 23Nm me niet zo gek.

M12 moet op 85Nm
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 24-1-2009 19:03 Print reply

Posts: 60390
hm, dacht minder. m7 moet op 13 dacht ik?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 24-1-2009 19:03 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blue Racer
Ik zou er gewoon weer een originele koppakking tussen zetten. Kosten maar ¤1,50/2,-

Kop zou je voor de zekerheid ook even kunnen vlakken.

En daarna kopmoeren kruislings vast draaien.


idd

je pakking lekt gewoon

en weet je wel datje een pakking maar 1x kan gebruiken? (muv uitlaatpakking)

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 24-1-2009 om 19:03 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Sypie_Honda 24-1-2009 19:24 Print reply

Posts: 13830
Honda's moeten idd op 23Nm, is M8
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Thijsje 24-1-2009 19:48 Print reply

Posts: 1687
uh tecstar, uitlaatpakking moet je ook vervangen hoor.. na 1 keer gemonteerd te zijn, verliest deze evenals de koppakking, zijn samendrukkende eigenschap..



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 24-1-2009 19:53 Print reply

Posts: 10355
@ thijsje ik heb uitlaat pakkingen wel 5x gebruikt voor ze begonnen te lekken evenals inlaat en zelfs voetpakkingen. liep gewoon goed.

koppakkingen niet die moeten altijd nieuw
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 4477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved