Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer houd enorm in...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54237 - brommer houd enorm in...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 23-1-2009 16:28 Print topicpost

Posts: 1350
ik heb dus net me nieuwe ixil twinner uitlaat op me gilera dna gezet, maar nu ging ik net ff een test rondje rijden maar hij houd echt enorm in...

Helemaal aan het begin ging die echt onwijs traag, dan moest je echt 5 seconde vol gas geven voordat die eindelijk begon te trekken...
Maar nu doet die het al een stuk beter...
Het is alleen zo dat als ik heb uit heb gezet en 5 min later terug kom en weer wegrijd doet die het pefect... trekt echt onwijs snel op...
Maar als ik dan 100 meter ofzo gereden heb houd die weer in al een gek...
Het lijkt er dus op dat als die koud is die wel goed rijd en als die warm is niet

Weet iemand wat hier het probleem is?

Kan het misschien zijn dat ik die uitlaat nog ff goed moet inrijden ofzo?? want hij doet het zowieso al wat beter dan helemaal aan het begin...

of is het gewoon dat die ff afgestelt moet worden?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-1-2009 om 16:28 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

Derbi-Olaf 23-1-2009 16:29 Print reply

Posts: 14999
Heb je hem afgesteld? (grotere sproeier)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mrgforce 23-1-2009 16:30 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb dus net me nieuwe ixil twinner uitlaat op me gilera dna gezet, maar nu ging ik net ff een test rondje rijden maar hij houd echt enorm in...

Helemaal aan het begin ging die echt onwijs traag, dan moest je echt 5 seconde vol gas geven voordat die eindelijk begon te trekken...
Maar nu doet die het al een stuk beter...
Het is alleen zo dat als ik heb uit heb gezet en 5 min later terug kom en weer wegrijd doet die het pefect... trekt echt onwijs snel op...
Maar als ik dan 100 meter ofzo gereden heb houd die weer in al een gek...
Het lijkt er dus op dat als die koud is die wel goed rijd en als die warm is niet

Weet iemand wat hier het probleem is?

Kan het misschien zijn dat ik die uitlaat nog ff goed moet inrijden ofzo?? want hij doet het zowieso al wat beter dan helemaal aan het begin...

of is het gewoon dat die ff afgestelt moet worden?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-1-2009 om 16:28 uur.



heb je hem al opnieuw afgesteld? vaak moet je met een nieuwe uitlaat je carb. opnieuw afstellen.
 
w0ut3r 23-1-2009 16:30 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Heb je hem afgesteld? (grotere sproeier)


nej nog niet.... eerst ff teste dacht ik...

maar er moet dus een grotere sproeier in??
Hoe weet ik welke maat ik ong. nodig heb??
 
www.TheGreenBoxz.nl
mrgforce 23-1-2009 16:32 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


nej nog niet.... eerst ff teste dacht ik...

maar er moet dus een grotere sproeier in??
Hoe weet ik welke maat ik ong. nodig heb??


die sproeier die er nu in zit haal je dr uit kijk je wat voor maat het is en dan haal je een paar die een paar maten groter zijn. bijv. zit 120 in haal je 125-130-135 weet je zeker dat je al aardig goed zit en stel hij rijd aardig bij 130 kan je kijken hoe die rijd bij 128 of 132 zo stel je hem optimaal af!
 
Derbi-Olaf 23-1-2009 16:34 Print reply

Posts: 14999
in ieder geval niet te lang rondrijden, onafgesteld
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
w0ut3r 23-1-2009 16:35 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


die sproeier die er nu in zit haal je dr uit kijk je wat voor maat het is en dan haal je een paar die een paar maten groter zijn. bijv. zit 120 in haal je 125-130-135 weet je zeker dat je al aardig goed zit en stel hij rijd aardig bij 130 kan je kijken hoe die rijd bij 128 of 132 zo stel je hem optimaal af!


oke, nog best wel een gedoe dehele tijd een andere sproeier erin

moeten er geen nieuwe rolletjes in??
 
www.TheGreenBoxz.nl
Derbi-Olaf 23-1-2009 16:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke, nog best wel een gedoe dehele tijd een andere sproeier erin

moeten er geen nieuwe rolletjes in??

dat moet je bekijken na dat je de carburateur goed hebt staan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
w0ut3r 23-1-2009 16:36 Print reply

Posts: 1350
oke
nog ff een dingetje... waarom een grotere sproeier en geen kleinere?


 
www.TheGreenBoxz.nl
mrgforce 23-1-2009 16:38 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke, nog best wel een gedoe dehele tijd een andere sproeier erin

moeten er geen nieuwe rolletjes in??



als je dus volle prestatie wil word het nog een leuk klusje want.

eerst je carb goed stellen ( verschillende sproeiers)
lichtere rolletjes ( verschillende gewichten)
andere drukveer. dan ben je wel ff bezig.

rolletjes moet je alleen opnieuw doen als ie een dipje tussen door krijgt. verder zal ik eerst de carb doen. ( rolletjes is vaak meer werk)
 
Johann 23-1-2009 16:38 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
oke
nog ff een dingetje... waarom een grotere sproeier en geen kleinere?




Wat voor uitlaat had je hiervoor erop, als je een snellere heb moet je sowieso een grotere.
 
Derbi-Olaf 23-1-2009 16:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
oke
nog ff een dingetje... waarom een grotere sproeier en geen kleinere?



met een snellere uitlaat heeft je scooter meer benzine nodig.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
w0ut3r 23-1-2009 16:39 Print reply

Posts: 1350
hiervoor had ik een Snake ofzoiets...

daarmee reed ik zeventig..
deze is wel iets sneller, zal ong. 80/90 zijn...
 
www.TheGreenBoxz.nl
BSTS 23-1-2009 16:40 Print reply

Posts: 4241
omg... een snelle uitlaat monteren zonder afstellen

je monteert toch ook geen band om je velg, en vervolgens rijden zonder hem op te pompen ?
 
sprintjah
mrgforce 23-1-2009 16:41 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
oke
nog ff een dingetje... waarom een grotere sproeier en geen kleinere?




hij stottert als ie warm is. moet je is rustig gas geven en heel langszaam meer. als je werkt dat ie dan makkelijker en harder trekt moet je een kleinere sproeier. ook nog simpel als ie warm is en je gaat rijden trek dan je choke is uit als ie meteen uitvalt moet je een kleinere sproeier en als ie beter gaat lopen grotere sproeier.
 
w0ut3r 23-1-2009 16:41 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
omg... een snelle uitlaat monteren zonder afstellen

je monteert toch ook geen band om je velg, en vervolgens rijden zonder hem op te pompen ?


je moet hem toch eerst monteren en daarna afstellen
en het is toch logisch dat je eerst ff een testrondje rijd of die heel misschien al goed rijd>?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 3054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved