Blue Racer |
24-1-2009 17:34 |
Posts: 601 |
Ik zou er gewoon weer een originele koppakking tussen zetten. Kosten maar ¤1,50/2,-
Kop zou je voor de zekerheid ook even kunnen vlakken.
En daarna kopmoeren kruislings vast draaien.
|
|
GEZOCHT : 50cc Cilinder met zuiger NSR |
|
Niek de Wildt |
24-1-2009 17:37 |
Posts: 7168 |
Een O-ring is een rubbere ring in "O vorm" wat men doet is een geultje rondom de verbrandingskamer frezen waar je dan een O-ring in legt en dan dicht het af.
In jou geval is dat een oplossing die veel werk kost en niet nodig is.
Je kunt gewoon een pakking kopen (koppakingen zijn altijd van metaal of een papieren met een metalen ring)
En even kijken of de cilinder/kop nog netjes vlak zijn.
Ik zou zoiezo even je kop over een glasplaat met daarop schuurpapier heen halen om hem netjes vlak te maken (denk er hier aan om steedsde kop een slagje te draaien zodat je hem niet scheef vlakt, en haal er niet te veel af)
|
|
|
|
guidomtx |
24-1-2009 17:38 |
Posts: 78 |
jaa, trouwens heb nu hm167 cil kop (hoge druk) en ook hm167 cilinder. Als ik mijn cilinder wat afvlak, word mijn verbrandingskamer dan niet te klein (squash ofzo). Btw, heb dit met meerdere mt's gehad, komt dat gewoon door ouderdom ofzo?
|
|
- |
|
Niek de Wildt |
24-1-2009 17:39 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
jaa, trouwens heb nu hm167 cil kop (hoge druk) en ook hm167 cilinder. Als ik mijn cilinder wat afvlak, word mijn verbrandingskamer dan niet te klein (squash ofzo). Btw, heb dit met meerdere mt's gehad, komt dat gewoon door ouderdom ofzo?
Ik denk eerder dat jij gewoon niet juist de kopbouten aandraaid.
|
|
|
|
Thijsje |
24-1-2009 18:07 |
Posts: 1687 |
ik heb dit euvel ook,
bij metalen koppakingen lekt hij altijd...
doe er pakkingpapier tussen, 0.3mm dik, aan beide kanten van de metalenkoppaking, en t werkt wel
kopbouten draai ik vast, kruislings. en vast is vast.
zo'n o-ringetje lijkt mij ook nog wel wat
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
guidomtx |
24-1-2009 18:35 |
Posts: 78 |
Thijsje, je bedoelt denk ik helemaal rondom de koppakking? gewoon rondom, maar niet te dicht bij de verbrandingskamer want anders smelt het weg?
|
|
- |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-1-2009 18:35 |
Posts: 10835 |
o ringgroef is best makkelijk op de draaibank te doen, maar dan moet je dat wel kunnen.
ik zou gewoon pakking vernieuwen en kop kruislings aandraaien op juiste moment.
Universele pakking gaat niet werken want dat kan niet tegen de hitte en druk bij de kop.
Die tomos heeft trouwens niet noodzakelijk meer compressie maar de verhouding van de kickstart is anders daardoor lijkt hij zwaarder te kicken.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Almer |
24-1-2009 18:50 |
Posts: 3325 |
Aluminium koppakking gebruiken. Kop eerst vlakken voordat je hem monteerd. Waarschijnlijk is je kop krom, anders kan hij bijna niet lekken. Bovendien zijn bij die oude dingen wel vaker de koppen krom, omdat de meesten wel eens op een heetgelopen cilinder hebben gestaan.
Verder kop kruislings aandraaien, 1e fase op 15 Nm en 2e op 23 Nm.
Prutsen met papieren pakking moet je niet doen. Je krijgt hierdoor onnodig veel compressieverlies. Wat je wel kunt doen is een asbestpakking monteren. Deze kunnen nl wel tegen de warmte en lijken heel veel op papier. Deze zijn ook wat dikker als de aluminium koppakkingen.
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 24-1-2009 om 18:51 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Royal Club |
24-1-2009 18:52 |
Posts: 60390 |
23nm? wat is het voor tapeind joh, m12 ofzo
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-1-2009 19:02 |
Posts: 10835 |
is toch M8, dan lijkt 23Nm me niet zo gek.
M12 moet op 85Nm
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Royal Club |
24-1-2009 19:03 |
Posts: 60390 |
hm, dacht minder. m7 moet op 13 dacht ik?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
TECstar |
24-1-2009 19:03 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blue Racer
Ik zou er gewoon weer een originele koppakking tussen zetten. Kosten maar ¤1,50/2,-
Kop zou je voor de zekerheid ook even kunnen vlakken.
En daarna kopmoeren kruislings vast draaien.
idd
je pakking lekt gewoon
en weet je wel datje een pakking maar 1x kan gebruiken? (muv uitlaatpakking)
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 24-1-2009 om 19:03 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Sypie_Honda |
24-1-2009 19:24 |
Posts: 13830 |
Honda's moeten idd op 23Nm, is M8
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Thijsje |
24-1-2009 19:48 |
Posts: 1687 |
uh tecstar, uitlaatpakking moet je ook vervangen hoor.. na 1 keer gemonteerd te zijn, verliest deze evenals de koppakking, zijn samendrukkende eigenschap..
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Saknet |
24-1-2009 19:53 |
Posts: 10355 |
@ thijsje ik heb uitlaat pakkingen wel 5x gebruikt voor ze begonnen te lekken evenals inlaat en zelfs voetpakkingen. liep gewoon goed.
koppakkingen niet die moeten altijd nieuw
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|