Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5421 - ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maartenx 8-9-2002?13:42 Print topicpost
Posts: 96
ik wou de ontsteking vervroege dus ik de grondplaat 1mm naar rechts geschove
weer vastgedraaid
vliegwiel erop
en starte
maar toen deetie nix..... :(
dus ik kijke offie wel vonkte
helemaal nix
ik weer terug draaie zoals ie stond
nog steeds nix :p
als de ontsteking iets gedraaid is dan moet hij toch nog wel vonke??
terwijl hij het daarvoor wel deed
kep al een andere bougie geprobeerd maar dasset ook niet..
wie weet wat het wel is of kan zijn of hoe ik erachter kan komen
ik moet vanavond namelijk weg
en 40km is ver zonder brommertje dus is er plz iemand die me kan helpen :a :a :a
 

rieju racer 8-9-2002?14:40 Print reply
Posts: 167
zitten alle draatjes nog wel goed?
en als je liegiel niet perfect zit vonkt ie volgens mij ook niet meer
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
maartenx 8-9-2002?14:57 Print reply
Posts: 96
hoe perfect moet het zitte dan..
ik d8 gewoon weer erop zodat dat spietje in dat sleufje valt en dan ring en moer erop en dan ist goed...
maar moet het anders dan??
drade zitte nog wel goed ......

 
rieju racer 8-9-2002?15:01 Print reply
Posts: 167
uhhh
bij mn citta had ik ook ff de spie vervangen en toen vonkte die ook niet meer
zat ie er scheef op
leek et net alsof er een slag inzat
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
mikey 8-9-2002?15:12 Print reply
Posts: 2392
hoe heb je ze der af gehaald (vliegwiel h?) tkan toch ook zijn dat je het beschadigt hebt ofzo
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
maartenx 8-9-2002?15:52 Print reply
Posts: 96
met een schroevendraaier erin
en met dopsleuter moer eraf en met vliegwieltrekker vliegwiel eraf
ik dnek niet dattie scheef erop zit hoor
maar er zitten ja 2 van die spoeltjes
1tje zit van dat zwarte tape???? omheen
en daaar zit een gaatje in en zie je de draden een heel klein beetje
waarchijnlijk met een schroevendraaier doorheengeprikt ofzo
zal dit het misschein zijn?? dat ik een nieuw spoeltje moet ofzo?
 
de_koen 8-9-2002?15:56 Print reply

Posts: 5595
kans is groot dat je een spoel verkloot hebt ja.
is het je onstekingspoel of je lichtspoel?
als er een zwart-rode uitkomt heb je het zitten

 
Honda 5-Bak te koop
mikey 8-9-2002?16:02 Print reply
Posts: 2392
het risico van schroevendraaiers

wel kut
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
CrossMaster 8-9-2002?16:29 Print reply
Posts: 729
ik had het ook dat em onstking fucked was gegaan en niet meer vonkte, nieuwe(2de hands sloop) erin en klaar
 
maartenx 8-9-2002?21:28 Print reply
Posts: 96
het is die linkse waar er zwarte tape ofzoiets omheen zit..
als dat beschadigd is is het maar een heel klein beetje maar maakt dat het al uit?????
maar dat zal het dus zijn??
de cdi of bobine is nu niet verkloot ofzo?
en bij een brommersloop?
kan er ook een ontsteking in van een andere brommer? of is dat per brommer verschillend...
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 8-9-2002?21:33 Print reply

Posts: 5996
ghehe ik weet dat dat nog laatst in een topic was dat sommige hun vliegwiel ze met een schroevendraaier los maakte

menzen koop gewoon een zuigerstop en een vliegwieltrekker, das goedkoper dan een nieuwe onsteking of spoel.

edit: boegiestoppen bestaan niet

[This message is edited by zoetahmeerdah smits (marcel) on 8-9-2002 21:35]
 
ik haat mensen
Blukaap 8-9-2002?21:39 Print reply

Posts: 10006
Alle honda ontstekingen passen en werken in principe gewoon.
En die liggen meestal met hopen bij brommerslopen .

Moet je wel even die spoel doormeten, de waarde moet tussen de 50 en 300ohm liggen, maar bij mij zat het altijd tussen de 100 en 150 zo'n beetje.
 
Bastila is lief
Sneks 8-9-2002?21:45 Print reply
Posts: 2499
owja,
gebruik geen zuigerstop, maar een vliegwiel blokkeer sleutel
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
stan 8-9-2002?21:52 Print reply
Posts: 395
ik zet altijd gewoon die sleutel van de slijpol op m'n vliegwiel en dan met een dopsleutel die moer eraf en met de vliegwieltreeker (je raad het al) haal ik het vliegwiel eraf zo'n zuigerstopdinges hale heb ik geen zin in en met een schroevendraaier is het gewoon een grote kans da je iets sloopt/doorsteekt gewoon met de sleutel van de slijptol 1 puntje in zo'n klijn gaatje en 1 in zo'n grote leuf
werkt goed
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
Martijn 8-9-2002?21:57 Print reply
Posts: 10000
maar iig geen schroevendraaier...

was te verwachten he...dat er iets kapot zou gaan...en je moet je vliegwiel er ook niet afhalen door er met een hamer op te slaan....zeg het maar vast voor de genen die het willen doen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 8-9-2002?22:00 Print reply

Posts: 10006
Wat ook werkt:

Pijpsleutel d'r op, asje d'r door en dan daarop heel fel tikken.
Dan schiet de moer ook los als het goed is.

Hoewel ik zelf een schroevendraaier gebruik, maar dan moet je wel opletten waar je 'm d'r in steekt.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved