Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Motor in Aprilia

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5425 - Honda Motor in Aprilia
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RastaPasta 8-9-2002?16:42 Print topicpost
Posts: 92
OK mensen,
Ik heb nu voor 6 maanden aan mijn Aprilia Tuareg gesleutelt. Het is gewoon zwaar kut omdat er ALTIJD problemen zijn, vooral de onsteking is gewoon nix.
Nu heb ik [URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=5413&fid=1[/t]hier[/URL] gelezen dat het mogelijk zou zijn een Honda motorblok onder een Aprilia AF1 te hangen. De motorblok van een Aprilia AF1 is gewoon precies dezelfde als die van een Tuareg met als einige verschil geen kickstarter op de AF1. Dus zou het net zo goed mogelijk moeten zijn de MBX blok onder mijn Tuareg te zetten.
Mijn vraag is dus of iemand zeker weet of het gewoon zo gaat of wat gedaan moet worden zodat het gaat. Zijn de bevestigingsplaatsen dezelfde? Zijn de blokken even dik? Of zou ik daar moeten lassen?
Nog ff twee piccies van het Tuareg chassis:
[URL[t]]http://users.pandora.be/rasta/chassis2m.jpg[/t]piccie1[/URL] [URL[t]]http://users.pandora.be/rasta/chassis3m.jpg[/t]piccie2[/URL]
Bedankt
 

Pertijn 8-9-2002?16:59 Print reply
Posts: 846
Zal wel gaan hoor.
Dat het tandwiel van het blok een beetje recht voor die van je achteras zit is wel het belangrijkste volgens mij.
Op www.aprilia2000.com was er ook iemand met een NRS =D
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Aprilia AF1 8-9-2002?19:01 Print reply
Posts: 15
als je er een honda blok onder hebt wat volgens mij wel past verkoop je dan dat aprilia blok? en heb je ook nog cilinders die je verkoopt? of andere onderdellen voor een AF1?
alvast bedankt
 
descamps 8-9-2002?19:19 Print reply
Posts: 5
Zeker te doen er moet normaal gezien niets veranderd worden aan het frame indien het hetzelfde frame is als een AF1. Heb ik al gezien AF1 met MBX motorblok past perfect 1 probleem was de uitlaat daar zat een builtje in aan de bovenzijde (was een onderlangse uitlaat, Technorace) omdat er een stuk van de kader in de weg zat. Voor de rest zouden er zich geen problemen mogen vormen,

greetz
 
RastaPasta 8-9-2002?20:07 Print reply
Posts: 92
Dat is gewoon zupervet Nog een vraagje: Hoe dik is de uitlaat bij de cilinder bij Hondas? Als ik mijn Leovincie zou kunne houden zou dat echt PERFECT zijn...
Nou maar beetje sparen en dan --> Honda
En ja, die Aprilia blok zal ik dan waarschijnlijk wel verkopen, het is een duitse AF1 blok met een 70cc Polini, rijd wel mooi als ie eens rijd :p
 
Aprilia AF1 8-9-2002?22:02 Print reply
Posts: 15
als je hem verkoopt dan wil ik hem wel van je kopen wat wil je er voor hebben dan? en wat is er allemaal mis mee? en heb je nog andere cil. tekoop?
 
-Michiel RS- 9-9-2002?01:36 Print reply
Posts: 2803
die aprilia blokken zijn ook wel goed hoor, het kan gewoon wat minder tegen prutsers *hint *hint*
 
Steve_ZHC 9-9-2002?02:10 Print reply

Posts: 2716
Hehe, moet je natuurlijk wel meteen ff een 80cc MBX blok kopen he, dan is het helemaal leuk;
Het werkt (bijna) altijd, en het wil ook nog wel snel... :n

Edit:
Kan je niet gewoon een MBX grondplaat nemen, met MBX spoelen e.d., en de electronica die erbij hoort (CDI, bobine) want ik begrijp uit je verhaal dat je vooral ontstekingsproblemen hebt?

[This message is edited by MT7 Racer on 9-9-2002 02:13]
 
ronaldv56 9-9-2002?07:59 Print reply
Posts: 369
IS zelfs al gedaan een jongen die ik ken (en Wipe-out heeft met um gepraat) Heeft een mb blok mete en 70 onder zijn appie tuarec liggen. Gaat best redelijk.
 
vroem vroem vroem
RastaPasta 9-9-2002?18:50 Print reply
Posts: 92
Quote:
Originally posted by: Ronald-SH-?

IS zelfs al gedaan een jongen die ik ken (en Wipe-out heeft met um gepraat) Heeft een mb blok mete en 70 onder zijn appie tuarec liggen. Gaat best redelijk.

Onder een Tuareg? Cooooooool Dat is gewoon perfect
Een MB blok? Dus AC dan Ik neem liever een MBX blokje
 
badboy-johnny 10-9-2002?11:31 Print reply
Posts: 15
tis allemaal wel leuk maar ik zou het echt niet doen zie je een dikke aprilia zit der een honda blokie onder en honda is vergeleken met aprilia veel slomer maar als het aprilia blok goed inmekaar gezet word komen der geen problemen bij mijn ook niet ik heb hem nou al wel 4 keer uitelkaar gehaalt omdat op het blok versleten was maar wat wil je met een af1 uit 1986 en nu hek een ander blok en goed inelkaar gezet en loopt super goed en bolk is nog steeds perfect ondanks me orginele krukas en met 80 cc polini en ik heb nog niemand mij voorbij zien komen maar het zou heel jammer zijn als je der een honda blokkie onder gooit
 
nobody can compare 2 me. af1 rulez!
Blukaap 10-9-2002?11:57 Print reply

Posts: 10006
Als ie wel rijdt met een honda blok en niet met een apriliablok zou ik het weten.

Want wat ik er zo van hoor is de betrouwbaarheid vd electronica van die aprilias gewoon troep.
 
Bastila is lief
wipe-out 11-9-02?21:55 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Ronald-SH-?

IS zelfs al gedaan een jongen die ik ken (en Wipe-out heeft met um gepraat) Heeft een mb blok mete en 70 onder zijn appie tuarec liggen. Gaat best redelijk.


mt blok

Maar wat ik eigenlijk wel minder vond, was dat hij dan zo'n grote brommer had, en dan een klein mt blokje eronder. Er bleef volgens mij allemaal een hoop loze ruimte zitten, die loze ruimte zag er iig niet echt mooi uit.
 
RastaPasta 11-9-02?22:26 Print reply
Posts: 92
Als het niet zo mooi uitziet is dat wel ok voor mij als dat dingetje eens beetje langer loopt :p
En hoe is dat nu, gaat er ook een MT blok onder? Die is toch aircooled?
En wat is nu precies de verschil tussen al die blokken? Er zijn de LC (NSR, MBX) en de AC (MT, MB)? Beetje meer infos nog graag
 
Blukaap 11-9-02?22:36 Print reply

Posts: 10006
AC50 blok: MT, MB, MTX-ot (zonder die radiateurkappen bij de tank).
AC80 blok: idem

AC50 blok met GE3 d'r op: MTX-SH (en onder een NSR/MBX past het ook, maar waarom )
LC50 blok: NSR, MBX, MTX-SH
LC80 blok: idem
 
Bastila is lief
RastaPasta 11-9-02?22:46 Print reply
Posts: 92
En de blokken hebben verschillende ophangpunten?? Of gewoon dezelfde?
 

Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved