Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaattiming am6 origineel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1337 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54239 - Uitlaattiming am6 origineel
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldt 23-1-2009 20:11 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skiby
Dat snap ik, maar wat is het nut van een spoelpoort.. en de blowdown?


te lui om die faq te lezen ofzo?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 23-1-2009 20:12 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skiby
Dat snap ik, maar wat is het nut van een spoelpoort.. en de blowdown?


Daar komt je gasmengsel doorheen, wat voor voor de verbranding nodig is, wat je weer voor uit helpt zonder te fietsen.

Blowdown zegt enigzinds iets over het karakter over de cilinder.
 
mb-rider 23-1-2009 20:14 Print reply

Posts: 453
spoelpoort= via die "gaatjes "word het mengsel in de cilinder "gedrukt"

blowdown= een waarde die aangeeft hoe hard het vermogen wordt afgegeven.. (hoe hoger de blowdown des te kleiner de powerband "powerband= de toerental waar hij veel kracht heeft.)


 
Niek de Wildt 23-1-2009 21:04 Print reply
Posts: 7168
Er klopt niks van je poortmap Jan, iemand heeft er als een dronken aap in je cilinder zitten vijlen, of prins claus is uit de dood opgestaan om een een kromme poortmap te maken.

De originele uitlaattiming van am6 ligt rond de 180*.
bij jou poortmap is deze 203* en de "echte uitlaatpoort breedte" is 28mm wat 69,6% van de boring is (waar 67,5 is toegestaan)
Ook de vorm van de poort moest heel anders zijn gemaakt door degene die hem dan bewerkte.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-1-2009 om 21:06 uur.
 

Dit topic is 3049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved