ik heb een vraag, ik wil graag een doppler cilinder 50cc. maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om er ook een andere krukas in te gooien. zou de krukas dat aan kunnen? en als ik die cilinder heb, hoe gaat dat dan met de menging, ik heb een oliepomp, geeft die genoeg of moet ik er een paar deksels olie extra bij in de tank gooien?
maar ik gas nog al flink door meestal, soms 2 keer terug schakelen. je kent het. maar k wil wel fatsoenlijk kunnen rijden. kan dat dan ook wel?
ja dat meot makkelijk kunnen
en wat ik er nog vergeten was bij te vertellen dat het een oud type senda blok is waar eerst 2 jaar een 80cc airsal op heeft gezeten en daar na 1 seizoen een doppler
dus de krukas was al 11 jaar oud en dan mag het ook wel een keer:P
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Ik cross nu 1 seizoen met doppler en hij houdt het prima.
Dus geen probleem want mijn krukas zit er ook al dik 2 jaar in en er is altijd mee gecrosst dus de nodige belasting gehad.
senda?? ik denk wel dat het een tijdje goed gaat hoor.
draai maar wel een grotere oliesproeier in je cab
De hoeveelheid olie wordt niet geregeld door een sproeier maar door een schijf die verdraaid als je gas geeft.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het afstellen:
aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1 a 2mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1 a 2mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: oclaf
ik heb een vraag, ik wil graag een doppler cilinder 50cc. maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om er ook een andere krukas in te gooien. zou de krukas dat aan kunnen? en als ik die cilinder heb, hoe gaat dat dan met de menging, ik heb een oliepomp, geeft die genoeg of moet ik er een paar deksels olie extra bij in de tank gooien?
alvast bedankt.
ja houd ie makkelijk. ik rij er al mee vanaf april ook met ori krukas en met 16mm carb en gebruikt voor de cross en originele ontgrensde uitlaat. nix aan het handje